Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwigheden van GooVerModels

Gestart door dieselfreak, 13 oktober 2014, 13:23:51 PM

Brossel

Citaat van: mark7758 op 24 oktober 2014, 20:22:41 PM
Ik ga er maar 1 bestellen. Goovermodels gesproken op Utrecht.
En voorbestellen is niet dat je hem moet nemen. !!
Uitgelegd dat ik hem eerst wil zien rijden en zo. Hij beloofde Zo Spoedig met foto's en beelden te komen van het model.

Dan wil ik deze. Dubbel nummer en Depot STOCKEM. (Mocht je nog meer foto's nodig hebben dan lees ik het wel.

Maar is de Goover versie er dan een met het verlengde chassis? Kan me niet herinneren op zijn website daar iets overgelezen te hebben...

Als het wel zo is; goeie keuze dan Mark!!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Ik zal binnenkort dan maar eens contact opnemen  ;D Ik wil er een van St. Ghislain. Sowieso zat bijna 1/3e van het bestand daar in de jaren 80  :D

Voor de mensen die een nummertje willen kiezen wellicht handig: de volgende 91-ers hadden een verlengde UIC-bufferbalk: 9116, 9126, 9129, 9130, 9133, 9135-9139, 9144, 9146-9148, 9155, 9156, 9158 en 9159 en de anderen dus niet

groet Sicco

erik50

Welke nummers reden in omgeving Antwerpen?
Werkt Govers met een voorschot of het volledige saldo bij voorbesteling ?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: erik50 op 25 oktober 2014, 12:54:59 PM
Welke nummers reden in omgeving Antwerpen?
Werkt Govers met een voorschot of het volledige saldo bij voorbesteling ?

Het volledige bedrag bij voorbestelling

;)

loebaske

Hou er rekening mee dat deze loc's niet op de baan kwamen, enkel op de koer dienst....

Thommy

Citaat van: loebaske op 25 oktober 2014, 16:37:49 PM
Hou er rekening mee dat deze loc's niet op de baan kwamen, enkel op de koer dienst....

toch, kuistrein voor oa. rails te reinigen enz., dan kwamen ze buiten. En kortere afstanden, bv Zeebrugge <-> Brugge, heb ik ze ook nog weten rijden (toen de sporen nog in de blauwe toren en tot aan de gistfabriek lagen). Maar das mss ook wel enkel via quasi enkel industriesporen...

Hier in Zeebrugge reden nog redelijk wat van die dingen om te rangeren, net zoals 73-82-84 en nu de 77  >:(.
Greetz

Thommy

Sicco

Citaat van: erik50 op 25 oktober 2014, 12:54:59 PM
Welke nummers reden in omgeving Antwerpen?
Werkt Govers met een voorschot of het volledige saldo bij voorbesteling ?
Voor welk jaar ongeveer wil je dat weten?

Sicco

Citaat van: loebaske op 25 oktober 2014, 16:37:49 PM
Hou er rekening mee dat deze loc's niet op de baan kwamen, enkel op de koer dienst....
Dat is zeker niet waar!
91-ers reden in veel regio's, met name in Wallonië, structureel caboteurs. Bijvoorbeeld op diverse lijntjes in de Ardennen en de Borinage. Vanaf einde jaren tachtig/begin jaren negentig gingen de meeste naar Dienst Baan.

mark7758

Davy,
Navraag bij Goovermodels.
Nummer met of zonder bufferverlenging zijn beide gewoon mogelijk.   8) 8) 8) 8) 8)

Ik ben blij. Hij had de foto al gezien en vond het een leuke versie.  :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

azmunito

Ikzelf heb de 9109 - werkplaats Merelbeke - besteld.

Deze 91 wijkt lichtjes af van de andere 91's. De deur van de stuurcabine bevindt zich, als je je achter de loc plaatst, links in plaats van centraal.

Verder kan ik ook nog kwijt dat Merelbeke op zijn beurt een 'gemoderniseerde' 91 aan het produceren is, nl de 9123. In tegenstelling tot Oostende is hier de luchtdroger inwendig geplaatst in plaats van aan de trapjes aan de voorzijde.

Volgende 91's zijn nog actief in Merelbeke: 9109, 9123, 9132, 9150 en 9152. Deze laatste doet momenteel dienst in CW Gentbrugge. Het is tevens het enige toegelaten traject waarop 91's op hoofdlijn worden toegelaten. Hier is een uitzondering voor bekomen bij Infrabel. De BNX behelst slechts een kort stukje hoofdlijn (pakweg 50m tussen eerste sein buiten atelier Merelbeke van Blok 6 FGSP en toegang CW Gentbrugge).

Dit laatste even ter info ;-).

Sicco

De 9109 wijkt net zoveel af van de overige 91-ers als de hele oorspronkelijke reeks 90 (9001-9010, later dus 9101-9110)  ;)

azmunito

Citaat van: Sicco op 26 oktober 2014, 22:19:31 PM
De 9109 wijkt net zoveel af van de overige 91-ers als de hele oorspronkelijke reeks 90 (9001-9010, later dus 9101-9110)  ;)

Ah zo, dat wist ik niet  ;).

Hopelijk houden VBV en Goover hier rekening mee...

Sicco

VBV sowieso, dat is al besproken. De 9101 die als eerste komt krijgt de deus dus ook uit het midden.

erik50

Citaat van: Sicco op 25 oktober 2014, 17:50:08 PM
Citaat van: erik50 op 25 oktober 2014, 12:54:59 PM
Welke nummers reden in omgeving Antwerpen?
Werkt Govers met een voorschot of het volledige saldo bij voorbesteling ?
Voor welk jaar ongeveer wil je dat weten?

Als het maar tijdperk 3 is.  ;)
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.