Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Van Biervliet ketelwagen.

Gestart door Peter, 28 september 2014, 18:39:39 PM

Peter

Heb gisteren twee setjes van elk twee ketelwagens van het merk VBV gekregen.
Alhoewel ik meestal zuinig ben met lof, moet ik dit toch deze keer doen.

Om te beginnen zien de wagens er prachtig, en heel gedetailleerd uit.
In een zakje zitten extra buffers met kleinere bufferplaat voor het gebruik (vermoed ik met Märklin koppelingen en/of kleine boogstralen)
De ketelwagens hebben wegen zwaarder als dat je normaal van zo'n model zou verwachten en de oorzaak is, volgens Van Biervliet, de metalen strip die in de ketel over heel de lengte loopt en daardoor extra gewicht en stabiliteit aan de wagen geeft.
De rij-eigenschappen zijn dan ook perfekt. Een zeer lichte tik en de wagen bolt een heel eind (horizontaal spoor) en hebben in een sleep geen neiging om te kantelen.
Gegeven de prijs van ( ik dacht ) 49,50 euro voor een set (twee wagens) zullen er nog een aantal bijkomen om een mooie sleep te hebben
Dus Mr. Van Biervliet: Proficiat met deze modellen.



Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ik heb ze gisteren hier op mijn baan ook zien rijden  ,ze zien er inderdaad prachtig uit , en ze rijden als de beste , VBV heeft de lat weeral wat hoger gelegd. ;)

gunmax1

Ja heb thuis ook een GATIX setje liggen wel voor 3rail , ze rijden voortreffelijk
En mij volgende is besteld :)
Heb de nieuwe Tads (kalkwagens) nu ook en deze moet ik nog testen.

Alvast veel plezier er mee.
Grts Benny

ceuleer

Citaat van: Peter op 28 september 2014, 18:39:39 PM
Gegeven de prijs van ( ik dacht ) 49,50 euro voor een set (twee wagens) zullen er nog een aantal bijkomen om een mooie sleep te hebben

Amai Peter, knappe aankoop(cadeau).
Ga je nu van tijdperk veranderen ?

Peter

De module (eigenlijk 350 x 75 cm) met station Boom is tijdperk lV, V en begin  Vl.  Een vroegere weergave alsook een gewone tijdperk Vl is niet mogelijk daar er dan teveel aan het gebouw moet veranderd worden. Dit deel is niet zichtbaar vanaf mijn Schwarzwaldbaan (achter een heuvelrug) maar wel gewoon  zichtbaar voor ieder (ik ook dus) die op zolder komt.
Dit deel is wel onzichtbaar enkelsporig aangesloten aan mijn baan (onder een helling) Als het zal klaar zijn kan ik dus met mijn treinen van op het Belgische deel naar het Duitse deel rijden. (En er is niemand die me dat kan verbieden (of mijn echtgenote mischien)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Goed idee Peter. Ik zal je allezins niet tegenhouden. Integendeel, ik zal komen kijken.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Tof dat je van je Belgische deel naar je Duitse deel zal kunnen rijden, loont sowieso de moeite!

Mijn persoonlijke collectie ketelwagens beperkt zich op dit moment tot slechts 2 stuks en zo'n paar setjes van VBV om dan eens een hele trein mee te maken zie ik zeker zitten, al zal het niet voor direct zijn. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan

Mooi wagens Peter!

Die Avia zou ik van m'n spoor 1 wagen kunnen maken:

Nieuw by Rail-Kees, on Flickr

dani

ik heb die wagons onlangs ook in mijn handen gehad toen ik bij VBV langs ging en ze zijn inderdaad hun prijs meer dan waard.
Ze staan nog op mijn wish list, voor een volgend bezoekje denk ik.   Mooie wagond, fijne details en een verpakking om "u" tegen te zeggen voor een echt kleine prijs.  Je vraagt je af hoe ze het kunnen leveren !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

ik heb de Esso versie die samen met de Marklin's,Piko's,OVB's en Roco's rondrijden

groeten Peter ;)

dani

Citaat van: Peter op 28 september 2014, 18:39:39 PM
Gegeven de prijs van ( ik dacht ) 49,50 euro voor een set (twee wagens)

Zou het ook 59,50 euro kunnen zijn per setje van 2 ?
Zelfs dan nog, een KOOPJE voor wat je krijgt !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 september 2014, 16:47:26 PM
ik heb de Esso versie die samen met de Marklin's,Piko's,OVB's en Roco's in de kast liggen.

groeten Peter ;)
Eventjes verbeterd. ;)

En 't is inderdaad €50 voor een set van 2, mooie prijs, niet te duur, niet te goedkoop.

Groeten
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 29 september 2014, 17:56:49 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 september 2014, 16:47:26 PM
ik heb de Esso versie die samen met de Marklin's,Piko's,OVB's en Roco's in de kast liggen.

groeten Peter ;)
Eventjes verbeterd. ;)

:D :D

Metpetergaathetbeter

#13
ze reden o.a op onze opendeurdag rond zodoende hebben ze al gereden, in jouw geval ik heb er mee gereden en door het ontbreken van een stootblok zien verongelukken ! :-\ :'( Trouwens heb ik  rechte sporen en daar wordt ook vaak eens een eindje meegelegd plusminus 25meter!
Groeten Peter ;)

PS ze liggen in geen kast ! ;D




Herwig

#14
VBV, Roco, Piko en andere  'moderne'  HO-draaistelketelwagens met Esso-logo (of Total, of Shell, ...) op de flanken. Ze zijn inderdaad mooi. 

Maar:   op de werkelijke, huidige 1/1-ketelwagens vindt men nog slechts de logo's terug van KVG, dec, Millet, VTG, GATX, en andere verhuurbedrijven.   Zover men kan vaststellen, al geruime tijd géén handelsmerk meer van de petroleummaatschappijen-zelf.