Verzekering verzameling

Gestart door DelticPower, 28 april 2006, 20:53:03 PM

DelticPower

Hallo allemaal, bedankt voor jullie meedenken en bijdragen. Ga nu toch maar eens met mijn verzekeringsagent rond de tafel zitten.

@ Rudy, inderdaad zijn het in huis niet alleen de treintjes, maar ook andere verzamelingen zijn van belang. Van vrouwlief of van de kinderen. Tel maar eens wat een verzameling cd's en dvd's bij elkaar kosten. Maar ook de waarde van bv een archief met foto's en documentatie die onvervangbaar zijn. Soms ook grote emotionele waarde. In elk geval iedereen bedankt.
Groeten van Jan

janjozef

citaat:
Dat ga ik nu ook doen voor de zolder ,want daar staat nu na 4 jaar toch ook al voor meer dan 1.75?[:D

zeg vdr 1.75? ik veronderstel dat dat punt een komma moet zijn dus voor 1? en 75 cent zou ik geen verzekering nemen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vdr

citaat:
Geplaatst door janjozef

citaat:
Dat ga ik nu ook doen voor de zolder ,want daar staat nu na 4 jaar toch ook al voor meer dan 1.75?[:D

zeg vdr 1.75? ik veronderstel dat dat punt een komma moet zijn dus voor 1? en 75 cent zou ik geen verzekering nemen

Jan

Tuurlijk is da een komma ,ik heb een wagonnetje gekocht op ebay voor 1,75e [:)]en het tweede komt eraan ,dus is het meer dan 1,75 ? dus een verzekering is verantwoord[:D]
Eigenlijk feitelijk zit ik na 4 j rond de 12000? [8D][;)][B)]
 

janjozef

Tja eigenlijk heb ik dat nu eens goed uitgerekend, nu ze er hier over bezig zijn ben ik beginnen denken. 10 jaar geleden ben ik terug begonnen met een startset van Marklin( iedereen maakt herbeginners fouten ) nu heb ik er iets meer. Maar van het totaal bedrag ben ik  wel verschoten. Nu ik spendeer wel iets per jaar dus is dat niet verwonderlijk. Toch eens met de verzekering praten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Nu heb ik er iets meer.

Jan, herbeginners fouten?[:D]

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Petdig1

je kan inderdaad  bij de  meeste verzekeringsmatschappijen je treinen collectie apart laten omschrijven en verzekeren. Heb dit bij ook gedaan, via KBc, waarin de collectie apart omschreven is en bij bvb brand ook hiervoor integraal het verzekerde bedrag wordt uitgekeerd.

De premieverhoging hiervoor is slechts een paar Euro per jaar waar het verzekerde bedrag toch wel aanzienlijk is.    

Belangrijk is gewoon een goede en duidelijke aparte omschrijving, bvb, verzameling modeltreinen en toebehoren, gelegen op etc.... met een waarde van xxxxxx euro.  Dit dient uiteraard gedocumenteerd te zijn met de nodige bewijsstukken.  

Facturen heb ik niet, gebruik wel voor de archievering het programma van    http://www.icollectware.nl/
Hierbij kan je ieder  stuk documenteren met digitale foto's , aankoopwaarde, verzamelwaarde , omschrijving etc.

Wel branden op Cd en in de kluis bewaren

Groetjes

Peter
Sbb en Bls baan in opbouw

Johnnytrein

Peter, Wat moet je dan doen als je geen kluis hebt. Niet iedereen is zo rijk. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

locomotion

Enkele suggesties voor wie geen kluis heeft of geen kan betalen:

CD in bewaring geven bij uw schoonmoeder.
papieren in een plastiek doos doen en begraven in den hof van uwen gebuur...
Plaatsen op een gratis externe server.
In het hondehok van uwen pittbull verstoppen als behangpapier (anders zou hij het nog durven versheuren en dan heb je er ook niets aan).
Wegschrijven op een chip en in uw huid laten inplanten (is ook duur) dus beter als oorbel gebruiken.

Mogelijkheden genoeg dus. Alleen moet je het nog wel inventariseren en wegschrijven op een digitale drager. Daar kan je schoonmoeder ook bij helpen, maar of dit een goede oplossing is moet je zelf in overweging nemen.
Laat me weten welke oplossing je gekozen hebt.

locomotion




janjozef

Bij uw schoonmoeder, als ik het nodig heb loop ik hetrisico dat ze rap weggooid juist voor mij ne kl... af te trekken. slechte oplossing.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

Locomotion, Nu doet ge echt moeilijk, mijn schoonmoeder staat op ebay, is oud en versleten maar zaagt als nieuw.[:)] Voor wie ze nog zou willen neen ik zet hier geen link ge zou te hard verschieten. Voor de rest ja op cd zetten is ok. Ook een hond heb ik niet en goede buren al evenmin. [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

Johnny zijt ge zeker dat het aan uw schoonmoeder, hond en buren ligt. [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

trainfreak

Misschien best 2 cd's maken (leg ze dan wel op 2 verschillende plaatsen).
Stel je nu voor dat de cd bij je schoonmoeder of eender waar verloren gaat, dan heb je nog altijd die andere!
Spoorse groeten
Dimitri

tufken

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Misschien best 2 cd's maken (leg ze dan wel op 2 verschillende plaatsen).
Stel je nu voor dat de cd bij je schoonmoeder of eender waar verloren gaat, dan heb je nog altijd die andere!



We kunnen ook onze treinen in een kluis steken, daar zitten ze veilig [:p]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


trainfreak

Waarom niet?[:D]

Dan maken we een speciale in- en uitgang zodat de treinen vlot kunnen binnen- en buitenrijden.[:p]
Spoorse groeten
Dimitri