Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

doomslu

Ik begrijp je ergernis Sicco.
En ik begrijp ook dat het voor sommigen niet zo nauw steekt.

Ik kan alleen maar zeggen dat het model 'gewoon' zo goed mogelijk zal zijn, zoals we ondertussen gewend zijn.
Een correct model is niet duurder dan een fout model.
Iedereen die hiertoe zijn steentje bijdraagt mogen we zeker "dank u" zeggen!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 04 januari 2015, 17:23:21 PM
Ik begrijp je ergernis Sicco.
En ik begrijp ook dat het voor sommigen niet zo nauw steekt.

Ik kan alleen maar zeggen dat het model 'gewoon' zo goed mogelijk zal zijn, zoals we ondertussen gewend zijn.
Een correct model is niet duurder dan een fout model.
Iedereen die hiertoe zijn steentje bijdraagt mogen we zeker "dank u" zeggen!  ;)
10/10 en ne kus maar nie van mij !  ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ik vroeg mij al af waar mijn jurering naar toe was ? ;D bij mij is ze toch weg ?  :-\

oebr

#154
hey Sicco,

negeren die ruis! 

Dit is internet, theater van de vluchtigheid (en helaas ook van gratuit kritiek spuien, als je die post trouwens mag geloven zou de schrijver heel tevreden zijn met een op een 59 lijkende patat, mits die maar een goeie motor en stroomafname heeft :-) ). Wat hier qua opinies verschijnt is geenszins representatief en zo weer vergeten, wat telt is het aantal bestellingen en tevreden klanten (met 1 of meerdere modellen in de kast, of liever nog op de baan en daardoor later op foto's in MSM) die dit project (of deze projecten - het is me niet duidelijk of het hier nu over de 59 of de 82 gaat) zal opleveren. Dat is de enige getuigenis die je inzet en kennis effectief kan waarderen.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

centauri167

@ Sico: doe zeker zo voort en laat het je zeker niet aan het hart komen, dat is het niet waard !

Ivm de eventuele wagons, kan er soms geen poll worden gehouden wat de meerderheid van de eventuele kopers wil, enkel de loc of met wagons. Indien de meerderheid voor de eerste optie kiest hoop ik dat msm en vbv hiermee rekening houden, indien optie 2 de voorkeur heeft kan men misschien nog polsen naar welke wagons mogelijk/ wenselijk zijn ?

Peter

CiteerSico: doe zeker zo voort en laat het je zeker niet aan het hart komen, dat is het niet waard

Doe inderdaad zo voort Sicco.
Jouw expertise kunnen we hier goed gebruiken.
Wat de Loks betreft: ik heb van Piko verschillende DB modellen waaronder de recentere V200 en een 142. Qua rijeigenschappen hoeven die echt niet onder te doen voor een LSM, Roco enz. Bij de V200 zitten geen aangegoten handgrepen maar heel fijne losse handgrepen voor zelf te plaatsen (maar voor 99 euro voor zo'n model mag je al eens iets zelf doen aan je mode)l
Met vriendelijke groeten
Peter

Bolje

Citaat van: centauri167 op 04 januari 2015, 19:51:56 PM
Ivm de eventuele wagons, kan er soms geen poll worden gehouden wat de meerderheid van de eventuele kopers wil, enkel de loc of met wagons. Indien de meerderheid voor de eerste optie kiest hoop ik dat msm en vbv hiermee rekening houden, indien optie 2 de voorkeur heeft kan men misschien nog polsen naar welke wagons mogelijk/ wenselijk zijn ?
In de MSM 143 staat duidelijk:
Ook deze keer gaat het model samen met enkele goederenwagentjes in een set aangeboden worden.

Dus.... ::)
Vele groeten,
Ronald

centauri167

Citaat van: Bolje op 04 januari 2015, 20:06:24 PM
Citaat van: centauri167 op 04 januari 2015, 19:51:56 PM
Ivm de eventuele wagons, kan er soms geen poll worden gehouden wat de meerderheid van de eventuele kopers wil, enkel de loc of met wagons. Indien de meerderheid voor de eerste optie kiest hoop ik dat msm en vbv hiermee rekening houden, indien optie 2 de voorkeur heeft kan men misschien nog polsen naar welke wagons mogelijk/ wenselijk zijn ?
In de MSM 143 staat duidelijk:
Ook deze keer gaat het model samen met enkele goederenwagentjes in een set aangeboden worden.

Dus.... ::)

Heb ik gelezen, maar commercieel gezien lijkt het me niet onverstandig om te kijken wat het doelpubliek graag zou hebben, of je er dan nog iets mee doet is iets anders natuurlijk.
Als ik kijk naar mijzelf, is ook een begin, en ik kijk dan naar de vorige editie, waar ik  niet aan heb meegedaan daar ik pas sinds eind 2014 ( door een sympathieke man wiens naam begint met een E ) terug gebeten ben met het treinvirus; vind ik de loc super maar zeiden de wagons mij niets en had ik deze dus niet gekocht. Deze loc zegt me ook veel, maar het moeten al hele specifieke wagens zijn eer ik deze erbij zou willen.

Pascal Michiels

#159
Je kan altijd de wagons terug verkopen als je enkel de lok wenst.

Jurgen

Sicco, doe vooral verder en negeer de kritiek.

Zoals Rian het stelt wordt het gewoon in het belachelijke getrokken. Hij geeft op deze manier alleen maar aan dat hij tevreden zou zijn met een omgespoten modelleke dat er van ver op lijkt. Dat is uiteraard zijn goed recht, op Ebay kan je zo tientallen dingen terugvinden aan heel goedkope prijzen.

Ik heb liever een zo correct mogelijk model.
Ergens heb ik vermeld dat de 201.010 niet zomaar in elk tijdperk ingezet kan worden doordat hij de ene keer rechthoekige lijnen had en ervoor en erna afgeronde lijnen. Dit zal mij niet weerhouden om het model toch te kopen, maar ik vind wel dat men dan in MSM niet zomaar moet schrijven dat het model in elk tijdperk ingezet kan worden, want dat is eigenlijk niet waar. Ik verwacht dat men daar eerlijke en correcte informatie meegeeft, anders is mijn abonnement weggesmeten geld.
Cru gezegd misschien, maar ik denk niet dat MSM of zijn medewerkers dit als een persoonlijke aanval zullen zien, maar eerder als opbouwende kritiek.

En als er iemand vindt dat dit mierenneuken is, wel, het zij zo.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

Sicco's argumentatie is sterk en correct: laat ieder modelspoor en modelbouw belevens zoals hij  (of zij) dat wilt. En daarom heeft ook Rian het recht om doorgedreven detaillering niet belangrijk te vinden. In Sicco's spirit: respect voor elkaar, elkaars mening en elkaars voorkeur. Rian is dus niet "belachelijk" in zijn voorkeur, maar kon zijn oordeel over detaillering wel anders formuleren.

En op de keper beschouwd zijn we allemaal wel gelukkig wanneer een model er zelfs tot in de kleinste details goed en correct uit ziet. En ik ben verrast dat Sicco achter de schermen in de weer is om modellen een stukje dichter in die richting te brengen. Dat wist ik niet.

Sicco, 2 x dank!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GDE

Als er mensen zijn die details niet zo belangrijk vinden dan is er toch het roco model. Zonder neerbuigend te willen doen over dit model. De reden dat vanbiervliet met een nieuw model van de 59 komt zal het wel zijn om aan de wensen  van de klant te voldoen die ontevreden zijn over vorige modellen.  Na de 59 van roco, rocky rail,  marklin /trix mogen we nu toch wel een perfect model krijgen zeker?

conducteur

Ik heb echt vaak het vermoeden dat sommigen er een sport van maken om fouten te zoeken in een model... Spijtig.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

#164
Tzijn berdorven kinderen hé die HO-ers  ;)
De N-ers zouden al gelukkig zijn met zelfs een Roco 59 (met buffers  >:()