Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

model autootjes

Gestart door n/a, 28 april 2006, 01:29:51 AM

vdr

Ook ik verzamel autos  op schaal 1/18 Burago en Maisto ,ik heb er zo een 150 stuks in een vitrinekast,da was voor ik de draad van de treintjes terugopnam ,denk er over om die collectie te verkopen en te herinvesteren in mijn modeltreinen[8D]
 

n/a

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zat met de verspreiding van die autootjes omdat er toch een groot aantal worden verkocht, zeker in Duitsland (iemand een idee over de cijfers ?). Hier in Belgi? lijkt de interesse me kleiner.

n/a

eigenlijk vind ik dat Brekina de mooiste auto's maakt

Pol

Hebben jullie die van Ricko al gezien? Niet echt spotgoedkoop, maar prachtige afwerking. Ik verzamel zelf de oldtimerkes voor mijn baan. 't Is te zeggen: ik heb er nog maar twee, maar dan wel in een periode van een jaar aangekocht: tegen mijn vijftigste zal ik er zo'n 40 hebben, dat telt toch al h?[:D][:D]!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

SuSke

Ik ben nu bezig met een reeks Audi's te kopen, kwestie van m'n transportwagens een beetje uniform vol te krijgen [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

tufken

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


janjozef

Ik blijf bij de VW busjes, heb er ondertussen al zo'n 150 in allerlei schalen. Natuurlijk koop ik ook alles wat ik nodig heb voor de modelbaan. Inde laatste MSM staan er nog een paar mooie oude opel's voor mijn mini-baantje. Als ik ze tegenkom koop ik deze.

jAN
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tufken

@ jan

Die zijn nu te verkrijgen van Brekina
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


janjozef

Patrick van mijn 150 zijn er meer dan 100 van Brekina.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

T03

Hallo,

mijn baan situeert zich in de jaren 30, DRG tijdperk, dat betekend ruilbeurzen aflopen op zoek naar auto's en vrachtwagens want veel vind je niet uit dat tijdperk. Ik schat dat ik er momenteel zo'n 60 tal bruikbare heb en een 20-tal paardekarren. Ik heb in Woluwe een aantal kits van het merk Jordan kunnen kopen, prachtige vrachtwagens zijn dat. Belgische auto's heb ik niet.

Spporse Groeten
Marc
"I have a train riding in my brain"

janjozef

ja maar voor verzamelaars van bepaalde modellen is het hier erg gesteld, de laatste nieuwe en het is al, In duitsland zijn er die enkele honderden verschillende VW busjes hebben enkel en alleen van brekina, natuurlijk zijn die niet altijd de goedkoopste.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Arbeco

Ook ik ben inmiddels in het bezit van een aardige collectie autootjes, voornamelijk modellen uit de jaren '60 en '70. Een merk waar ik altijd naar uitkijk op beurzen e.d., is toch wel Brekina, omdat die voor mij het interessantste wagenpark in huis hebben. Daarentegen mag ik mij ook wel 's een modernere wagen aanschaffen, vooral als het om trucks gaat. Zo heb ik inmiddels al aardig wat BeNeLux- vrachtwagens in de kast staan. Mijn stelregel is eigenlijk, als het een mooi model is, koop ik het. Het internationale vrachtverkeer is zeer intens, dus hier kun je eigenlijk alle kanten mee op. Heb zelf 2,5 jaar als internationaal chauffeur gereden, en je wilt niet weten waar je wie allemaal tegenkomt...[;)]

Groetjes Len (nog steeds "on the road"!)
Old diesels never die...

Pol

citaat:
Geplaatst door T03

mijn baan situeert zich in de jaren 30, DRG tijdperk, dat betekend ruilbeurzen aflopen op zoek naar auto's en vrachtwagens want veel vind je niet uit dat tijdperk.



Ricko maakt er een aantal heel mooie: de twee die ik heb zijn Mercedes-Benzkes uit 1927 en 1930.
Ook Weinert maakt een aantal mooie stukjes: kranen, tractors, ... Helaas heb ik ze nog niet in de winkel zien liggen, maar misschien is het online verkrijgbaar?

Het grote voordeel van het DRG-tijdperk is dat je geen honderden auto's nodig hebt! Je kan ook een aantal paarden met karren laten rijden en die zijn er in overvloed!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Frank_N

citaat:
Het grote voordeel van het DRG-tijdperk is dat je geen honderden auto's nodig hebt! Je kan ook een aantal paarden met karren laten rijden en die zijn er in overvloed!


Volgens mij heeft Wiking ook wel fraaie modelletejes hoor! Op sommige ruilbeurzen is daar goed aan te komen.
(N-spoor dan wel he?)
Groet van Frank

SuSke

citaat:
Geplaatst door tufken

Chryslers zijn mooier


Daar rijd ik liever zelf mee dan ze op de baan te zetten [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.