Anti spoorloper

Gestart door Bolje, 01 oktober 2014, 16:32:07 PM


Pol

Jammer dat men dit moet doen; het kost weer een hoop geld terwijl een mens gewoon zo slim zou moeten zijn om de sporen niet over te steken waar dat niet mag/moet!  >:( >:( >:(
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Havoc

Stel me daar toch een vraag bij: als er nu iemand over die matten valt en niet meer recht kan, wat dan?

Die had daar niet moeten lopen, volkomen eens daarmee. Maar de foto in het artikel is aan een overweg. Iemand die moet uitwijken omdat een wagen of een gevaarlijke fietser op het voetpad (genoeg daarvan hier bij ons) een maneuver doet en je moet opzij springen om niet overhoop gereden te worden, je komt tussen die matten terecht en de overweg gaat dicht.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

#3
Citaat van: Havoc op 07 oktober 2014, 21:20:55 PM
Stel me daar toch een vraag bij: als er nu iemand over die matten valt en niet meer recht kan, wat dan?

Als er nu iemand een laddertje tegen een bovenleidingspaal zet en voor de kick even wil voelen...  ...Oeps: iets meer dan aan een 9V batterijtje likken...

De merknaam Pampers is tegenwoordig een werkwoord geworden: Pamper iedereen (vroeger was dat 'in de watten leggen').

Voedt op!  Iets korter maar dan leg je de verantwoordelijkheid bij jezelf.  Iets dat in ons 'Pamperland' steeds meer inspanningen vraagt!  Laat de 'inspanningen/verantwoordelijkheden' aan de 'anderen' over...

Foto's tonen van aan stukken gereten lijken (oei een stukje arm..., hé hier een been..., was dat het hoofd?...).  Respect voor die mensen die die stukken moeten 'verzamelen' en aan de nabestaanden moeten bezorgen...  ...Die begrafenisondernemer die 'mag' puzzelen om toch nog een waardig afscheid te laten te nemen...  De trauma's van de bestuurders die het zien aankomen en die remmen, remmen, remmen en dan...

...Dat is te 'cru' zeker...

Pampermaatschappij!


Bij deze...
Groetjes, Peter


SuSke

+1

cru gesteld maar wel de waarheid
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ward

Peter, cru maar wel knappe verwoording..
Zo hebben ze ook naar de halve slagbomen gegaan.. Ze moesten maar eens vast komen te zitten..
Wat is het gevolg? De mensen lopen / fietsen of rijden zelfs duchtig tussen te slagbomen als het hun te lang duurt,
of de trein is toch al gepasseerd, maar de andere richting...?

grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Huugooke

Citaat van: PeterC op 07 oktober 2014, 22:03:46 PM

De merknaam Pampers is tegenwoordig een werkwoord geworden: Pamper iedereen (vroeger was dat 'in de watten leggen')

Toch even deze middernachtelijke bijsturing: to pamper is Engels, en dus geen merknaam die een werkwoord is geworden; maar het betekent wel verwennen ("in de watten leggen").
Wat dat opvoeden betreft: koester geen illusies man!

philippe_007

Opvoeden ligt bij de ouders... en moet niet worden doorgeschoven naar bv scholen of andere instanties... Maar ik zal van den oude tram zijn.

Als ik zie hoeveel mensen (zelf van mijn leeftijd) bij het bestellen van een koffie enkel zeggen "Koffie" ipv "koffie aub" en op het einde gewoon betalen ipv"dank u wel en nog een goede dag..."'
Enkele woorden meer, geen moeite, maar zoveel aangenamer en de persoon die de koffie bezorgt voelt zich ten minste gerespecteerd...
Maar zoals reeds gezegd, ik zal van den oude tram zijn :-) 

om dus op Peter zijn woorden terug te komen,
Ik vind het niet cru, tes de waarheid en deze mag gezegd worden...

Koen

Inderdaad Phillippe,

Veel mensen zijn zeer egocentrisch.  "Als zij het maar goed hebben, de andere kan gestolen worden". Veel heeft natuurlijk te maken met het feit dat men steeds meer luxe wil en dat dit het hoofddoel geworden is. Hiervoor moet men zich kapot werken en neemt men geen tijd meer om met het gezin bezig te zijn. Het beetje tijd dat er dan nog overschiet, wordt dan nog  ingenomen door het "verplicht" sporten want we moeten gezond zijn.
Ik schets het misschien zwart/wit maar als ik zie hoe de jeugd nu te werk gaat, stel ik mij serieus vragen wat dit naar de toekomst gaat geven. Alles moet kunnen, ze willen alles zonder dat het teveel moeite mag kosten.
Wij hebben 22 jaar geleden de keuze gemaakt om een gezin op te bouwen met een kostwinner. Gemakkelijk is dit niet maar ik kan je met de hand op het hart zeggen dat we er nog geen moment spijt van gehad hebben.
De kinderen konden continu bijgestuurd worden en we hebben nog een familiaal leven waarbij tijd gemaakt wordt om te praten, waar ook tijd is voor familie en vrienden. Nu studeren beide kinderen aan de universiteit en ze weten maar al te goed wat wij hiervoor moeten laten, maar hierdoor weten ze ook dat niet alles vanzelf komt en dat er moet gewerkt worden om iets te bereiken.
Gelukkig zie ik in mijn direct omgeving dat er mensen zijn die ook beginnen beseffen dat opvoeding en familiaal leven boven luxe en winstbejag gaan. Dat stemt toch tot optimisme (maar er is nog veel werk aan de winkel).
Misschien zal de crisis ook hier een helpende hand uitsteken (ontstaan van de weggeefwinkel, deeleconomie, ...).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Die spoorloper is eigenlijk maar een lapmiddel.
De mensen lopen gewoon tussen de slagbomen door , ook met kleine kinderen aan de hand omdat die van en naar school moeten.
Ze lopen van het ene perron naar het andere voor nog te staan babbelen tot hun trein komt (gewoon over de rails-waarvoor dienen anders die metalen trapjes aan de zijkant van het perron?)
Een 300 meter verder is een voetgangersbrug over de sporen, maar die wordt zelden gebruikt oversteken over de sporen is minder vermoeiend want dan moeten ze geen trappen doen. Politie zie je praktisch nooit.
Met vriendelijke groeten
Peter

ward

Hopelijk bewijzen ze hun nut..
Vandaag weer op verschillende plaatsen treinen serieuse vertragingen door 'personen op of langs de sporen'
Veel ligt aan de opvoeding, maar ook aan het gezond verstand.
Niemand rijdt met de auto door het rood, maar door een gesloten slagboom..  ::)
Terug naar het originele onderwerp.. Het kost idd verschrikkelijk veel geld,
maar als het hiermee beter is kan ik het enkel maar toejuichen..
Want wat kosten de vertragingen (+ ellende voor de treinbegeleiders die er ocharme nix aan kunnen doen) vandaag de dag door spoorlopers, laat staan door een aanrijding..?
Meer politie (in burger) aan de gekende knelpunten zou naar mijn inzien ook een oplossing zijn..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

janieburton

Ik zie nog steeds niet in hoe die matten het spoorlopen tegen kan gaan.

Bestaat hierover een film die dat verduidelijkt.
 

Gerolf

Citaat van: janieburton op 09 oktober 2014, 22:46:26 PM
Ik zie nog steeds niet in hoe die matten het spoorlopen tegen kan gaan.

Bestaat hierover een film die dat verduidelijkt.

Loop er zelf eens over?
... maar niet komen zagen als je omvalt, hé
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Gerolf op 10 oktober 2014, 00:35:04 AM
Citaat van: janieburton op 09 oktober 2014, 22:46:26 PM
Ik zie nog steeds niet in hoe die matten het spoorlopen tegen kan gaan.

Bestaat hierover een film die dat verduidelijkt.

Loop er zelf eens over?
... maar niet komen zagen als je omvalt, hé

Ik zou me zelfs niet kunnen voorstellen hoe zo'n mat er zou moeten uitzien.

Door de ballast tussen en rond de sporen is het toch al moeilijk om over de sporen te lopen of langs de sporen.

 

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *