Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

model autootjes

Gestart door n/a, 28 april 2006, 01:29:51 AM

n/a

Eigenlijk vraag ik me al een tijdje af of treinliefhebbers (modelbaners, bouwers en verzamelaars) ook liefhebberen wat autootjes betreft.
Heb je een grote stock wikings/herpa's/brekina's in de vitrine of op de baan staan ? Worden die autootjes eigenlijk goed verkocht in Belgi? ?
Ik heb de indruk dat Belgische modelletjes niet zoo goed verkopen, maar dat kan natuurlijk een verkeerde indruk zijn.


Gerolf

Voorlopig heb ik er nauwelijks. Naarmate mijn baan verder afgewerkt raakt zal dat wel stevig veranderen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Hallo,
Ik heb een redelijk grote verzameling van auto's en vrachtwagens Nooit geteld maar ik vermoed dat het er meer dan dan 300 zijn. Echt Belgische modellen zitten er niet tussen. Ik bedoel dan vrachtwagens met opschriften van Belgische bedrijven of voertuigen van poltie, brandweer, etc. Mijn modelbaan is georienteerd naar Duits voorbeeld. Het overgrote deel heb ik gekocht in de jaren '80. Dan zijn er jaren geweest dat ik bijna niets heb gekocht, maar nu met de modellen die Brekina de laatste jaren op de markt heeft gebracht ben ik opnieuw beginnen te kopen.
Een deel van de modellen zijn brandweerwagens (een 50 tal) die voornamelijk als 'verzameling' dienen, de andere modellen zouden ooit een plaatsje moeten krijgen op de modelbaan (ik denk dat ik een fileprobleem ga hebben).
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

janjozef

Ik weet niet of de belgische modellen goed verkopen, ik weet wel dat er in belgie niet zoveel te krijgen is. Ze hebben er wel in de winkels maar nooit het ganse gamma van een merk. Op beurzen vindt ge er zeer weinig, eerder uitzonderlijk. De keuze is steeds zeer beperkt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

55erke

Hoy
Ik heb een paar vrachtwagens en een paar auto's voor op men modelbaan maar veel is het niet , wel 1 daf vrachtwagen omdat ik bij Daf werk en aan zo een trekkersmoet werken , dus wou ik er zo ook 1tje in het klein.

Groeten
Johan

Tom

De nieuwe daf's vind ik niet zo mooi, maar oudere wel bv. 2800
De nieuwe man's daarintegen... [^]
Tom

loebaske

bah, ik heb toch een paar typische B vrachtwagens, waaronder van Floreac, Frans Maas, Verbrugge transport, Mondia, Ziegler en nog een paar, en ook de wagens van de Post, Belgacom, NMBS, Federale en de oude rijkswacht wagens, VAB en zal wel nog wa vergeten zijn, ik koop nu en dan wel iets, ook al staan ze nog niet op de baan, zijn zo nog van die spullen die ik tegen kom, kopen en zie wel waar ik het toepast op de baan.
Eric

ERVIN

citaat:
Geplaatst door 55erke

Hoy
Ik heb een paar vrachtwagens en een paar auto's voor op men modelbaan maar veel is het niet , wel 1 daf vrachtwagen omdat ik bij Daf werk en aan zo een trekkersmoet werken , dus wou ik er zo ook 1tje in het klein.

Groeten
Johan



Wel wel Johan,ik werk een goede 500m van je werk,Across Organics in Geel.[;)]

loebaske

Zo zie je maar hoe je vrienden op dit forum bijna uw gebuur zijn,
daarom dat ik het niet slecht vindt dat men hier zijn profiel bekend
maakt, misschien ben jij wel men achter gebuur [:)][:)]
Johan en Ervin kunnen nu een babbeltje doen tijdens de lunch pauze.[:I]

55erke


[/quote]

Wel wel Johan,ik werk een goede 500m van je werk,Across Organics in Geel.[;)]
[/quote]

Jaja ge ziet de wereld is klein eh[;)]

Jurgen

Ik heb een paar wagens van verschillende Belgische nutsbedrijven (post, nmbs,...) en dan ook een paar gewone wagens. Ook een stuk of 5 bussen en 4 vrachtwagens "rijden" op mijn baan rond.

Voor de rest koop ik wat mij bevalt. Maar ik ga niet speciaal op zoek naar de modellen, ik moet ze toevallig tegenkomen. Behalve de gelede bus van De Lijn van Rietze, daar heb ik half Belgi? voor rondgebeld en gereden. [:D] Die moest ik gewoon hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

Ja ik weet het dit is niet de juiste plaats maar ik heb een trekker oplegger van Frigo GB te koop. Interesse 12,50 euro zonder doos. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

loebaske

John, ik heb wel intresse, maar zou die graag eens
willen zien, om de reden ik heb zo een Supertransport
en dat is maar plastiekerig, die zet ik wat op de
achtergrond, en als het zo een model is, ga ik er geen
12? (500 oude franken) voor betalen, die kamion heb
ik trouwens maar 4? betaald (redelijke prijs)

DHG500

Wel helaas, ik verzamel geen auto's naar Belgisch voorbeeld. Mijn baan wordt naar Nederlands voorbeeld. Wat ik aan auto's verzamel heeft vooral met mijn andere hobby te maken, de klassieke Land Rover. Maar natuurlijk is er voor mij geen groter lol dan wanneer ik op een beurs een Land Rover (circa) schaal 1:87 vindt!! Dan kunnen mijn beide hobbies mooi bij elkaar komen.[:D]
Met vriendelijke groet,

Bob

(DHG500)

janjozef

tja ik verzamel ook modelauto's meer bepaald volkswagen kamionetten en dan de T1 en T2 de drie andere intresseren me minder. Ik heb ook wel enkele andere atributen maar hoofdzakelijk de modelauto's op 1/87 en de keus is groot brekina alleen heeft er zo'n 1100 verschillende.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem