Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Van Biervliet 2015 : AM08

Gestart door eve, 19 oktober 2014, 08:28:19 AM

eve


Eddytje

Komt vanbiervliet met de MR08 volgend jaar? Dat zou heel goed nieuws zijn en zal ik al beginnen sparen...

loebaske

Weer 2 spelers met het zelfde, ik dacht dat Piko bezig was met de productie van dit model ????

TBCédric

Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 09:17:13 AM
Weer 2 spelers met het zelfde, ik dacht dat Piko bezig was met de productie van dit model ????

Nu al bezig met de productie? Piko heeft zelfs nog geen prototype laten zien of laat staan van zich laten horen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

sorry, bedoelde eigenlijk dat Piko dit zouden uitbrengen, met voorwaarde dat er 1000stuks zouden afgenomen worden...

Peter

Van Biervliet komt inderdaad met  een AM 08. Op de stand van VBV stonden verschillende aankondigingen, en bij inschrijving kreeg je min 50 % op alle B-models goederenwagens.
Het zal een mooi model worden, maar...wij zijn met zo'n treinstel (grootbedrijf hé) naar Leuven gekomen. Niet mijn smaak zo'n sardinendoos
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#6
Citaat van: loebaske op 19 oktober 2014, 09:52:25 AM
sorry, bedoelde eigenlijk dat Piko dit zouden uitbrengen, met voorwaarde dat er 1000stuks zouden afgenomen worden...
ik dacht dat het een veelvoud was, daar de Belgische weer afwijkt in details !
Groeten Peter ;)

treinenhobby

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2014, 12:13:53 PM
ik dacht dat het een veelvoud was, daar de Belgische weer afwijkt in details !
Groeten Peter ;)
Nee, het wordt een veel-fout.  ::)

Zal wel hetzelfde gaan als met de Nederlandse GTW's van Arriva en Veolia.
Ook dit zijn Zwitserse modellen in de kleuren zoals ze in Nederland rijden.
Dus met afwijkende raam afstanden en vloerhoogtes.
Maar voor 80% juist, dus voor meneer Piko acceptabel.
 

Michael

Citaat van: Peter op 19 oktober 2014, 11:21:34 AM
Van Biervliet komt inderdaad met  een AM 08. Op de stand van VBV stonden verschillende aankondigingen, en bij inschrijving kreeg je min 50 % op alle B-models goederenwagens.

Van die 50% heb ik geprofiteerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Volgens informatie gekregen op de stand van VBV op de expo door Kristof, zou Piko nog steeds geen toelating hebben om de Desiro's te maken in NMBS/SNCB livrei.
Heb de print in mijn handen gehad en die zag er meesterlijk uit.
Een aantal aanpassing moeten nog gebeuren zoals:
- motorcompartiment beperken tot de balkonlengte
- motor iets lager plaatsen waardoor er nog zetels kunnen in het compartiment

De aangeboden voordelen waren inderdaad mooi, maar ik heb er nu even neen tegen gezegd. Ik heb nog een paar maand tijd om na te denken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

aaah men heeft een paar maand de tijd om na te denken voor die promo...das schoon, kan dan er ook van profiteren....

SuSke

Tot 15 januari 2015 krijg je bij reservatie ene korting van €30,00 op de prijs.
De 50% korting bon was enkel wanneer je op de beurs bestelde.

Volgens Kristof VBV komt het na de expo ook op de website.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

enne wat zou de verkoop prijs zijn...
weet je hoe het zit met de duikbril, is die binnen kort leverbaar en aan welke prijs..
is maar dat als de prijs goed is ik wel intresse heb voor 2 stellen...

ERVIN

Voor ons Loebaske , Duikbril 2 - rail gelijkstroom = 379€ -- Digitaal = 409€ en digitaal met sound = 479€

Desiro 2 - rail gelijkstroom = 439€ -- digitaal = 469€ en digitaal met sound = 539€ , voor de 3-railers onder ons is de prijs ietsje meer. ;)

SuSke

Bijkomend ook even vermelden dat de stellen uitgerust zijn met vlot koppelende, elektrisch doorvoerende koppelingen.
Bovendien zullen de stellen aan elkaar gekoppeld kunnen worden door verwijdering van de front (staart) koppeling en deze te vervangen door een gewone koppeling in de normschachten.

ivm de duikbril ook even vermelden dat de huidige reeks volledig uitverkocht is, maar een nieuwe bordeaux die momenteel nog rijdt staat op stapel, en de daaropvolgende zal waarschijnlijk een "gereviseerde" zijn.

Nu even de planningen deftig doorspreken met VBV om onze portemonnee ook een beetje adem te geven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.