Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

n/a

Gestart door DelticPower, 20 oktober 2014, 18:15:21 PM

DelticPower

Was vandaag eens in de ledenlijst aan het snuffelen geweest. Het viel mij op dat er zoveel pagina's zijn met n/a. Is het niet mogelijk om deze pagina's op te schonen. Mensen die hun login hebben verwijdert, maar misschien zo af en toe een kijkje nemen kunnen dat tochwel zonder login. Wil men meepraten, oke maar dan ook op de ledenlijst en inloggen.
Was zomaar een gedacht. :D :D

Groeten Jan

Gerolf

Vroeger ging dat opschonen gemakkelijker dan nu, en deed ik dat regelmatig.
Misschien heeft Luc wel een snellere manier (en tijd om dat te doen)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

Hallo Gerolf, ik heb geen verstand van de forumsoftware, maar laten sorteren op n/a en dan op verwijderen? Of denk ik nu te simpel.  :D  :D
Heb begrip dat er belangrijkere zaken zijn van het forum, maar het aantal n/a 's viel me op.

Groeten Jan

PeterC

Ik heb even zitten 'spelen' met de ledenlijst en ik denk dat dit eerder een software probleem is: ga naar een bepaalde letter ('P' in mijn geval = pagina 58) en je ziet de eerste pagina met de P'ees.  Vanaf de volgende pagina heb je enkel nog n/a's tot en met pagina 68 (reeds bij StevenDV).  Terugkeren naar de vorige pagina's terug allemaal n/a's. Vreemd.
Vanaf de letter 'P' en dan naar mijn naam gaan zoeken lukt niet, via 'zoek naar leden' gaat het dan wel...
Groetjes, Peter


Steam.N

Het zou wel eens kunnen dat bij de overzetting van gegevens naar het nieuwe forum iets fout gelopen is ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Afhankelijk van de forumsoft dat wordt gebruikt is het ook niet altijd mogelijk gebruikers op te kuisen. In sommige gevallen worden nl al de geposte berichten ook opgekuist, en dan is het forum niet meer leesbaar.

Gerolf

#6
Via een omweggetje was het toch niet zo moeilijk om te doen - n/a's zijn (bijna allemaal) verwijderd

In de oude forumsoftware werden verwijderde leden niet echt verwijderd, maar in n/a hernoemd
De nieuwe software had die n/a's bij de omzetting als gewone namen overgenomen

Ons forum telt nu wel een paar honderd leden minder  ::)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Opgeruimd staat netjes  ;)

Steam.N

Thanks, Gerolf.

Het is logisch dat je  (bij sommige programma's) gebruikers niet écht verwijdert, omdat je mogelijks problemen krijgt met de berichtjes die die gebruikers eerder plaatsten.
Met de omzetting is het anders, omdat de oude berichten niet meegenomen werden.

Opgeeruimd staat inderdaad netjes  ;)

Maar dat lost het probleem dat PeterC vermeldde niet op, waarbij hij zijn naam niet terugvond ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 21 oktober 2014, 09:04:48 AM
Thanks, Gerolf.



Maar dat lost het probleem dat PeterC vermeldde niet op, waarbij hij zijn naam niet terugvond . ..
Who the  .... is PeterC ?   :-\ :-\ :-\ ;D ;D ;D ;D Die staat bij mij bij de ledenlijst (alfab) bovenaan blz 32  :)

Groeten Peter ;)

Johnnytrein

Is er niemand die het ontvangen van email na nieuwe berichten in een draad die je volgt kan oplossen? Ook kan ik notificatie niet meer activeren.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PietB

Citaat van: Steam.N op 21 oktober 2014, 09:04:48 AM
Thanks, Gerolf.
Maar dat lost het probleem dat PeterC vermeldde niet op, waarbij hij zijn naam niet terugvond ...
Dit is niet echt een probleem.

Zo ziet het er uit als je nadat je op de P hebt gedrukt de uitkomst op naam sorteert.
Om naam sorteren doe je door op het kolom hoofd 'naam' te klikken, er komt dan een pijltje omhoog achter het naamveld te staan.(a-z)
Nog een keer klikken geeft sortering (z-a) met een pijltje naar beneden.
Trouwens dat sorteren kan op iedere kolom.

Ik hoop dat PeterC zijn 'probleem' zo is opgelost.

grt Piet.

PeterC

Citaat van: PietB op 21 oktober 2014, 10:43:50 AM
...Ik hoop dat PeterC zijn 'probleem' zo is opgelost...

Een 'probleem' was dat niet, eerder een vaststelling  ;)
Groetjes, Peter


Gerolf

... en door het schrappen van die n/a's is er minder "vervuiling" bij het zoeken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Citaat van: PeterC op 21 oktober 2014, 10:49:35 AM
Een 'probleem' was dat niet, eerder een vaststelling  ;)
Nou ja Peter, er werd zelfs gesuggereerd dat jij helemaal niet bestond!
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 oktober 2014, 09:48:01 AM
Who the  .... is PeterC ?   :-\ :-\ :-\ ;D ;D ;D ;D

;) ;) ;) ;)

grt Piet.