trein rijd omgekeerd

Gestart door treinbeginner, 24 april 2006, 12:50:34 PM

treinbeginner

Hallo
heb meerdere keren al een decoder in geboud maar nu zit ik met een raar probleem
Het gaat over esu 52600 als ik de draden volg dan brandt het licht van vanvoren juist maar de trein rijd achterwaarts.en omgekeerd.
Heb de draden al om gedraaid maar geen verschil.
Is er soms een cv die ik moet veranderen?
Dank voor de hulp.
 

n/a

Nee hoor dat heb ik al heel vaak gezien. Het is echt gewoon een kwestie van 1 draadje maar. Welke draadje precies dat moet iemand je hier zeker  kunnen vertellen.

Klaas Zondervan

Welke draden heb je verwisseld?
Verwisselen van de stroomafname (rood en zwart) zal bij digitaal niet helpen. Je moet ??n van twee?n doen: of je wisselt de motordraden (oranje en grijs) of je wisselt de lichtdraden (wit en geel).
Maar het kan ook via de CV's. Ik weet alleen niet zo gauw uit mijn hoofd welke

TrainTechnology

Als de loc enkel verkeerd rijdt maar de verlichting brandt juist, wissel dan de motordraden om.

Als de loc juist rijdt maar de verlichting brandt verkeerd: verwissel de draden van de verlichting.

Als de loc zowel verkeerd rijdt als de verlichting verkeerd brandt: ofwel beide vorige stappen uitvoeren ofwel in CV 29 bit 0 veranderen (meestal op 1 zetten want die staat vanuit de fabriek op 0).

Als de loc juist rijdt en de verlichting brandt ook juist... tja dan blijf je er best af :-)

Groetjes,
Mattias

treinbeginner

Dank u
probleem opgelost met cv29
 

Klaas Zondervan

Toch nog een paar vragen.
Allereerst de vraag die ik al eerder stelde: welke draden had je omgewisseld? Toen ik er nl. wat dieper in ging spitten kwam ik tot de conclusie dat de decoder 52600 een NEM-stekker heeft. Dus dat moet gelijk goed zitten.
En op welke waarde heb je CV29 nu gezet?

treinbeginner

In oudere locs is er geen stekker dus moet je deze afsnijden en gewoon aan elkaar zetten.
En CV29 gewoon terug op 0 gezet .
Denk dat zijn ""geheugen wat door elkaar was geschud"[:D]
 

Iebor

Wat nu als de loc maar 1 kant oprijdt?