Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Autotransportwagens

Gestart door Peter, 18 september 2014, 16:47:45 PM

Peter

Mijn favoriete wagen in H0 is een autortransportwagen, maar, ik heb er momenteel geen enkele
O ja, van die drie-assige zijn er prachtige modellen doch zijn er enkele problemen

Buiten de aankoop heb je ook nog eens 8 of 10 automodellen nodig (Brekina enz) 8 à 10 euro per stuk

Het model waarvan ik er een paar had, de Roco OFFS 60 had de fout , dat als je er even naar keek ze in het midden doorbraken, omdat dat scharnierpunt een flinterdun stukje plastiek is. Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat de verkoper die teruggenomen heeft

Het Exact-Trains  LAES 542 is zeer mooi, redelijk geprijsd (en ik had er al een paar besteld) doch na een artikel in de Miba gelezen te hebben, heb ik de bestelling geannuleerd om de eenvoudige reden: je krijgt geen automodel op het onderste deel geplaatst omdat er een steun van het bovenste deel in de weg zit. enkel een cabrio  kan je er tussen schuiven (en open wagens staan, bij mijn weten, nooit met open dak op zo'n autotransportwagen
Dus wacht ik geduldig af op wat de toekomst zal brengen. Roco beloofde dat scharnierpunt te verstevigen en uit metaal te maken, en Exact-Trains......
O ja, als je die LAES half demonteerd (veertjes mogen dan wel niet wegspringen :'( :'( dan wil het wel lukken
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

En wat vind je van de Laaers van LS Models?

dani

check eens het aanbod bij Märklin.  Daar kan je ook DC wielen voor gebruiken
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN

Die zijn heel mooi Peter ( Loco ) maar als je die vol zet met auto's krijg je een heel zware wagon , bedoeling was hier om een mooie sleep , beladen met auto's , te maken , maar wegens het grote gewicht van dat idee afgegaan. :-[




bollen neus

Erwin, daar zit nu eenmaal het verschil in tussen de echte slepen 1:1 en modellen, bij modellen is veel nog niet te verwezenlijken van slepen (zeker niet bij de lange) spreek me dan nog voorzichtig uit.
Den Eric.

Peter

Nee, het is echt niet de bedoeling van een ander wagentype te gebruike. De drie-assige wagens blijven  mijn absolute voorkeur genieten
Al die andere kunnen dan wel beter (als model) zijn, die vind ik veeeeeeeeeeeeeeel te modern.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: loco op 19 september 2014, 09:24:53 AM
En wat vind je van de Laaers van LS Models?
Bij mijn weten is Peter z'n baan naar Duits voorbeeld dat zich merendeel TP III-IV is? Ik kan er naast zitten, om er dan van die moderne autowagens tussen te hangen, dat lijkt mij ook te onnozel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

mijn baan is inderdaad naar Duits voorbeeld en tijdperk III en IV. De soms op de foto's zichtbare modellen (tijdperk II, V en VI) behoren tot mijn verzameling en worden slechts af en toe is ingezet (de tijdperk II modellen zelfs heel uitzonderlijk (staan trouwens te koop)
Met vriendelijke groeten
Peter