vastzittende kortkoppelingen LSM I11 rijtuigen

Gestart door trainboattools, 22 oktober 2014, 22:04:37 PM

Metpetergaathetbeter

jammer ondanks het realiseren van prachtige creaties dat je je niet aan je eigen beloften kunt houden, zou het dan niet veel leuker zijn dat de veel te korte datum van tegemoetkomingen niet gegeven worden er werk gemaakt wordt iedereen op een aanvaardbare tijdsduur tevreden te stellen !

Wat LS Models als excuses kan inbrengen dat niet alle set en setnr's getroffen zijn door deze toch vervelende mankementen, ik ken er die  GOED WERKENDEsets bezitten en uiterst tevreden zijn ! Trouwens ik had ze mij ook graag aangeschaft ! Ik hoop trouwens ondanks de tegenslag, je dat niet aan je hart laat komen en er een ongelooflijk Nieuw jaar van maakt !

Groeten Peter ;)

dion

Een nieuw jaar dus nieuwe kansen.

Ik focus mij nu eerst op de nieuwheden van 2015 en kijk of daar wat bij zit wat voor mij bruikbaar is. Dat is dus ook wat mij betreft het nadeel voor Lsmodels er komt weer zat nieuws aan.
Het zijn schitterende wagens en zou ze graag aan mijn collectie toevoegen. Ik heb ze ook nog niet afgeschreven maar wacht even af, ook al zouden ze van de week opnieuw er zijn.
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html

Metpetergaathetbeter

volgens mij heeft degene die alles een beetje moet bijwerken gister/vandaag  ??? ::) :P :-[ :-\ :-X ook aan de drank gezeten, dus door hoofdpijn misschien de opgegeven tijd iets naar achteren schuiven ! ;)

trainboattools

Tot hiertoe nog geen nieuws wanneer de nieuwe sets uitgeleverd gaan worden.
Je bent wel leuk €400 armer en je hebt er niets voor in de plaats dan wel een vage belofte dat de sets in december uitgeleverd gingen worden.
Waar gaat het heen?
Leve de handelaars die met smoesjes over de brug komen om hun eigen vel te redden, je kan ze helaas bijna allemaal al over dezelfde kam scheren.
En wat doen wij? De goedgelovige snulletjes!!! Maar braafjes wachten tot alles op zijn pootjes komt?

Schande, een regelrechte schande is het.  Ik besteed ongeveer per jaar zoeen €2000 -€2500 per jaar aan mijn modelspoorhobby verdeelt over 4 favoriete winkels en als dank word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik durf wedden dat er weinige modelspoorders hun mond durven opentrekken en op hun strepen willen gaan staan als het om correcte service en consumentenrecht gaat. >:( >:( >:( >:( >:(
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

Metpetergaathetbeter

Johan, inderdaad sneu voor jou en waarschijnlijk vele anderen, ik denk dat ook vele handelaars bijzonder geambeteerd zitten met geheel die situatie, maar er zijn er die toch hun geld terug gegeven hebben;

Ik was van plan ze mij ook aan te schaffen, ik bezit er een 12 tal uit de eerdere reeks, echte kunstwerkjes, trouwens die laatste ook, maar vreemd dat niet al die sets dat hebben, ik weet(via een clublid ; we hebben ze getest) dat ze eigenaardig genoeg niet allemaal die gebreken vertonen !

Verder bijzonder vervelend is dat jij je geld gespendeerd hebt en uiteindelijk met lege handen en een hoop beloften die tot nu toe (zoals gebruikelijk)op je honger blijft zitten.

Uiteindelijk zou eigenlijk je verkoper spontaan je geld moeten teruggeven, maar ja uit hun standpunt is elke koper die zijn geld terugkrijgt misschien een verloren klant, die mogelijk met datzelfde geld misschien el eens iets anders en elders zou kunnen kopen ! Misschien zou jij in hun plaats(handelaars) wel eens hetzelfde doen, maar ja dat dient iedereen voor zichzelf  uit te maken!

Persoonlijk werk ik in de groot distributie en is onze slogan niet tevreden je geld terug, je gelooft niet wat mensen allemaal doen om hun geld al dan niet terecht terug te krijgen.

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Misschien is dat eens een idee om een blad (MSM)hier over eens wat te schrijven, want on- en rechtstreeks zorgen  zij ervoor of een model slaagt/mislukt  en goed verkoopt/of niet verkoopt ,anderzijds hun "morele plicht" hun klanten(lezers) bij te staan bij wan- en andere praktijken,misbruiken of dingen die fout gaan/beginnen te lopen !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: trainboattools op 14 januari 2015, 22:30:53 PM
Tot hiertoe nog geen nieuws wanneer de nieuwe sets uitgeleverd gaan worden.
Je bent wel leuk €400 armer en je hebt er niets voor in de plaats dan wel een vage belofte dat de sets in december uitgeleverd gingen worden.
Waar gaat het heen?
Leve de handelaars die met smoesjes over de brug komen om hun eigen vel te redden, je kan ze helaas bijna allemaal al over dezelfde kam scheren.
En wat doen wij? De goedgelovige snulletjes!!! Maar braafjes wachten tot alles op zijn pootjes komt?

Schande, een regelrechte schande is het.  Ik besteed ongeveer per jaar zoeen €2000 -€2500 per jaar aan mijn modelspoorhobby verdeelt over 4 favoriete winkels en als dank word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik durf wedden dat er weinige modelspoorders hun mond durven opentrekken en op hun strepen willen gaan staan als het om correcte service en consumentenrecht gaat. >:( >:( >:( >:( >:(

+1!

Ik sta er nog steeds van verbaasd hoe hier soms over 3- à 400€ gesproken wordt alsof het niets is,
terwijl sommigen gaan staken om 1 of 2€ per uur meer te verdienen,
of de heisa die er gemaakt wordt als de benzine een paar centjes opslaat...
en dat geldt niet enkel voor het hierboven vermelde merk.

Ooit wordt hier een draadje geopend "In de tijd toen er nog modelspoor bestond" of "Toen het nog betaalbaar was"

:(

Peter

Ja, inderdaad, sommige bedragen voor modellen zijn niet mis.
Maar alles is relatief natuurlijk.
Gisteren stonden we even te schuilen aan de vernieuwde winkel van Delvaux (handtassen) op de Komedieplaats in Antwerpen.
Handtassen van 22000 euro (nee geen tikfoutje, maar tweeentwintig duizend EURO) en meer is daar niet abnormaal blijkbaar.
De goedkoopste was 6800 euro.
Dus wat wij duur vinden is voor anderen blijkbaar  ::) ::) ::) ::)

Maar om bij onze hobby te blijven. Het is ook een zaak van prioriteiten.
Mijn wagen, een Peugeot 307 is 12 jaar oud (nog steeds perfekte staat) en dit terwijl sommigen hier daar ook een hoop aan spenderen (hun goed recht natuurlijk)
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

  [    buiten topic-onderwerp:   aan Peter:    over  "spenderen"  gesproken:  indien uw Peugeotje een diesel zou zijn, mag je ermee vanaf 2016 niet meer in de Stad Antwerpen.       Dus, ondanks het bezit van een nog prima oudere auto, zou je moeten  "spenderen"  aan een nieuwe ... ]

dion

Ben ik blij dat ik mijn geld heb terug gevragen en dit ook netjes heb gekregen. En inderdaad nu kan ik het evt. ergens anders besteden. Dit is eigenlijk niet wat ik wil, ik wilde (goed werkende) sets.

Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 15 januari 2015, 13:43:02 PM
   indien uw Peugeotje een diesel zou zijn
ik rijd met dezelfde wagen 307 SW weliswaar niet zo oud,mogelijks rijd jij met een VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLL GROTERE wagen maar dat geeft jou nog niet het recht op die wagen neer te kijken !

Groeten Peter

krispy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 januari 2015, 17:10:30 PM
Citaat van: Herwig op 15 januari 2015, 13:43:02 PM
   indien uw Peugeotje een diesel zou zijn
ik rijd met dezelfde wagen 307 SW weliswaar niet zo oud,mogelijks rijd jij met een VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLL GROTERE wagen maar dat geeft jou nog niet het recht op die wagen neer te kijken !

Groeten Peter
Peter ik denk dat je het verkeerd verstaan hebt , Herwig bedoeld eigenlijk dat zelfs al heb je een oudere kleine diesel , je in 2016 antwerpen stad niet meer in mag , en je waarschijnlijk uw zuurverdiende centen aan een nieuwe moet uitgeven , zelfs al is de oude nog goed, dit enkel omdat ermee nog naar de stad zou willen 

Laten we verder dit draadje maar niet vervuilen

Het gaat hier eigenlijk over een set LsM I11 waarbij koppelingsproblemen zijn , die duur is en de fabrikant ze laat wachten op vervangsets of oplossing  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bellejt

ik heb ze verkocht en de M6 in de plaats gekocht.Ben ik blij.Enkel nog wachten op de beloofde verlichtingssets.Maar voorlopig dus nog vermogen gespaard alhoewel de preisers in het donker moeten reizen :)

Metpetergaathetbeter

#43
als je geen reaktie kreeg ,waren de jouwe mogelijks goeie, anders had je zeker al een reaktie gekregen ! ::) :-\

Groeten Peter ;)

Herwig

#44
      [    aan Peter 1 en ook Peter 2:    buiten topic:

           "Misschien toch geld moeten spenderen aan (nieuwere) auto's ten gevolge van een stedelijk milieubeleid":

           'k Zelf rij  (nog tot nader order) graag met m'n diesel van nog maar 17 jaar oud met slechts 284.000 km op de teller.
           Zoals Peter 1  over zijn Peugeot beweert, zou ook ik het zonde vinden om binnen enkele maanden geld te moeten spenderen aan
           een jongere auto.  In plaats van te spenderen aan leukere hobbyzaken, zoals bijvoorbeeld H0-dingen.
             
           En de uitdrukking  "Peugeotje"  komt gewoon van Wim Sonneveld-zaliger, uit zijn "hit"  "Margotje" . 
           
           Met beste groeten... ]

##     en  dat  "Margotje"  van Sonneveld kwam met haar   "Peugeotje " , volgens het liedje, uit  ... Madurodam:   dus toch nog een connectie met modelbouw.