Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

fredje

Ik wil met deze topic geen revolutie ontketenen (zoals nu in vele landen) maar mijn vraag is of het mogelijk is dat de leden mede kunnen stemmen voor het model  MSM actie 2015 ( als die er komt) . Er zijn al tal van modellen verkrijgbaar maar sommige onder ons zoeken en willen dat ene exclusief model van een Bolle neus - rangeerlok type 66 - diesellok type 59 - motorstel reeks 45 enz....
De mogelijkheid bestaat dat dit niet haalbaar is omdat men nu met bestaande mallen werkt en zo de prijs redelijk kan houden . Verder nog een dikke proficiat voor de beide reeds geleverde modellen , het waren goede keuzes .

loebaske

Denk dat we gaan moeten wachten tot de beurs in dinges Duitsland....
en idd. dank zij MSM hebben we een koopje, langs de andere kant heeft ook
de producent boter bij de vis...als je snap wat ik bedoel  ;) ;)

doomslu

Schiet nog maar eens los. Ik hou jullie niet tegen.
Dromen mogen we allemaal. Waarom niet? De fabrikanten lezen mee...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bolje

Een 62.. Voor het trekken of duwen van M2 wagons, misschien.
Vele groeten,
Ronald

Michiel

Voor een keertje een N-schaal locje misschien? Stemmen?  :D (we mogen toch hopen, niet?)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Een degelijk gemotoriseerde HLD59,
De goed rijdende(stille)Roco is oversized,en de mooi correcte Trix is niet goed gemotoriseerd.

Een samensmelting van beide is wenselijk! 8)

:D

loebaske

oeps...is het waar dat fabrikanten mee lezen...Luc
Heb het al eerder hier gemeld, het is boter bij de vis...
Als ik producent zou zijn van dergelijk model op de mark gooi en op korte termijn een groot
deel aan de man brengen en daarbij al een deel van de kosten kan repucteren
dan is de rekening snel gemaakt...de rest is een beetje winst op een model...
door de omvang is dat een bingo operatie, want het is beter iets minder verdienen dan
de massa, dat beetje breng veel meer in de sakos en VBV heeft dat meer dan gesnapt...
ken hem al heel lang en steeds was die in de running om de model liefhebber op zijn winken
te gemoed te komen....

liefhebber

Citaat van: Bolje op 21 oktober 2014, 18:49:13 PM
Een 62.. Voor het trekken of duwen van M2 wagons, misschien.
Volledig mee eens, voor mij ook een 62.
 

TBCédric

Een AM 96  ;D
Nee, ik heb totaal geen idee of er een fabrikant (LS, misschien VBV?)er in de jong, komende jaren mee op de markt zal komen.

Geen idee of het realistisch is, maar bij lima eens aankloppen en vragen voor een herproductie van de M4 in new look en bordeaux. Een voordelig setje van 4.

Niet geschikt voor mij, maar misschien eens een fabrikant aan de gang krijgen voor een rangeerdieseltje? (90-91 is al door 2 fabrikanten aangekondigd en onder ontwikkeling)

Wat ook kan, is een set containerwagens (b-models) of andere wagens (set) aan een voordelige prijs kunnen kopen?

Er zit geen structuur in mijn zinnen of dit berichtje, maar ik denk gewoon luidop.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Herwig

Een MSM-versie van het nieuwe schattige kleinood van VBV  (of van Goover):   een tijdperk III    type 230.0/230.1 (latere reeks 90-91) locotractor-tje.  Met zo'n dubbel messing radiatorroostertje vooraan.     Aub ... .

Misschien een exclusief nummer dat iets betekent voor MSM ?
( bijvoorbeeld een combinatie van de diverse   "polsslaggetallen-onder-stress"   van de MSM-kernredactie, tijdens voorbije weekeinde te Leuven ? )

Huugooke


marc goovaerts

Nu, budgetgewijs moet je er wel rekening mee houden dat het best om een omschildering/aanpassing van een bestaand model moet gaan.
Kwestie van de grote investering in volledig nieuwe mallen te vermijden.

Voor volledig nieuwe modellen loont de investering enkel indien hij zelf nadien er nog op een betaalbare wijze varianten van kan uitbrengen.

Als met dit alles geen rekening moet gehouden worden, dan moet ik bekennen dat ik altijd een zwak gehad heb voor het kleinste Brosseltje.
En als je ziet hoe enthousiast de reacties op de beide fora waren voor de beperkte reeks van prachtmodellen die Stefan Appelmans gemaakt heeft...

Michiel, geef toe, in N zou het toch écht een schatje zijn hé  ;)

loebaske


Michiel

Marc, dat is een subliem voorstel! Ik stem 17 keer vóór de kleine Brossel!  8) 8) 8) (IN SCHAAL N!)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ceuleer

Misschien eens een set wagons van 5 of 6 wagons, met eventueel extra uitbreidingsets.
Er is nog altijd geen juist model in de handel(voor zover ik weet) van de Falns wagons van sea-Rail - B Cargo en Xpedys.
De wagons van fleischmann en Marklin/Trix zijn Duitse modellen in een Belgisch kleurtje.
De Echte hebben aan één kant een rechthoekige bak, ik denk met een motor erin, dit mis ik bij de andere fabrikanten.
En er kunnen sets gemaakt worden met B Cargo logo, en sets met Xpedys logo, keus genoeg.
Voor mij moeten de kleppen zelfs niet open kunnen gaan, dan worden ze weer iets meer budget, met kolen en verweerd mag dan van mij wel.
Enkel fotokes :





grz,
Gunter