Geluid op de baan

Gestart door Huugooke, 28 oktober 2014, 08:37:21 AM

Huugooke

Ik zie dat Conrad nu modules verkoopt waarmee je tien seconden geluid kan opnemen en uiteraard ook onbeperkt kan weergeven.
Misschien iets om op de baan te gebruiken?
Prijs 5 euro

Dirkh

Heb je daar een nummer van?


dani

Ik heb hier zo'n 2 of 3 van die modulekes liggen.  Die zijn "made in china" en via eBay kosten ze anderhalve of 2 euro.  Maar je bent er niet vet mee voor op de treinbaan...

De opname gebeurt  via een microfoontje  (meestal zelfs via het luidssprekertje) en de kwaliteit is maar matig tot zwak te noemen.   Maar wie het wil proberen, voel U vrij.  Ik wil alleen mijn ervaring mee geven, niet zomaar de boel afbreken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 28 oktober 2014, 15:28:14 PM
Ik heb hier zo'n 2 of 3 van die modulekes liggen.  Die zijn "made in china" en via eBay kosten ze anderhalve of 2 euro.  Maar je bent er niet vet mee voor op de treinbaan...

De opname gebeurt  via een microfoontje  (meestal zelfs via het luidssprekertje) en de kwaliteit is maar matig tot zwak te noemen.   Maar wie het wil proberen, voel U vrij.  Ik wil alleen mijn ervaring mee geven, niet zomaar de boel afbreken.
Ze zijn inderdaad gemaakt voor inbouw in verjaardagskaarten. Ik las dat een opa er het sprookjesboek van zijn kleinkind mee uitgerust heeft. Goed idee!
Met een echte luidspreker misschien beter resultaat?
Op diezelfde link van Conrad biedt hij ook betere modules aan, maar met de kwaliteit stijgt ook de....

Sattrickske

Ik gebruik van die supergoedkope mp3 spelerkes uit China (ong. 3€).  Via de computer geluidjes op een SD kaartje zetten, kaartje in de player en 't is gepiept.

gardevil

Voor mijn achtergrondgeluiden gebruik ik Atmosphere deluxe 7. Leuk om bv wind, onweer te simuleren, mar ook om klokgelui, vogels of blaffende honden toe te voegen. 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?