Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Gezichten

Gestart door Huugooke, 15 september 2014, 08:38:29 AM

Huugooke

Weer zo'n raar idee dat bij me opkwam: heeft er nog nooit iemand aan gedacht om (zeer kleine) decals te maken van gezichten, die je dan op Preisertjes kan plakken?

marc goovaerts

Niet eens zo'n raar idee. In principe werken de meeste (betere) 3D-programma's op die manier.
Daarin zit een functie waarmee je bepaalde gedeelten kan 'plat leggen', die oppervlakte in bv Photoshop kan inkleuren, om ze op het einde terug op het reliëf te 'plakken'.

Maar...
- Je hebt geen digitale basis om een platte tekening van het Preiser-gezichtje te verkrijgen
- Zelfs in 3D-programma's is het niet gemakkelijk om de kleuren op de juiste plaats van het 'platgeslagen' gezichtje te zetten
- Bij 3D-programma's kan je het resultaat op een paar seconden toepassen, beoordelen en eventueel verbeteren.
Bij decals wordt dat al meer een processie van Echternach en heel wat duurder.

Metpetergaathetbeter

in 1/35 zijn er zo decals voor ogen maar 1/87 is toch heel klein en of je daar dan iets mee zijt ?

Groeten Peter  ;)

PS als je een persoon in de verte bekijkt en die is bv zo groot al een Preisertje dan zie ook het wit of de oogbal niet, zodoende wat wil je dan met zo'n decal een Hitler-snorretje ?(en dat kan je dan ook zelf schilderen !)

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 september 2014, 18:45:07 PM
in 1/35 zijn er zo decals voor ogen maar 1/87 is toch heel klein en of je daar dan iets mee zijt ?

Groeten Peter  ;)

PS als je een persoon in de verte bekijkt en die is bv zo groot al een Preisertje dan zie ook het wit of de oogbal niet, zodoende wat wil je dan met zo'n decal een Hitler-snorretje ?(en dat kan je dan ook zelf schilderen !)
Wel, ik heb het eens getest (niet dat snorretje!) en je ziet wel degelijk verschil.

marc goovaerts


Gerolf

Ik vind het een prima idee,
en het lijkt zeker leuk om zo "bekende" smoelekes op je baan te zetten (clubleden, BV's, ...)

maar het zal zoals Marc schreef niet simpel zijn om zo'n decal te ontwerpen
... en loont het alleen de moeite om dat te doen bij Preiserkes die dicht bij de baanrand staan, of voor diorama's en macro-fotografie
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

#6
Alleen zal het moeilijk worden om zo'n decal te plooien en laten geplooid te blijven naar de vorm van het gezicht.
Ofwel het het gezicht vooraan plat vijlen en hopen dat het perspectief van de foto dit terug goed maakt...

;)

Zal niet gemakkelijk worden als je mijn profielfoto bekijkt...! :D :D

Peter

CiteerAlleen zal het moeilijk worden om zo'n decal te plooien en laten geplooid te blijven naar de vorm van het gezicht.
Helemaal niet moeilijk. Met het Micro Sol en set systeem gaat dat vanzelf
Met vriendelijke groeten
Peter