Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

Thommy

Citaat van: Peter op 22 oktober 2014, 14:24:20 PM
Waarom zouden het altijd lijn lokomotieven moeten zijn.
Er is keuze genoeg aan rangeerlokomotieven, zoals bv. een 70 of een 72 enz..

probleem is dat die dingen er nog niet zijn... Allez, zou direct een volledig MSM pakket moeten worden. En als ik hier de kritiek lees van sommigen op 3D printing... en wss is een mal ook niet in 1-2-3 gemaakt (als ik die mens van Ferrivan hoorde, toch snel 2j tegen dat er een afgewerkt product is)

Citaat van: B_Modelbouw op 22 oktober 2014, 13:53:27 PM
't Hoeft niet steeds een loc of rijtuig te zijn ...  Waarom niet een set kleine modeltrein toebehoren. Sint-Andrieskruis, Slagboom, baanwachterswoning
idd, waarom niet het gebouw baanwachtershuisje van in de 1e MSM's? OF zoals sommigen hier willen, blokpostjes.

en als het wel een loc moet zijn:
type 90/91 met een 3tal wagons als onkruidverdelging ofzo  :)
zowel VBV als Goover komen met dat model op de proppen, enkel paar wagons met andere opschriften.
Greetz

Thommy

loebaske

Die torpedo wagens spreek iedereen aan omdat die colosaal zijn, heb het geluk gehad dat ik de 2laatste exacte wagens heb van een TTM forum lid (kan op zijn naam niet meteen komen) die heeft gemaakt, want wil men het goed doen is er wel wat werk aan en die type E wagons horen er ook bij, dus één set bestaat uit 2 delen...

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 22 oktober 2014, 14:46:49 PM
type 90/91 met een 3tal wagons als onkruidverdelging ofzo  :)

Doet bij mij de vraag rijzen;
Hoeveel kan een echte 91 wel of niet aan?
Is dat 1 wagon of zijn het er meerdere?

;)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 22 oktober 2014, 15:14:53 PM
Citaat van: Thommy op 22 oktober 2014, 14:46:49 PM
type 90/91 met een 3tal wagons als onkruidverdelging ofzo  :)

Doet bij mij de vraag rijzen;
Hoeveel kan een echte 91 wel of niet aan?
Is dat 1 wagon of zijn het er meerdere?

;)

foto van die trein is 3 tal wagons...ook in 1 van de 1e MSM's een foto van te vinden. Toen waren er nog regelmatig foto's van "echte treinen".
mss vanavond es bij m'n oude mensen passeren. De 1e hoop ligt daar in m'n oude kast... De recentere (lees 5j) liggen hier in mijn (ons, met vriendin) huis.
Greetz

Thommy

Peter

Je zou er versteld van staan wat zo'n kleine lok nog kan verzetten.
Bij ons op het bedrijf hebben ze een Unimog (2-weg model) Daar werden regelmatigmeerdere wagens 3à 4 volle ketelwagens of 5 beladen schuifwandwagens met verzet. tussen het bedrijf (Canadastraat) en de aansluiting waar de NMBS ze kwam halen (Scheldedijk Zwijndrecht)
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Ja,het is geweten dat wagons op plat bijna vanzelf bollen...ijzer op ijzer,dus er is bijna geen rolweerstand,
Maar met 3 stuks zal het toch niet te veel bergop mogen zijn denk ik,te weten dat het ding nog geen 60T weegt,en dus adhesie tekort komt van zodra de last boven zijn eigengewicht gaat.(denk ik toch...?)

;)

OlivierV

Er zijn heel wat interessante modellen uit te brengen denk ik.

In geval van een motorstel spring ik alvast niet op de kar (een AM96 vind ik foeilelijk, desalniettemin zullen velen dat wel op hun modelbaan willen).

Maar wat wel interessant is.
- Type 205 (tpIII 55).
- 91 met enkele wagentjes of zonder wagentjes.
- Juiste 59 (formaat van een trix en de rij-eigenschappen van een recente roco en met goede verlichting), mag zelfs de originele versie met ster zijn voor mij + van deze loc kunnen ze heel veel versies maken dus is het zeker geen verloren investering. Eventueel een bundel met 2 ketelwagens ofzo zoals men nu met die 6322 heeft gedaan.
- Een rangeerloc ...
- Een bolle neus in eender welk tijdperk, al zit daar een beetje het probleem dat meerdere fabrikanten met zulk een model op de proppen komen en dat er daar al veel van verkocht zijn.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#38
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

GDE

Een 90/91 van Vanbiervliet (zonder wagons )en het mag wel eens een tijdperk 3 zijn  ;) Hoewel ikzelf begin tijdperk 4 rij ( gewoon de 4 cijfers met decals aanbrengen en ik ben ook tevreden ) Er werden al 2 locs voor de tijdperk 4 liefhebbers voor de MSM actie uitgebracht en geen enkele viel in de jaren die ik doe . Voorlopig is enkel de 9101 aangekondigd bij Vanbiervliet vanaf 189 euro . Als MSM actie zo'n locje met mooie korting  :D

Herwig

Met   Ferivan   onderhandelen over een luxueuse MSM-versie van de geplande vierassige draaistel Brossel motorwagen, in ...tijdperk III.

In combinatie misschien dan met de    MSM-kernredactie-in-H0   , als H0-bestuurder en/of passagiers.  Maar hoe gaan ze deze H0-poppetjes ook met een   tijdperk III-uiterlijk   organiseren ?          "Back-to-the-future"  ?

fredje

zoals ik zie zijn er toch enkele goede ideetjes geplaatst , zoals goederenwagons i.p.v. een lok - het type 91 rangeerlokje  - Brossel motorwagen ( heeft ook mijn voorkeur  nl. Brossel reeks 49 in groene livrei ) . Het zou leuk zijn als het bestuur met 1 van deze wensen tot een akkoord kon komen voor de actie MSM 2015 . We zullen wel zien zei de blinde . 

Peter

Wat mij betreft, moet het een model zijn dat bij een groot aantal MSM'rs in de smaak valt en niet te duur is.
Dit limiteerd alvast de keuze (als MSM tenminste bij een merk blijft - hoe goed dit ook mag zijn)
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Volledig met je eens Peter, het moet de grote massa aanspreken dat men er een 400 tal van kan verkopen, anders is de prijs niet haalbaar...

mivc057

Hoeveel zijn er bij de laatste actie verkocht ?