Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Modelspoormagazine actie 2015

Gestart door fredje, 21 oktober 2014, 17:22:17 PM

Voor welk tijdperk zou het materiaal geschikt moeten zijn ?

TP I
2 (1.9%)
TP II
2 (1.9%)
TP III
28 (27.2%)
TP IV
24 (23.3%)
TP V
17 (16.5%)
TP VI
15 (14.6%)
Tijdperk heeft geen belang
15 (14.6%)

Totaal aantal stemmen: 103

loebaske

Kijk eens naar de foto's van Luc in het laatste MSM !!!!!
een 59 met containers,  en containers- en Huckepack wagons bestaan al heel lang...

doomslu

Citaat van: loebaske op 04 januari 2015, 09:53:10 AM
Kijk eens naar de foto's van Luc in het laatste MSM !!!!!
een 59 met containers,  en containers- en Huckepack wagons bestaan al heel lang...
Dat klopt, maar niet met de 201.010, want dat is een museumloc. Alhoewel, zeg nooit nooit. Soms wordt zo'n loc wel eens gebruikt voor één of ander transport, bijvoorbeeld net na een revisie.
Het lijkt ons logisch dat de wagentjes zullen horen bij de loc uit de jaren '50 en '60.
Wie tijdperk IV, V of VI rijdt kan ze ook inzetten als museumwagens. In Luxemburg bvb. zie je vaak oude goederenwagens achter de museum-stoomloc.

Ikzelf, die ook eerder tp. V-VI rijd, ben wel blij met onze keuze, want het geeft me de gelegenheid mijn M1 en L-rijtuigen in te zetten als toeristische museum-trein.  :)
Alle excuses zijn goed hé!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ik vind als die set wagons erbij moet dat die exclusief zou moeten zijn d.w.z achteraf dezelfde wogons in een set verkopen-geeft de mensen de gelegenheid aan degenen die ze wensen te houden dat die iets exclucief hebben en dat de anderen ze misschien iets gemakkelijker van de hand doen, museumwagons die er eigenlijk geen zijn trekt mij niet aan ( of een set  van een later tijdperk?)


Groeten Peter ;)

OlivierV

201.010 met containertrein. Niet van mij, wel van iemand die bij AMSAC lid is, maar precies vermist is.

https://www.youtube.com/watch?v=wW5wacp90oY
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

en dat was niet voor de show zo een sleep containers, denk dat Dimi teveel werk heeft met zijn madam...uw tijd komt ook nog Olivier  ;) ;) ;)

conducteur

Berichtje aan de rivettentellers eerder in dit draadje. Spijtig genoeg zal deze loc uitgerust zijn met een elektrische motor, de dieselmotor zal niet aanwezig zijn vanbinnen, en de mazouttank heeft enkel een optische functie. Zielig dat er over dergelijke kleine details wordt gemierenn$$kt. Het voornaamste van een loc is dat ie goede rijeigenschappen heeft, en vanop redelijke afstand herkenbaar is!


Als de lok idd in 201.*** nummering komt. (met of zonder afgeronde lijnen, met 3 of 2 punten ster) ga ik ook misschien een bestellen. De evt. goederenwagens/rijtuigen neem ik er bij als die passen binnen mijn verzameling.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

loebaske


Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 04 januari 2015, 15:58:45 PM
:D :D :D :D :D :D dat is er bonk op, Rian  :D :D :D :D :D

hoewel die belijning mag wel juist zijn,tenslotte kost dat maar even veel geld en tijd om hem juist te maken dan je hem foutmaakt ! :-\ :-X

Johnnytrein

Jammer dat het een loc is die door Märklin reeds werd uitgebracht. Ik hoop dat er ooit een 5922 uitkomt met het vennbaan opschrift
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

verwijderd, computer heeft hier kuren ? :-\

Metpetergaathetbeter


Joannes eens een suggestie doen aan VBV (die vraagt toch ideeën) een nee heb je een ja kun je krijgen !
Groeten Peter ;)

Pascal Michiels

Citeer
Ikzelf, die ook eerder tp. V-VI rijd, ben wel blij met onze keuze, want het geeft me de gelegenheid mijn M1 en L-rijtuigen in te zetten als toeristische museum-trein.  :)
Alle excuses zijn goed hé!
Dat was ik ook net van plan met mijn stam L-rijtuigen of K-rijtuigen. Of misschien een mix van beide.

Sicco

#147
Citaat van: conducteur op 04 januari 2015, 15:49:31 PM
Zielig dat er over dergelijke kleine details wordt gemierenn$$kt. Het voornaamste van een loc is dat ie goede rijeigenschappen heeft, en vanop redelijke afstand

Sja, zo vind ik het weer zielig als je geen respect kunt opbrengen voor de mening van anderen, of kunt inzien dat anderen soms iets anders belangrijk vinden dan jij. Een verzamelaar zal detaillering vaak belangrijker vinden dan rijeigenschappen. Je mag natuurlijk vinden wat je vind, maar mensen veroordelen omdat ze ergens anders over denken dan jij, dat is.... sneu

En zo wat er laatst iemand op het BNLS forum die dezelfde term gebruikte voor mensen die lichte transportschade meldden aan hun nieuwe loc, vervolgens kreeg hij een dag later zijn exemplaar met transportschade en was de wereld te klein.

En het meest vreemde is nog, ik heb eigenlijk werkelijk geen idee op wie je doelt en over welke 'kleine details' het gegaan is die blijkbaar irritatie opwekken, maar je geeft wel aan dat jij zelf de loc wil in specifiek een bepaalde uitvoering....

De mensch is een vreemd en vooral egocentrisch wezen.....

Zie verder bericht 103.

Het vervelende is dat het hele topic naar wordt door nu twee van dit soort volledig uit de lucht vallende opmerkingen. Niemand heeft kritiek, het is een volstrekt normale discussie over uitvoeringen, waar mogelijk op te letten, welke wagens erachter vallen en dat soort dingen en dan is het blijkbaar nodig ineens mensen belachelijk te maken omdat het schijnbaar gaat over iets wat een individu toevallig minder interesseert? Terwijl die zelf wel bepaalde wensen en voorkeuren hebben die ze hier net zo hard noemen. Ik snap er echt helemaal niks van.... >:(

Sicco

#148
En nog wat anders. Ik steek veel vrije tijd in de samenwerking met een bepaalde producent om de modellen gratis en voor niks nóg beter te maken, te letten op bepaalde details en te behoeden voor onnodige foutjes. Zonder meerkosten Dat doe ik niet voor mijzelf, maar voor ons, jullie, allemaal. Enig idee hoe het demotiveert als je dan telkens op deze manier in de hoek wordt geslagen? Waarom zou ik het nog doen als mensen zich zo ergeren aan mensen zoals ik die op die details letten, als je schijnbaar zielig bent als je je tijd steekt in het verbeteren van de modellen....?

Metpetergaathetbeter

misschien niet verder laten escaleren, de ene vind rijden het belangrijkste, de andere mag ie er nog juist en mooi ogen laat ons dat in dat model stoppen en er een model van maken waar iedereen zich kan in vinden,trouwens Sicco ik hoop dat je het niet te veel aan het hart laat komen, want wees eens eerlijk wat zouden wij hier doen zonder jouw vaak leuke een leerlijke uiteenzettingen !


Groeten Peter ;)