Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

lux161

Dag,

Voor mij ook een 62...6215 met drie M4... :)
De 62 van VBV Budget-line en de M4 van Ls-Models ;)

Bovendien passen de loc en ook de bordeauxrode M4 bij het tijdperk IV en V...
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

philippe_007

Lok en wagens eventueel afzonderlijk aanbieden.
Er zijn toch verschillend mensen niet geïnteresseerd in wagens, of anderen juist vooral in de wagens of zelf extra wagens.

erik50

Of een kalf HLD 82, moet zelfs geen motor in zitten.  :)
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

loebaske

en............wie heeft een kalf in zijn assortiment??

OlivierV

#79
Citaat van: lux161 op 28 oktober 2014, 09:57:36 AM
Dag,

Voor mij ook een 62...6215 met drie M4... :)
De 62 van VBV Budget-line en de M4 van Ls-Models ;)

Bovendien passen de loc en ook de bordeauxrode M4 bij het tijdperk IV en V...
Dat zou een mooie set zijn, zij het niet dat een actie van MSM wel betaalbaar dient te blijven +-200 euro is het elke keer en dan zit je er in dit geval een heel eind over...

Wat ook mooi zou zijn is de loc reeks 25 in het blauw, dan zou ik eindelijk een loc hebben om mijn M2's van marklin te duwen, trekken kan met alles natuurlijk.
Tevens is dat een breed inzetbare loc (goederentreinen, personentreinen en de trekduwcombi met de m2's van marklin, welke toch wel redelijk wat mensen in hun bezit hebben).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

M4'en van LSM  :D daar dromen ze al lang van
Greetz

Thommy

SuSke

We kunnen misschien beter bij Hornby gaan vragen of ze de oude Lima-matrijzen nog eens willen boven halen om een paar reeksjes te fabriceren. Zal misschien sneller zijn dan te wachten op LSM  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 28 oktober 2014, 22:54:26 PM
We kunnen misschien beter bij Hornby gaan vragen of ze de oude Lima-matrijzen nog eens willen boven halen om een paar reeksjes te fabriceren. Zal misschien sneller zijn dan te wachten op LSM  ;)

en vooral, de laatste versies met kortkoppeling waren zo slecht nog niet. Heb op de MSM-beurs ook bepaalde Lima wagons gezien met een LSM-loc ervoor, zo slecht zijn die dingen niet voor +30j (1e M4'en zijn er van 1986)
Greetz

Thommy

Gerolf

Om de draad hier maar op te pakken
(en het draadje over MSM143 te reserveren voor het blad zelf) :

Het is dus een museumversie-type 59 geworden
Ikke blij, mijn vrouw seffens ook, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stevend

Inderdaad , nr 201010 . Museumloc dus.
Dit met een set goederenwagens .
Maar welke , daar blijft het raden naar.

PeterVG


Ook hier is er eentje blij.
Toch even melden dat de museumloc 201.010 al aan zijn tweede kleurstelling toe is.
De eerste was niet correct doordat de gele banden die op het front van de loc naar de ster toebuigen een rechte hoek hadden.



Dia uit 1995 genomen voor de museumbewaarplaats van Haine Saint Pierre. De rechte hoeken zijn duidelijk waarneembaar.

De liveringslivrei van de reeks 201 had gebogen hoeken. Deze fout werd rond 2010 rechtgezet op de museumloc.



Deze foto toont de loc met het juiste bandenpatroon na de herschildering.
De opname ontstond voor de steengroege van Moha in 2010.

De museumloc heeft geen handrail onder de frontramen. Dit is conform met de uitlevering in 1955. Een jaartje later was de handrail onder de ramen al wel aanwezig. Nuttige info lijkt me dus toch maar even meegeven.




Rangeerduivel

Zo te zien heeft/had de echte loc ook geen looptreden boven de buffers,of zijn die er maar in een later stadium gekomen?
De Ma/Trix (5907) heeft ze wel,en de Roco's ook.

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 31 december 2014, 13:53:47 PM
Zo te zien heeft/had de echte loc ook geen looptreden boven de buffers,of zijn die er maar in een later stadium gekomen?
De Ma/Trix (5907) heeft ze wel,en de Roco's ook.

;)
Looptreden kwamen er pas later op. ;) Staat ook in dat boek over de 59.

Ik wil er wel eentje. Mijn roco 59 is al een hele tijd geleden verkocht omdat ik wel zoiets van VBV verwachte.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dieselfreak

Ik dacht dat de meeste locomotieven van het type 201 bij uitlevering ook spaakwielen hadden, ik meen mij ook te herinneren dat de koplampen van museumlocomotief 201.010 te hoog of te laag stonden, maar bij de jongste revisie hebben ze die fout rechtgezet.
MC

stevend

#89
En dan nog is die 2de schildering niet correct .
Na die afgeronde hoeken , begint de onderste gele lijn niet van in de nok v/d ster.
Dit moet het midden v/d groene lijn zijn ( die tussen de bovenste 2 gele lijnen ).
Dan de onderste gele lijn , die begint aan de hoek van de contactdoos .
Als je de puntjes wil juist zetten.
Wat valt dit moeilijk te bewoorden !
Doen we nog even verder...
Dan zit de lampenhouder in de gele bovenste ( van de 2 onderste ) band , als je de 2de foto bekijkt.
Bij de eerte foto zit hij net boven de band maar wel al in de knik. Wat dan wel weer juist was .

Dan nog zit er verschil in wielen , ik herinner een draadje hier op ons forum destijds
toen het marklin model uit kwam . Wel of niet spaakwielen .
Oorspronkelijk hadden ze spaakwielen , na verloop van tijd volle wielen, zo ook het museum model.
Benieuwd welke het zullen worden . En ik ben niet de eerste als ik het nu bekijk .
Ja , het blijft compromis sluiten.

Maar het blijft een lovenswaardig project , met veel randanimatie  ;D