Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

Jurgen

Spijkers met koppen!

De 5917 van Märklin werd hier ergens aangehaald dacht ik (of in een ander draadje), die met de gele livrei en de te brede groene band. Wel, sommigen hebben hem niet omdat ze vonden dat het niet kon, ik heb hem wel. Maar ik ben niet minder gelukkig dan zij die hem niet hebben hoor!


Wat ik wel een groot pluspunt vind bij Märklin-modellen, je kan de kap met een simpel schroefje losmaken, daar waar het bij andere merken soms veel moeilijker is om een kap los te krijgen. Ik begrijp nog steeds niet waarom Märklin zowat de enige is die dat doet. Maar dat is waarschijnlijk weer een andere discussie.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

nee maar voor hetzelfde geld kan hij eveneens juist gemaakt zijn en dan hoeven niet overal oplossingen gezocht te worden !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Jurgen,
Bij het ontwikkelen van een modelloc zal waarschijnlijk wel bekeken worden wat het beste systeem hiervoor is,
En veel is natuurlijk gelegen aan het materiaal waarin de kap gemaakt wordt,
Bij Ma/Trix is dit meestal metaal,terwijl bij andere merken meestal voor kunststof wordt gekozen.
Het is geweten dat Marklin staat voor meer duurzame en tijdsbestendige kwaliteit,
Misschien zit daar dan ook de reden,
het is gemakkelijker om binnendraad in metaal te trekken dan in kunststof,
En een zelftappende schroef in kunststof (zoals in bvb de Mehano class 66)is nu ook niet de beste oplossing,
dus blijft een derde systeem over,en dat kan dan enkel met meer ingewikkelde methodes.

;)

Peter

Ai, ai,

Het model is er nog niet en er zijn al kommentaren (al dan niet negatief bedoeld) en dat terwijl VBV altijd openstaat voor vragen en eventuele kommentaren.
Niet bepaald ie om een nieuw modelspoorjaar mee aan te vangen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 01 januari 2015, 13:41:43 PM
Ai, ai,

Het model is er nog niet en er zijn al kommentaren (al dan niet negatief bedoeld) en dat terwijl VBV altijd openstaat voor vragen en eventuele kommentaren.
Niet bepaald ie om een nieuw modelspoorjaar mee aan te vangen.
nee Peter

als de opmerkingen(raadgevingen) achteraf moeten komen is het vrij laat om er nog iets(als er al)aan te doen, nee voor hetzelfde geld kun je net een veel juister model maken zonder overdreven ver te gaan ! Mocht ik fabrikant dan zou ik dat graag vernemen en daar rekening mee houden en mogelijks een veel grotere omzet te verkrijgen zonder dat dat je één frank/euro kost !)

Een (bijna) 100% tevreden klant is steeds een betere klant (maar sommigen waar ik mr.VBV niet bijreken hebben dat nog steeds niet door) !

Groeten Peter ;)

Peter

#110
Het produceren van zo'n model is een meestal langdurige zaak. (een paar jaar?)
Vermits dit het model zou worden voor 2015 zou ik denken dat de meeste mallen enz. al bijna gebruiksklaar zijn, en dat er enkel nog kleinere aanpassingen aan het model kunnen gebeuren voor het op de markt komt.
We willen bijna allemaal super fijn afgewerkte modellen maar er zouden er altijd zijn die reklameren omdat ze onderaan het model garen met vijzen zouden zien.
Mijn laatste nieuw model de 101 van LSM is aan de onderzijde een perfekte kopie van het grote voorbeeld en daar is geen plaats voor vijsjes.
LSM doet er bij dit model een speciaal hulpstuk bij (een soort spatel) om het model te kunnen openen, en zelfs dan is het nog geen kinderspel
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

en dan nog kan je mogelijks rekening houden met mogelijkse klanten !
Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 01 januari 2015, 13:41:43 PM
Ai, ai,

Het model is er nog niet en er zijn al kommentaren (al dan niet negatief bedoeld) en dat terwijl VBV altijd openstaat voor vragen en eventuele kommentaren.
Niet bepaald ie om een nieuw modelspoorjaar mee aan te vangen.

Ik denk dat hier een nutteloos misverstand aan het rijzen is...

Ik meen dat Jurgen geen kommentaar levert op het nog te maken/ontwerpen(?) model van de 59 door VBV.
Ik denk dat de brave man(Jurgen dus :D) gewoon iets concludeert,en dat dit toevallig ook zo is,
Tenslotte zal VBV zelf wel beslissen hoe wij onze loc dicht/shroeven/klikken/kloppen/stampen/wrijven/naaien... ;D

;)

philippe_007

Is er al een idee ivm de prijs van de loc ?

Jurgen

Rudy heeft het begrepen!  :)

Het was geen afbreuk aan een nog niet bestaand model, het was gewoon een kanttekening bij mijn reactie.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

krimh

ik stem voor die rubberneus treinstellen

stevend

Een vooraf uitgeprate discussie op het forum ( al of niet correct met het grote voorbeeld, maar
waar de meerderheid zich achter schaart )  is een gemaakt punt voor de fabrikant.
Dus waarom nu vooraf niet discussiëren ? Dan zijn we straks allen een tevreden klant .
Zie vuldop reeks 62.

Gerolf

Citaat van: krimh op 01 januari 2015, 20:22:19 PM
ik stem voor die rubberneus treinstellen

Te laat, Jo - de beslissing is al gevallen, 't is een museumloc type 59 geworden.
Tenzij je wil stemmen voor het model 2016  ;D

Ik heb deze poll maar afgesloten  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krimh

mooie loc maar vond eerst enkel afbeeldingen van tanks

Thommy

ik lees in MSM dat er ook wagons aan moeten komen. Zullen geen goederwagons worden deze keer voor zo'n loc waarschijnlijk?
Greetz

Thommy