Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 141

Gestart door Michael, 26 oktober 2014, 18:42:36 PM

marc goovaerts

Het nadeel van dat forum is dat het zich vooral concentreert op de Duitstalige wereld. Zowel qua onderwerpen als qua leden (een kleinseriefabrikant hier en daar niet te na gesproken  ;))
En het 'unique selling argument' van MSM is nu eenmaal de Belgische (en desnoods Nederlandse) insteek.
Voor Duitse banen en materieel zijn er al voldoende boekskes te verkrijgen (eignenlijk voor Nederlandse ook).

Kees-Jan

Vandaag te laat thuis om de postbus te legen. Morgen eens kijken of het blad er misschien in ligt..............

Een blad maken wat iedereen goed zal vinden is eigenlijk heel makkelijk en voor iedereen te doen:

Een dagje surfen en dan alles wat mooi is printen, nietje er doorheen en lekker gaan zitten lezen.

Klaar.


KISS of niet? (Kees is super slim).

Steam.N

Net in de bus gaan kijken:  ja hoor, ook hier het nummer in de bus.
Snel doorbladerd: ziet er alweer piekfijn uit. 

En dat mijn stationneke er ook instaat: vreemd maar superleuk  ;)
Confronterend, want direct enkele kemels gezien, op mijn bouwsel  :-[  :(
Komende dagen maar snel verbeteren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

is een goede aflevering en is bijna uit gelezen.... :'( :'( :'(

doomslu

Citaat van: Steam.N op 30 oktober 2014, 19:40:03 PM
... 

En dat mijn stationneke er ook instaat: vreemd maar superleuk  ;)
...
Waarom vreemd?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 30 oktober 2014, 20:11:53 PM
Waarom vreemd?

Vreemd dat iets, wat ik honderden keren in handen heb gehad, en maanden in mijn nabijheid, nu in een boekske staat  ;)
Natuurlijk ben ik er erg blij mee !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Citaat van: JohoMapi op 30 oktober 2014, 17:10:27 PM
...maar om niu he-le-maal niets te melden over schaal N of Z modellen en banen vind ik wel diep triest...
Belgisch schaal N is zeldzaam. Kant en klaar vind je haast niets, zeker niet voldoende om een Belgische baan te kunnen bouwen. Gemiddeld één nieuw wagonnetje per jaar komt er uit, en dan nog zijn het omschilderingen van Duitse modellen. Daar maak je geen baan mee.

De enige manier om een echt Belgische baan te bouwen is occasiemateriaal bij elkaar kopen, herstellen en aanpassen aan de huidige verwachtingen (techniek en detail), en onttiegelijk veel zelfbouw: locs, wagons, huizen, seinen, straatmeubilair, poppetjes... Niet iedereen heeft de aanleg, kennis, zin of fysieke mogelijkheid om dit te gaan doen in deze erg kleine schaal. De Belgische N'er zal steeds een buitenbeentje zijn. En een blad vullen met Belgisch N kan je misschien (misschien!) eens om de 10 jaar. Jammer, maar langs de andere kant wel leuk, want het blijft zeldzaam gegeven. ;-)

Ik kijk toch uit naar het schaal 1 nummer van MSM (nog niet in de bus gevonden). Schaal 1 is erg populair geworden de laatste jaren, en er werden al heel mooie dingen in gemaakt. Ik ben benieuwd... ;-)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: doomslu op 30 oktober 2014, 18:03:17 PM
Citaat van: JohoMapi op 30 oktober 2014, 17:10:27 PM
Hallo,

Het is wederom een prachtig blad. Alleen vind ik het wel heel droevig gesteld met de verhouding van schalen. Mooi zo'n schaal-1 nummer. Foto's doen het natuurlijk ook altijd goed op zo'n grote schaal, maar om niu he-le-maal niets te melden over schaal N of Z modellen en banen vind ik wel diep triest. De kleine schalen zijn wel erg onderbelicht in MSM.

Groet,
Maurice
Het is zeker niet moedwillig. Mooie modellen en banen in de kleine schalen krijgen zeker hun plaatsje, maar ik heb de indruk dat het bij de 'kleintjes' erg rustig is.
Ik wil zeggen: we hebben geen weet van nieuwe banen en modellen.
Tegenwoordig zijn het vooral de grote schalen die veel bijval krijgen.
Kom bij gelegenheid een keer een kijkje nemen naar de Z-baan op de club bij ons. Heeft trouwens al eens op de expo gestaan, ik dacht de vorige editie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kees-Jan

Ja hebbes. 2 stuks. 1 om te lezen en 1 voor in het archief.

Huugooke

Wat de 5404 betreft: als je even rondkijkt op internet kan je die aan verschillende prijzen vinden. In Noorwegen zelfs aan 165 euro!
Rara, wie is het goedkoopst?

loebaske

Hugo, hoe gaat je dat betalen in Noorwegen en de transport erbij + hoe gaat dat hier deftig aankomen zonder dat het verloren gaat...

Peter

Heb net dat artikel over de 5404 zitten lezen, en eerlijk gezegd ontgoocheld mij dat model.
Alhoewel de rij-eigenschappen blijkbaar uitstekend zijn zouden die fouten aan de kap (handgrepen, gele lijn op het front) toch niet mogen voorkomen
Zelf het oude Roco model had die fouten niet.
Nee, sorry, maar ik wacht wel op het VBV model.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Wanneer de loc aangekocht wordt bij een officieel erkend verkoper,worden er korrekte handgrepen bijgeleverd.
Aldus de Belgisch vertegenwoordiger van NMJ(dezelfde als Piko)
Citaat van: Huugooke op 01 november 2014, 10:42:30 AM
Wat de 5404 betreft: als je even rondkijkt op internet kan je die aan verschillende prijzen vinden. In Noorwegen zelfs aan 165 euro!
Rara, wie is het goedkoopst?
Zoals steeds,het kan altijd goedkoper langs tinternet of andere zijwegjes,
maar dan mag je niet klagen dat je een deel van de service die de fabrkant/invoerder aanbiedt,moet missen...

;)

Peter

Rudy, het is geen kwestie van de korrekte handgrepen er bij leveren.
Op de neus, net voor de ruiten zitten twee handgrepen en die horen er niet te zijn.
Wegnemen is geen optie want dan zit je met gaatjes en/of een beschadiging die moeilijk weg te werken zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

idd. Peter, dat is een zeer grove fout van de producent...toch voor iemand die er al zoveel bolle neuzen in productie heeft gehad...