Van Biervliet 2015 : AM08

Gestart door eve, 19 oktober 2014, 08:28:19 AM

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 24 augustus 2015, 12:37:11 PM
Leuk! De eerste foto's.

En nu maar hopen dat de koppelingen niet breken...  8) ;D
Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 12:58:40 PM
als het dezelfde koppelingen zijn als bij hun Sprinter, vrees ik het ergste.....

Ik denk dat Luc hier refereert naar het voorval onlangs met de echte Desiro  :)

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 24 augustus 2015, 13:39:47 PM
Citaat van: doomslu op 24 augustus 2015, 12:37:11 PM
Leuk! De eerste foto's.

En nu maar hopen dat de koppelingen niet breken...  8) ;D
Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 12:58:40 PM
als het dezelfde koppelingen zijn als bij hun Sprinter, vrees ik het ergste.....

Ik denk dat Luc hier refereert naar het voorval onlangs met de echte Desiro  :)

;)
Het was inderdaad een grapje met referentie naar het 'incident' van gisteren met de koppelingsbreuk van de trein Antwerpen-Oostende.  ;)

De koppeling van de Sprinter is trouwens geniaal eenvoudig en praktisch!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thor

Kan die mening niet delen, de opmerking verwijs naar de foto's genomen bij Van Biervliet van de Desiro modellen, met daaronder de vermelding over de gebroken koppelingen.
En trouwens die koppelingen van de Sprinter vindt ik helemaal niet geniaal, op mijn baan met hellingen van 2,5% is deze niet solide, de koppeling lost lichtjes waardoor de interieur verlichting van het 2de rijtuig uitdooft.
De Marklin en Mehano  koppelingen (resp. M2 rijtuigen en motorstel reeks 41) met interieur verlichting , zijn tenminste stabiel.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Jurgen

Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 14:34:44 PM
De Marklin en Mehano  koppelingen (resp. M2 rijtuigen en motorstel reeks 41) met interieur verlichting , zijn tenminste stabiel.

Sorry, ik heb beide modellen en geen van beide vind ik geslaagd. Ze zitten beide te vast en je moet al voorzichtig zijn om ze uit elkaar te halen.
De koppeling zoals ze bij het tweetje van Jocadis is, dat is pas een goeie koppeling! Is het deze die op de sprinters zit? Of is het nog een andere?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Citaat van: Jurgen op 25 augustus 2015, 19:23:41 PM
Citaat van: thor op 24 augustus 2015, 14:34:44 PM
De Marklin en Mehano  koppelingen (resp. M2 rijtuigen en motorstel reeks 41) met interieur verlichting , zijn tenminste stabiel.
De koppeling zoals ze bij het tweetje van Jocadis is, dat is pas een goeie koppeling! Is het deze die op de sprinters zit? Of is het nog een andere?
Het zijn er nog andere; ik vind de Sprinter koppeling technisch in orde, de beide bakken koppelen stevig aan elkaar en je kan ze ook eenvoudig terug uit elkaar halen (ze klemmen eerder in elkaar dan dat ze in elkaar klikken/haken), maar de koppeling zelf is naar mijn gevoel nogal groot uitgevallen. Maar liever zo dan dat ze loskomen, breken, moeilijk uit elkaar te halen zijn etc.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

thor

De Jocadis koppeling op het 2tje is inderdaad de beste, helaas zit die niet op de Sprinter.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

B_Modelbouw

@Ward: Stiekem een foto van Sophie nemen, maar je vrouw was je te snel af  ;D

Van Kristof vernomen dat er nog meer zaken door gekoppeld dient te worden tussen de verschillende rijtuigen
en er dus ook extra connecties nodig zijn... Of dit dan ook betekend dat de stekker nog groter wordt is nog onduidelijk.

Persoonlijk nog geen problemen gehad met koppeling van de Duikbril, maar ja eenmaal gekoppeld komt deze bij mij nog
maar zelden los.   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ward

Nee hoor :) ik was één en al oog voor de modellen :)
Nu met mn duikbril nog geen enkel probleem gehad als de koppeling.
Vind deze persoonlijk een van de betere die ik heb, ze zijn wel wat groot;
Maar stevig gebouwd en goede koppeling voor in de bochten.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

doomslu

Dit is tot nog toe de enige koppeling bij dergelijke stellen, die ik tegen ben gekomen, die zo makkelijk koppelt en ontkoppelt.
De andere die ik hier heb moet je op de werktafel ineen of uiteen prutsen. Die van de Duikbril doen het gewoon op de sporen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

Op Facebook circuleert er momenteel een foto van het tweede prototype dat te zien was op de opendeurdag. Zag er echt heel goed. Misschien zit de persoon hier ook op het forum en plaats hij ze nog, anders vraag ik wel eens of ze hier ook mag geplaatst worden.
Of als er iemand anders hier van het forum een foto heeft ;)
Het model zag er allesinds heeel goed uit! Het aftellen kan beginnen...
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Eddytje

#70
Citaat van: ward op 12 oktober 2015, 09:52:33 AM
Op Facebook circuleert er momenteel een foto van het tweede prototype dat te zien was op de opendeurdag. Zag er echt heel goed. Misschien zit de persoon hier ook op het forum en plaats hij ze nog, anders vraag ik wel eens of ze hier ook mag geplaatst worden.
Of als er iemand anders hier van het forum een foto heeft ;)
Het model zag er allesinds heeel goed uit! Het aftellen kan beginnen...

Ik ben nu aan het werk maar als ik het niet vergeet Zal ik deze vanavond plaatsen. Maar Ward mag deze ook plaatsen

doomslu

Tweede prototype van de AM08?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eddytje

#72
Ja er staat nu een volledig model

ward

Luc, zoals op de website staat van VBV (2e prototype in oktober) stond er op de opendeur een volledige desiro
Hieronder de foto:

© Eddy Bruneel



Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Rangeerduivel

Door de Opendeur bij AMSAC niet kunnen gaan naar VBV dit weekend,
Als je een duidelijkere foto hebt van de 201.010 (HLD59)
laat maar zien.
Ook benieuwd naar nieuws over de digitale HLD91

;)