Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

dieselfreak

Ik heb zo'n voorgevoel dat het volle wielen zullen worden i.p.v. spaakwielen, het is per slot van rekening een low budget model. Maar dat zijn details, het belangrijkste is dat er een nieuw model komt van de 201/59 waarbij hopelijk de tekortkomingen van de oude Roco en MaTrix modellen weggewerkt zullen zijn. Maar VBV kennende heb ik er alle vertrouwen in dat het een mooi model zal worden.
MC

Pascal Michiels

Dju toch en ik die dacht dat ik volgend jaar enkel de GM reeks 91 zou kopen.
Een geel-groene 59 zie ik zeker zitten.

bellejt

die met de ster heb ik reed van Marklin.Als de nieuwe dezelfde grootte zou hebben en niet is zoals de Roco een stuk groter , heb ik ook wel interesse in een andere versie.

loebaske

pffffffffff krijg al hoofdpijn als ik dit hier allemaal lees over spaak wielen, zwart of blauw dak, één of 5 koplampen, ruiten wissers of niet....

ja amaaaai de revetten tellers zijn vertrokken, als alles op en top moet zijn zal het geen budget model zijn en voor wie het niet goed genoeg is.....koop een Roco....een TOP model....boenk, boeken toe voor mij...........pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

stevend

Haha Eric toch  ;D

Nee voor mij is dit rand animatie , luik om te weten.
Je ziet het toch niet op de baan.
En ik besef wel dat het een BUDGET is . Maar heb gewoon een zeer aanstekelijke interesse
naar het grote voorbeeld .

Jurgen

Ik vraag me dan toch af hoe je dit model zowel in tpIII, IV, V als VI kan inzetten als de lijnen op de kop eerst gebogen waren, nadien met een hoek en later weer met een boogje?

Of ben ik nu aan het muggenziften?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 31 december 2014, 19:23:50 PM
Ik vraag me dan toch af hoe je dit model zowel in tpIII, IV, V als VI kan inzetten als de lijnen op de kop eerst gebogen waren, nadien met een hoek en later weer met een boogje?

Of ben ik nu aan het muggenziften?
Ja  ;D
Strikt genomen kan je elk model enkel inzetten tussen twee revisies door...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 31 december 2014, 19:42:53 PM
Strikt genomen kan je elk model enkel inzetten tussen twee revisies door...  ;)


Dat is ook waar. Ik heb zelfs een lijstje gemaakt met de revisiedatums die op mijn locs vermeld staan om zo te zien vanaf wanneer ze ingezet kunnen worden. Niet dat ik me er veel van aantrek, maar ik vond het wel leuk om te weten.
Nadeel is wel dat ik niet van alle locs de standplaatsen kan achterhalen via het internet. De Franstalige site die ik gebruik beschikt niet over alle gegevens en wordt al jaren niet meer bijgewerkt.
Als iemand dus een site weet waar je alle stelplaatsen van een loc kan vinden, met de periode erbij, dan hoor (lees) ik het graag!  :)

Maar allé, de museumloc die zal er komen hoor, of het nu met hoekjes of boogjes is!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Hoedanook, laten we blij zijn dat er weer eens een mooi Belgisch model wordt aangekondigd wat in vele varianten kan uitgebracht worden. Detailkritiek is voor later wanneer het model er daadwerkelijk zal zijn en trouwens, je kan perfectie nastreven maar het perfecte model bestaat niet. De perfecte vrouw ook niet, maar dat is een andere discussie.  ;D
MC

Metpetergaathetbeter

hopelijk dan de juiste met de juiste belijning

Groeten Peter ;)

dgrr57

Citaat van: loebaske op 31 december 2014, 18:54:39 PM
pffffffffff krijg al hoofdpijn als ik dit hier allemaal lees over spaak wielen, zwart of blauw dak, één of 5 koplampen, ruiten wissers of niet....

ja amaaaai de revetten tellers zijn vertrokken, als alles op en top moet zijn zal het geen budget model zijn en voor wie het niet goed genoeg is.....koop een Roco....een TOP model....boenk, boeken toe voor mij...........pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Ik zie dus echt niet waarom een correcte kleur, op de correcte plaats met de correcte opschriften duurder zou zijn dan een niet correcte kleur ......
Spaakwielen zouden misschien het budget kunnen invloeden alhoewel ...

ps.: revetten ken ik niet. Ik vermoed dat je van klinknagels spreekt (in het Frans : rivets)  ;)

doomslu

Rivetten (niet revetten) is ook Nederlands (maar klinknagels is beter), maar verder geef ik Patrick gelijk: waarom niet alles goed doen? Dat kost echt niets meer.
De Roco's rijden schitterend, maar ze hebben toch optische gebreken.
Aan iedereen zelf de keuze hé, zo vrij zijn we wel!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik kijk zonder meer uit naar het MSM-model, en naar zijn broertjes  :P  8)
Als die "zo goed mogelijk" in TPIII past, én goed rijdt, ben ik al lang tevreden  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

Citaat van: doomslu op 01 januari 2015, 08:18:24 AM
Rivetten (niet revetten) is ook Nederlands (maar klinknagels is beter), maar verder geef ik Patrick gelijk: waarom niet alles goed doen? Dat kost echt niets meer.
De Roco's rijden schitterend, maar ze hebben toch optische gebreken.
Aan iedereen zelf de keuze hé, zo vrij zijn we wel!  :)

Helaas merk je in dit soort discussies (op BNLS heb je ze ook regelmatig) dat er altijd mensen zijn die vreselijk moeite hebben met het verschil tussen hun eigen mening en die van een ander ('IK vind het niet belangrijk, dus het IS niet belangrijk, dus wat zijn jullie raar dat jullie het wel belangrijk vinden'). Er wordt dan met vele zuchten en steunen, felle bewoordingen en fraaie dooddoeners als 'we mogen blij zijn dat...' duidelijk gemaakt dat 'we niet zo moeten zeuren' als er geen begrip en respect is voor wat een ander belangrijk vind aan een model, als dat iets is wat die persoon niet belangrijk vind. Het heeft niet zoveel zin daar tegenin te gaan: uiteindelijk bepaalt de fabrikant welke concessies hij doet aan een model en we kennen Van Biervliet als een producent die de correctheid van een model voorop stelt, ook bij budget line en die open staat voor constructieve kritiek. Neem nou de oplossing van de vulmonden op de reeks 62, die is er puur en alleen gekomen doordat er mensen daar graag een oplossing voor wilden die beter was dan wat Roco gedaan had binnen het kader dat een aanpassing van de kap niet tot de mogelijkheden behoorde. Laten we ons dus niet weerhouden om over de details te praten die wij belangrijk vinden. Als we dat niet zouden doen en ons laten intimideren door dat gezucht en gesteun, dan zouden de modellen er de laatste 10+ jaar niet zo op vooruit zijn gegaan en zouden we niet zoveel diversiteit hebben. Dan zou 'nen groene' en 'nen gele' het hoogst haalbare zijn.

Michael

Citaat van: Sicco op 01 januari 2015, 10:34:08 AM
Citaat van: doomslu op 01 januari 2015, 08:18:24 AM
Rivetten (niet revetten) is ook Nederlands (maar klinknagels is beter), maar verder geef ik Patrick gelijk: waarom niet alles goed doen? Dat kost echt niets meer.
De Roco's rijden schitterend, maar ze hebben toch optische gebreken.
Aan iedereen zelf de keuze hé, zo vrij zijn we wel!  :)

Helaas merk je in dit soort discussies (op BNLS heb je ze ook regelmatig) dat er altijd mensen zijn die vreselijk moeite hebben met het verschil tussen hun eigen mening en die van een ander ('IK vind het niet belangrijk, dus het IS niet belangrijk, dus wat zijn jullie raar dat jullie het wel belangrijk vinden'). Er wordt dan met vele zuchten en steunen, felle bewoordingen en fraaie dooddoeners als 'we mogen blij zijn dat...' duidelijk gemaakt dat 'we niet zo moeten zeuren' als er geen begrip en respect is voor wat een ander belangrijk vind aan een model, als dat iets is wat die persoon niet belangrijk vind. Het heeft niet zoveel zin daar tegenin te gaan: uiteindelijk bepaalt de fabrikant welke concessies hij doet aan een model en we kennen Van Biervliet als een producent die de correctheid van een model voorop stelt, ook bij budget line en die open staat voor constructieve kritiek. Neem nou de oplossing van de vulmonden op de reeks 62, die is er puur en alleen gekomen doordat er mensen daar graag een oplossing voor wilden die beter was dan wat Roco gedaan had binnen het kader dat een aanpassing van de kap niet tot de mogelijkheden behoorde. Laten we ons dus niet weerhouden om over de details te praten die wij belangrijk vinden. Als we dat niet zouden doen en ons laten intimideren door dat gezucht en gesteun, dan zouden de modellen er de laatste 10+ jaar niet zo op vooruit zijn gegaan en zouden we niet zoveel diversiteit hebben. Dan zou 'nen groene' en 'nen gele' het hoogst haalbare zijn.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154