Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

Sicco

Opvallend dat tijdperk III vrij duidelijk voorop gaat terwijl ik telkens van winkeliers/producenten hoor dat de door hun aangeboden tijdperk III modellen amper verkocht worden.

Of zouden tijdperk III rijders de modellen alleen voor tijdperk III prijzen willen?  ;D ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 26 oktober 2014, 14:44:51 PM
Opvallend dat tijdperk III vrij duidelijk voorop gaat terwijl ik telkens van winkeliers/producenten hoor dat de door hun aangeboden tijdperk III modellen amper verkocht worden.

Of zouden tijdperk III rijders de modellen alleen voor tijdperk III prijzen willen?  ;D ;D
ofwel zitter er hier procentueel veel te veel tijdperk 3 rijders vgl het marktaandeel die zij vertegenwoordigen ! ;)

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 oktober 2014, 14:58:50 PM
ofwel zitter er hier procentueel veel te veel tijdperk 3 rijders vgl het marktaandeel die zij vertegenwoordigen ! ;)
Natuurlijk, allemaal van die nostalgische ouwe ventjes zoals ik!
Dat nieuw materiaal trekt toch op niks, fantasieloos, eenheidsworst. Geef mij dan maar den ouden tijd, met een plethora aan stomers in de zotste vormen. Maar ja, dat is moeilijker te maken dan een vierkant bakske met twee bogies, en dan komt ge al direct aan prijzen boven de 3000 euro. En dat is dan weer geen spek voor de bek van die nostalgische ouwe ventjes zoals ik  ;D

Peter

Citeerdat de door hun aangeboden tijdperk III modellen amper verkocht worden.

Welke Belgische tijdperk III modellen??  (de stomers van Olaerts niet inbegrepen)
Duits tijdperk III is er in overvloed
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Er zijn toch echt aardig wat Belgische tijdperk III diesels op de markt gebracht de laatste jaren

dieselfreak

Citaat van: Sicco op 26 oktober 2014, 15:46:52 PM
Er zijn toch echt aardig wat Belgische tijdperk III diesels op de markt gebracht de laatste jaren


Gedeeltelijk mee eens Sicco, alleen jammer dat zowel Roco als VBV in dezelfde vijver aan het vissen waren, terwijl er nog zoveel materiaal is wat nog niet is uitgebracht in model.
MC

Peter

Inderdaad,

Spijtig dat zowel Roco als VBV deels dezelfde modellen op de markt brengen.
Er zijn nog zoveel andere types die uitgebracht kunnen worden
Ik wacht nog altijd op een 62/63 met enkele koplampen, en 64 een goede 59 (201) met fatsoenlijke aandrijving en beschikbaar in 2-rail met verschillende schilderingen.,
en dan zwijgen we nog over een 51 en verschillende rangeerloks. Gelukkig komt er nu een 91, waar waarom nu weer een dubbel ontwikkeling.
En dan zwijgen we nog over alle treinstellen waarvan er geen enkel op de markt iis gekomen (uigezondert die van Paul Bellon-duur en niet ieders zaak om ze te bouwen)
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

ja, die met de "ster" schildering zou ik ook wel willen (DC)

dieselfreak

Ik hoop dat de heren producenten meelezen en rekening houden met onze wensen en verzuchtingen. Vooral wat het uitbrengen van dezelfde modellen betreft want daar is niemand mee gebaat, net zoals met het aankondigen van allerlei zaken die uiteindelijk toch nooit uitkomen maar enkel worden aangekondigd om de concurrentie het gras van onder de voeten te maaien.
MC

Metpetergaathetbeter

niemand meegebaat bekijk de prijzen van de M6'en eens nu en toen er 2 producenten waren, nu kosten  die de helft meer

dieselfreak

Wat ik zeg: daar is niemand mee gebaat en ik blijf bij mijn standpunt. De klant kiest uiteindelijk maar voor één produkt wat in zijn ogen het beste is dus één van beide fabrikanten moet het onderspit delven. Dat is jammer voor hem maar uiteindelijk zal ook de klant het kind van de rekening zijn. Fabrikanten zullen geen onnodig risico meer durven nemen met als gevolg dat er in de toekomst ook minder Belgische modellen zullen gemaakt worden.
MC

Sicco

Een 62 met enkele frontseinen.... het is maar zeer de vraag of er genoeg vraag zal zijn daar zo'n zeldzame uitvoering waar wel de mal voor aangepast dient te worden

Verder kan ik me best voorstellen als b.v. de 60 en proto 60 gewoonweg slecht verkopen in de tijdperk III versie dit niet als eerste gekozen zal worden voor volgende ontwikkelingen. Wat niet wil zeggen dat er geen tijdperk III 55 of 91 zal gaan komen.

Thommy

als ze dan toch eens iets speciaals moeten maken...
de elektrische 28? De echte, niet die nieuwe lelijke loc...(geen tp 6 voor mij, half 4 en 5)
Greetz

Thommy


ems

Ik zie hier allemaal nieuwe modellen voorbij komen, maar is dat haalbaar op de manier zoals de acties nu zijn opgezet (5523 en 6322 tegen een lagere prijs dan de winkelmodellen)?
Als je blijft bij de modellen uit de stallen van VBV / B-models (dat is toch waar de MSM de samenwerking mee heeft), dan zit ik nog de denken aan de volgende mogelijkheden (in willekeurige volgorde:


  • Gele 6001 met doorgetrokken groene band op cabinedeuren
  • Gele 6002 zonder derde frontsein
  • Gele reeks 60 met geheel gele neus (de uitgebracht 6072 heeft deze maar kort gehad
  • Gele 5530 (met smalle groene band)
  • Gele reeks 60 met gele koplampen (6024 / 6052
  • Met een wat aanpassingen op de Budgetline reeks 62: reeks 65 / 75
  • 6391-6393 met Flexicoildraaistellen!
  • Gele reeks 55 tijdperk IV
  • Reeks 55 ATB

Groet, Edwin