Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Heljan Class 66 - Revisie 2 : de stroomafname

Gestart door eve, 26 september 2014, 21:39:05 PM

eve

Leuk detail : stroomverbinding tussen draaistel en platine met een stekkertje ! Als het goed is mag het ook gezegd zijn.



Erik

eve

De nieuwe wielen gemonteerd.



Erik (zijn er nu een paar paniekzaaiers al gerustgesteld ?)

Brunel

Mooi, mooi, mooi.  :)
Heb je ook bestelnummers van die Mehano wielstellen Erik?

ERVIN

Bling bling  ,dat zien we graag hoor , is 1 antislipbandje genoeg , hier rijden lange en zware treinen hé Erik.  ;)

Goh , gaat weer spannend worden als hij hier op de rails zijn proefritten gaat doen.

Zal ik al een andere Heljan bestellen Erik?? ;D

eve

Erwin,

Ik heb de slipbandjes voorzien zoals op de originele Heljan : 1 per draaistel... Dus 2 in totaal.

@ Brunel : Dit zijn geen Mehano's ! Dit zijn Roco's (de grotere wens van de opdrachtgever).
Let wel : ik heb parallel nog een set Mehano's besteld. Maar dat kanaal is vele malen trager dan mijn Roco-kanaal.
Als alles wel werkt zal ik met bestelnummers en adressen wel aangeven waar je eea. kan kopen.

Een nieuwe Heljan bestellen ? Nu ik weet waar en hoe is een volgende ombouw een veel kleiner probleem. Ik heb toch wel veel meer vertrouwen gekregen in de Heljan-techniek van het model. Laten maar even rustig stap voor stap deze machine afwerken.

Erik


ERVIN

Tuurlijk Erik , ik maakte maar een grapje , doe maar rustig verder , nogmaals van harte bedankt hoor!!  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 27 september 2014, 16:38:24 PM

Zal ik al een andere Heljan bestellen Erik?? ;D

Wie zei daarstraks dat hij géén Heljan's meer kocht!?!?!? :D :D

;)

B_Modelbouw

Wie weet wordt het een nieuwe traditie ...
Na de kattekesworp in Ieper, nu de Class66 worp in Mol   ;D ;D ;D

Maar zoals "t er nu uitziet jammer voor diegene die onder Erwin zijn dakvenster gaan staan,
want de verbouwing is reeds een succes en de komende testritten wachten we met veel
geduld af.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Herwig

Zal dus ongetwijfeld wel een grote technische opwaardering van de Heljan-loc zijn.
Maar...de oorspronkelijke wettelijke 2 jaar fabriekswaarborg, die is zeer vermoedelijk naar de vaantjes?
Wat zou Test Aankoop vinden van zo'n (Heljan) product, dat eerst een verbouwing (met Roco-onderdelen) nodig heeft, voor het naar behoren functioneert ?

eve

Citaat van: Herwig op 27 september 2014, 23:03:51 PM
Zal dus ongetwijfeld wel een grote technische opwaardering van de Heljan-loc zijn.

Technische opwaardering : ik hoop het wel, maar enig doel is een perfect rijdende lok.

Citaat van: Herwig op 27 september 2014, 23:03:51 PM
Maar...de oorspronkelijke wettelijke 2 jaar fabriekswaarborg, die is zeer vermoedelijk naar de vaantjes?

Ongetwijfeld. Maar dat was de lok ook al in oorspronkelijke toestand.

Citaat van: Herwig op 27 september 2014, 23:03:51 PM
Wat zou Test Aankoop vinden van zo'n (Heljan) product, dat eerst een verbouwing (met Roco-onderdelen) nodig heeft, voor het naar behoren functioneert ?

Ja, een degelijke test ! Maar dat zal dan ook alles zijn wat Test Aankoop doet denk ik.

De "verbetering" met de Roco-onderdelen is gewoon een weg, een mogelijkheid om iets zo te laten werken dat WIJ er over tevreden zijn...

Erik




eve

Vergelijking.
Boven : Heljan natuur
Midden : Heljan gepoetst
Onder : Roco



Erik

Herwig

Is op je foto niet met zekerheid vast te stellen:    je hebt de zijkant (niet het loopvlak) van die nieuwe Roco-wielen "antraciet" geschilderd, om ze toch iets minder bling-bling te maken ?

eve

De Roco-wielen zijn "natuur" gebruikt. Zo uit de verpakking.

Erik

eve


ERVIN

Oooo mooi mooi Erik , ik voel dat het nu helemaal in orde aan het komen is , maar ik blijf erbij , zou niet mogen!!!

In ieder geval ben ik reuze content dat er iemand is die dit allemaal voor mij heeft willen doen , want zelf had ik er nooit aan durven beginnen!!

Er dienen nog enkele zaken verder afgewerkt te worden aan de loc heb ik begrepen , maar van zodra ik een duidelijke test-ervaring heb gedaan met deze " vernieuwde " Heljan , zal ik jullie hier op de hoogte houden. ;)

De wielen van Roco zien er werkelijk schitterend uit!!