ALAN Intelligente Modelbaansturing ? PDF en LINK

Gestart door eve, 23 september 2014, 15:41:06 PM


dirver

Is inderdaad een andere benadering van het rij-concept.
Maar helaas zullen oa. de prijs en flexibiliteit (lees: do-it-yourself) een struikelblok zijn.
Als het al niet moeilijk is/was voor de analoge-generatie naar digitaal over te stappen, is dit een hersentester voor de digitale rijders onder ons.
Er is ook nog een systeem met ultra-soon detectie.
Alles heeft zo z'n voor-en nadelen. Het is maar waar je voor gaat.
Wel leuk dat er toch nog leven zit in het ontwikkelen van dergelijke systemen.
Met de (model)trein was je er geweest !!

Steam.N

Stonden de prijzen ergens?
Dan heb ik er over gelezen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dirver

Prijzen en producten pas einde 2014 beschikbaar maar men weet nu al te melden dat ontwikkeling, design, .... zijn prijs heeft.
Staat in de FAQ's.
Met de (model)trein was je er geweest !!

dirver

Hier de FAQ's betreft prijzen:  (als ik het jullie moet vertalen lees ik het wel).
PS: Als het 70 jaar geleden op 6/6 slecht weer was geweest hadden we nu allemaal Duits gesproken ....    ;-)


Ist ALAN günstiger als Bausätze?

Nein. Forschung, Entwicklung, Werkzeugkonstruktion und -Fertigung sowie die Produkteigenschaften, inkl. Produktprüfungen, erfordern einen hohen Aufwand.

Was kostet ALAN?

ALAN beruht auf einem Konzept, das zum Ziel hat, Alles was man benötigt gleich mitzuliefern. Dieses Konzept lässt sich nur schwer mit bekannten Systemen vergleichen, da sie oft weitere Komponenten – und seien es nur Decoder – zusätzlich voraussetzen. Sehr grob lässt sich aber sagen, dass die Kosten auf dem Niveau hergebrachter Digitalsteuerungen liegen, aber eben auch Analogbetrieb ermöglichen und zahlreiche weitere Features gleich mitbringen.

ALAN kann und will nicht mit Bausatz-/Baustein-Lösungen konkurrieren. Der Ansatz ist vielmehr, Ihnen Zeit und Nerven zu sparen. So bleibt mehr Zeit für den Anlagenbau und das Spiel mit der Modellbahn. Durch die Modularität kann ALAN jederzeit mitwachsen ohne Umbauten an bestehenden Anlagenteilen zu erfordern.


Met de (model)trein was je er geweest !!

Steam.N

Was in die FAQ beginnen snuisteren, maar de lijst was me te lang  :-[
Bedankt voor de toelichting  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dirver

Je kan ook alle huidige componenten naar 1 centraal verdeelpunt leggen.
Zodoende heb je een mooi overzicht en kan je eenvoudig uitbreiden.
Je dient dan wel lange (en veel) kabels te leggen maar je hoeft niet telkens onder je baan om iets aan te passen.
Met de (model)trein was je er geweest !!

Brunel

Heeft iemand al ontdekt volgens welk technisch principe het nu werkt? Het lijkt een variant van een digitaal bloksysteem. Dus ieder blok een decoder in plaats van iedere loc een decoder. Daar zijn er nogal wat van. Het vernieuwende zijn dan die insteekmodules.