Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Electriciteits cabines

Gestart door EVP, 25 oktober 2014, 12:09:16 PM

EVP

In de krant de standaard van deze week in het item "ooggetuige" van het binnenland pagina 22 en 23 staan maar liefst zeven (7) foto's van bouwstijlen van bestaande belgische electriciteits cabines
Zelfs een art deco cabine . Het zal steentjes tellen zijn, maar je ziet ook wel welk soort van bakstenen gebruikt is . Of de deuren kan je het ook afleiden voor de maatvoering.
Het kan ook zijn dat iemand van "ons" zegt ha ja dat ken ik dat staat bij mij in de buurt.....dus maatvoering.....
Heb de bewuste bladzijde bijgehouden.

Wiesjedatje
Tijdens de eerste WO voerden de Duitser voor het eerst het zomer/winter uur in, om energie te besparen.( Zo zie je maar ...er is niets nieuws onder de zon.) Staat ook in de begeleidende tekst zo.

loebaske

Kan je daar foto's van posten ??? kopie

Klaas Zondervan

Citaat van: EVP op 25 oktober 2014, 12:09:16 PM
Of de deuren kan je het ook afleiden voor de maatvoering.
Met de deuren moet je voorzichtig zijn. De deuren van elektriciteitscabines zijn vaak hoger en breder dan de deur van een woonhuis. Dat is nodig om de apparatuur binnen te krijgen. Dus de beste manier is om er met een rolmeter naar toe te gaan.

EVP

Citaat van: loebaske op 25 oktober 2014, 12:57:00 PM
Kan je daar foto's van posten ??? kopie

Hey loebaske als ik kan wel maar een blad van een krant en zeker de Standaard is nu niet bepaald een A4-ke.
Misschien zijn er die hiervoor een oplossing kunnen aangeven ??


Gerolf

Mits een redelijke belichting kan je ook gewoon een foto nemen ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Op het einde van de straat waarin ik opgroeide in Hasselt staat een mooi ar deco-exemplaar. Bij een kennis die bij Electrabel werkt gevraagd hoe er aan plannen te geraken zou zijn. Volgens hen bestaan/bestonden er verschillende bouwheren en zij die te vinden via het nummer dat op de deur zou moeten staan.

EVP

Voorstel; misschien het bewuste blad van de krant naar iemand opsturen ? bv Luc of Gerolf of de redactie ?? misschien dat zij het kunnen inscannen ??

ps ik krijg het tocht terug he ........

Huugooke

Hier in een zijstraat aan het park" Den Brandt" staat er één die op een waar paleis lijkt!

Koen

Ik kan A4 formaat inscannen. Een optie?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

just4fun

Ik kan >A0 inscannen (langer dan A0 dan, niet hoger). Optie?
Maar wat met het auteursrecht?
Paul