Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Magneetstrips

Gestart door jakke, 22 september 2014, 13:03:45 PM

jakke

Mijn douchedeur heeft een sluiting met 2 verticale magneetstrips van ongeveer 1,8 m lang . Voor de duidelijkheid : een strip op het draaiend gedeelte en een strip op de kader .
Ik zou de deur bij niet gebruik van de douche te laten open staan kwestie van verluchten .
De sanitair-verkoper vertelde me dat de strips hun magnetisme zouden verliezen als de deur niet doorlopend dicht zou zijn .

Weet iemand of het wel degelijk waar is dat magneetstrips hun magnetisme verliezen als ze geen andere strip zouden voelen ?

Alvast dank

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Klaas Zondervan

Die strips zijn veel zwakker gemagnetiseerd dan b.v. een blokmagneet. Als je de deur open doet onderbreek je het magnetisch circuit. Ttz, de veldlijnen lopen dan grotendeels door de lucht. Een magneet kan hierdoor inderdaad zijn magnetisme verliezen, maar ik denk dat het in de praktijk erg meevalt. Dus ik zou die deur rustig laten openstaan.

Huugooke

magneten verliezen altijd aan kracht, maar heel langzaam. Als ze kortgesloten zijn iets langzamer. Maar zelfs jou achterkleinkinderen zullen waarschijnlijk niet meemaken dat de deur niet meer sluit!

dani

... en anders kan je die strips nog vervangen als het echt moet en ze hebben al hun kracht verloren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

brinkie

Na het douchen maken wij het glas schoon met een raam wisser, ter voorkoming van kalkaanslag, en laten de deur dan op een kier staan van 5 cm.
Wij doen dit al een jaar of 7, en merken nog geen verschil van magneet sterkte.
Co van den Brink.

reeves

Je moet een magneet eens warm maken.....(lees heet) weg magnetisme :o

Tom

Huugooke

Citaat van: reeves op 22 september 2014, 18:02:39 PM
Je moet een magneet eens warm maken.....(lees heet) weg magnetisme

Tom

Laten vallen of een flinke tik met een hamer heeft ook dat effect. Maar ik zie in een douche zoiets niet direct gebeuren, en het water zal ook wel zo heet niet zijn zeker? ;D

Sattrickske

Onze douche staat er nu ook al 10 jaar, en deur altijd op een grote kier.  Magneetstrips werken nog steeds als vanouds...

Bolje

Citaat van: reeves op 22 september 2014, 18:02:39 PM
Je moet een magneet eens warm maken.....(lees heet) weg magnetisme :o

Tom
Voor zover ik het nog herinner van school: de moleculen van de magneet zijn (bijna) allemaal in dezelfde richting gepositioneerd, door schokken of verwarming wordt die richting ontregeld. ==> Weg magnetisme
Vele groeten,
Ronald

bellejt

is gewoon een verkoperspraatje.Hadden thuis een magnetisch douchegordijn en na 15 jaar nog steeds lekker kleven alhoewel het dan weggegooid is voor een leuker nieuw.

jakke


Ik mag  nu wel besluiten dat er verkooppraatjes verteld worden .
Dank voor de reacties.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen