Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Shaduwstation

Gestart door janieburton, 30 september 2014, 12:44:08 PM

janieburton

Kan men dit product van TAMS Art.-Nr. 21-01-043 gebruiken met een DCC gestuurde baan?

http://www.tams-online.de/htmls/produkte/sbs1/produkte_sbs1.html

Of kan men het simpeler doen, gewoon met relais en stopsectie die geschakeld word met denkende wissels van FLM;  "systeem first in last out" ttz : de 1st trein komt op spoor 1 en schakelt door een contactrail de wissels om zodat de trein die op spoor 2 staat vertrekt en de volgende trein op spoor 2 komt en die schakelt de wissels om zodat de trein op spoor 3 vertrekt en een 3de trein op het 3de spoor komt en die schakelt de wissels om zodat de 1st trein terug vertrekt en zo verder.
 

Gerolf

Verplaatst op verzoek  ;)
Wel opletten met die logica: er kan dan pas een trein buitenrijden als het schaduwstation vol staat
Ik zou er eentje laten uitrijden zodra het volgende blok vrij is  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2014, 10:32:59 AM
Verplaatst op verzoek  ;)
Wel opletten met die logica: er kan dan pas een trein buitenrijden als het schaduwstation vol staat
Ik zou er eentje laten uitrijden zodra het volgende blok vrij is  ;)

Als je zes blokken hebt en het schaduwstation is blok 7,8 en 9 dan kan je met 8 treinen continu rijden, maar de logica is om met dit systeem treinen voor "een bepaalde tijd" te stoppen zodat het lijkt dat ze" lang onderweg" zijn en nooit in dezelfde volgorde blijven rijden.

Misschien met een "moment schakelaar" kan men een andere trein eerder laten vertrekken als men met minder treinen rijd.
 

robert12

ik heb een schaduwstation met 5 sporen en deze ligt in een blok en er kan pas een trein binnen komen op het vrij spoor als de volgende blok vrij is . het werkt met rietcontacten en  een magneet onder de laatste wagon . En laat ons zegen is voor 95 % betrouwbaar. ik heb er een voor de dc baan en een voor mijn dcc baan . ik ben wel op zoek naar een systeem dat werk met bezetmelding!