Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

Sicco

Even in het algemeen, forumgenoten.

Hartelijk dank voor alle warme reacties. Ik weet dat ik me er (te) druk over maak en dat het veroorzaakt wordt door een enkeling die een gevoelige snaar raakt (en die daar duidelijk geen ene kl... om geeft), het is gelukkig niet moeilijk te geloven dat het merendeel hier wel respect heeft voor elkaar en niet alleen maar aan het eigen ego denkt.

Dat ik achter de schermen wat doe om modellen te verbeteren zou niet uit moeten maken en had ik ook niet genoemd als ik niet zo gefrustreerd was geraakt over dat ik telkens dezelfde argumenten moet noemen die volgens mij toch heel redelijk en begrijpelijk zijn en omdat ik nog steeds niet begrijp waardoor de haatvolle reacties veroorzaakt zijn. Ik ben al decennia actief binnen de hobby en vind het niet meer dan normaal om mijn kennis te delen waar ik kan.

Het aparte is dat ik zelf ook niet altijd een 'detailn&*r' ben, dat van de kromme of rechte hoek op de 201.010 had ik bijvoorbeeld niet eens gezien. Ik heb daarom zelf altijd al alle respect voor mensen die de details niet zien die ik wel zien, of hele andere dingen belangrijk vinden. Ik kan me totaal niet voorstellen dat ik ook maar ergens de behoefte zou hebben die mensen voortdurend in het belachelijke te trekken. Zoiets is, in mijn optiek, niet zoals je met mensen om gaat. Je denkt eerst nog dat je met goede argumenten wel de angel uit een discussie die opeens erg naar wordt te kunnen halen, maar ik geloof dat ook vandaag weer duidelijk is geworden dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.

Ik zal verder dus proberen er verder niet al teveel woorden meer aan vuil te maken. Mijn plezier om modellen binnen het reeds vaststaande budget te verbeteren zal niet vergald worden door een enkeling zolang het merendeel het stilzwijgend of hardop waardeert  ;D Eén ding wil ik nog wel meegeven: we kunnen nu zowat elk model naar Belgisch voorbeeld krijgen in een variatie aan uitvoeringen in hoge detaillering, lap zeg we kunnen zelfs een complete goederentrein samenstellen met verschillende wagennummers als we dat zouden willen. Wie had dat tien of twintig jaar geleden gedacht? We zijn niet vanzelf zo ver gekomen, dat is gekomen doordat mensen hun nek durfden uit te steken. Laten we hen dankbaar zijn en hopen dat dit soort gedoe hen niet teveel ontmoedigt. Eén schreeuwer kan soms meer slopen dan tien diplomaten kunnen opbouwen.

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 januari 2015, 18:58:25 PM
misschien de discussie tss het simplistisch voorstellen of de juiste(re) weergave van het model beëindigen, want uiteindelijk brengt dat niks op, laten we nu als volwassen mensen de vraag stellen om een zo juist mogelijk model te kunnen krijgen en wachten wat er uit de bus valt !

Groeten Peter ;)

Ben ik het mee eens, al vond ik wel dat ik nog mijn dank moest betuigen richting alle reacties die ik gehad heb.

Michael

Sicco, ik ben blij dat jij en nog andere zo op de details letten, zelf heb ik er geen verstand van. Ik heb al vaker een leuke aanschaf kunnen doen dankzij de commentaren hier op het forum. Dus ga a.u.b door waarmee je bezig bent en bij die schreeuwers tracht ik zelf om niet te reageren, want hier wat schrijven en duidelijk voor iedereen zijn dat is niet makkelijk. Een misverstand is zo gecreëerd.
Dus Sicco ga zo door, ik lees altijd graag je commentaren en steek daar bijna altijd wat van op.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ems

Verrassende keuze! Eerder scheef ik dat ik me afvroeg of het haalbaar zou zijn om bij een MSM-actie een nieuw model uit te kunnen brengen, maar blijkbaar is het antwoord "ja".
Ik vind de keuze voor de reeks 59 dan ook geweldig (behalve dan dat ik geen TP III verzamel), maar denk dat de keuze voor de ontwikkeling van de reeks 59 door VBV/Budgetline al genomen was; geeft verder niets, juich het alleen maar toe ;)
Met de reeks 62 als referentie, ben ik er vrijwel zeker van dat dit het mooiste model van de reeks 59 tot nu toe gaat worden!
Als Sicco zich ook blijft inzetten om de details, dan wordt het zeker een geslaagd model  ;D Laat je niet van de wijs brengen door een paar schreeuwerds, die zo verder weinig zinvols toevoegen aan de discussie hierzo.
Groet, Edwin

doomslu

Citaat van: Sicco op 05 januari 2015, 19:00:15 PM
...
We zijn niet vanzelf zo ver gekomen, dat is gekomen doordat mensen hun nek durfden uit te steken. Laten we hen dankbaar zijn en hopen dat dit soort gedoe hen niet teveel ontmoedigt. ...
Gelijk heb je!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Van mijn kant ook bedankt aan de mensen die achter de schermen ervoor zorgen dat we weer een prachtig model in onze verzameling kunnen bijzetten met de MSM-2015 actie.
Ook al ben ik niet echt een TPIII rijders, hij zal omwille van zijn museum karakter wel in de verzameling terecht komen. De private sponsor heeft al gezegd dat ik daar niet aan moest twijfelen gezien de vorige ervaringen met de MSM acties.
Op naar de voorbereidingen voor de MSM-2016 actie, zou ik zo zeggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Suske,

zo'n private sponsor, waar vind je die :-)

Thommy

Citaat van: SuSke op 05 januari 2015, 21:22:27 PM
Van mijn kant ook bedankt aan de mensen die achter de schermen ervoor zorgen dat we weer een prachtig model in onze verzameling kunnen bijzetten met de MSM-2015 actie.
Ook al ben ik niet echt een TPIII rijders, hij zal omwille van zijn museum karakter wel in de verzameling terecht komen.

ik sluit me erbij aan.
Greetz

Thommy

Peter

Citeerzo'n private sponsor, waar vind je die

Mijn echtgenote is mijn sponsor  ;D ;D ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Citaat van: philippe_007 op 06 januari 2015, 07:47:20 AM
Suske,

zo'n private sponsor, waar vind je die :-)
Citaat van: Peter op 06 januari 2015, 11:04:28 AM
Mijn echtgenote is mijn sponsor  ;D ;D ;D ;D ;D

Is de ROI op een investering van meer dan 30 jaar  :) ;) :D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

daarnet bevestiging gekregen dat mijn geld op de juiste plaats aangekomen was ! ;D ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 juli 2015, 18:42:40 PM
daarnet bevestiging gekregen dat mijn geld op de juiste plaats aangekomen was ! ;D ;)

Deze Email heb ik gisteren ook ontvangen ;)

;)

755philippe


gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2015, 19:00:57 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 juli 2015, 18:42:40 PM
daarnet bevestiging gekregen dat mijn geld op de juiste plaats aangekomen was ! ;D ;)

Deze Email heb ik gisteren ook ontvangen ;)

;)
Oei, dan heb je een probleem want de verzending van deze mails was pas deze middag.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *