Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Antwerpen 2 grootste file stad ter wereld

Gestart door janieburton, 12 september 2014, 19:14:54 PM

Metpetergaathetbeter

en die veronderstelling dat je voor niks reed is ook een verkeerde want uiteindelijk betaalde elke belastingplichtige voor dat gratis vervoer jong en oud, men zou het trouwens beter voor iedereen gratis moeten maken en veel meer diensten aanbieden !

Groeten Peter ;)

PS Wist je trouwens dat dit een idee was van Steve Stevaert, die had een oplossing gevonden voor het tijdverlies bij het kopen van een busticket : als een Limburger vroeg om een Kaartje voor Maastricht, op die tijd was die bus allang in Maastricht !  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 20:54:24 PM
en die veronderstelling dat je voor niks reed is ook een verkeerde want uiteindelijk betaalde elke belastingplichtige voor dat gratis vervoer jong en oud,


Joepie!
Dus nu het niet meer gratis is gaan wij minder belastingen betalen.....? ::)

;)

Huugooke

Excuse my Aantwaarps! ;D
Dat gratis reizen was trouwens niet zonder voorwaarden! Niet in de spitsuren bijvoorbeeld.
Ook een paar andere "rechten" van de betalende reiziger waren niet van tel.
En dat de belastingbetaler er de dupe van is, dat is weer zo'n volksverlakkerij! Die bussen en trams rijden toch, vol of leeg, of kost dat meer brandstof als er wat ouw peekes op zitten?
Als ze dan nu zoveel meer geld gaan verdienen hoop ik dat ze hun smerige zetels gaan vernieuwen, hun bussen laten kuisen, de toegankelijkheid voor gehandicapten verbeteren, en een hele waslijst van ergerlijkheden die ik als Lijn gebruiker met abonnement me moet laten welgevallen, gaan oplossen!

Metpetergaathetbeter

en toch betaal jij belastingen waarvan een deel naar de de lijn rijdt hoe meer het kost hoe meer jij en ik betalen(uiteindelijk voor iedereen)

groeten Peter ;)

PS moesten trouwens grotere bussen worden om de grote hoeveelheid mensen erop te krijgen en die uren was dat niet alleen voor de trein of ook voor de bus ?   :-\

Havoc

Pffft bussen, een van de grootste oorzaken van fijn stof.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 14 september 2014, 21:01:32 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 20:54:24 PM
en die veronderstelling dat je voor niks reed is ook een verkeerde want uiteindelijk betaalde elke belastingplichtige voor dat gratis vervoer jong en oud,


Joepie!
Dus nu het niet meer gratis is gaan wij minder belastingen betalen.....? ::)

;)

Van welk jaar ben je? ::)

Het goedgelovige jaar?  ;)

Betalen zullen we met zijn allen! Ik denk dat die zogezegde belastingvermindering maar is om ons zand in de ogen te strooien
 

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2014, 21:25:09 PM
en toch betaal jij belastingen waarvan een deel naar de de lijn rijdt hoe meer het kost hoe meer jij en ik betalen(uiteindelijk voor iedereen)

PS moesten trouwens grotere bussen worden om de grote hoeveelheid mensen erop te krijgen en die uren was dat niet alleen voor de trein of ook voor de bus ?   :-\
En weer moet je nuanceren Peter; die grote bussen zijn er alleen op de heel lange lijnen. Grote bussen zijn er omdat er dan minder frequent moeten rijden!
De dag dat ons openbaar vervoer effectief winst kan maken zal ook de dag zijn dat de varkens vliegen. Het is een openbare dienst, dat kost geld. Tenzij je dertig euro per rit wil betalen.
Als je een efficiënt vervoersysteem wil zien, dat niets of weinig verlieslatend is, kijk dan naar de Londense metro; maar de prijs van een ticketje is dan ook astronomisch!

SuSke

Maak van die paar jaar maar een paar legilaturen.
De eerste legilsatuur zit elke nieuwe regering / bestuur geplaagd met de uitvoeringsbeluiten van de vorige regering / bestuur en gelijk ook met de rekeningen die die heeft achtergelaten. Met andere woorden, in het begin zijn ze aan handen en voeten gebonden en mogen gelijk hun kop door de strop steken.
Alleen de grote verliezers haasten zich dan om "hun niet verantwoordelijk zijn over het huidige gebeuren" van alle daken en pleinen uit te schreeuwen.

En "On-topic": Het is dankzij de "kazakkendraaierij" van de vorige burgervader dat er in Antwerpen nog altijd verkeersproblemen zijn en altijd zullen zijn omdat het huidige bestuur het probleem gewoon niet kan oplossen omdat het al te ver is geëvolueerd. De basis ligt zelfs nog veel vroeger, ten tijde van de aanleg van dering zelf omdat er toen reeds burgervaders waren die liever het verkeer mordicus door hun dorpskern zagen rijden dan over een "rondgaande ring".
De Oosterweelverbinding had er moeten komen toen men de ring zelf onderhanden nam, maar toen was  "de stem van het volk" veel te belangrijk voor het toemalig bestuur. En elke "andere" oplossing is geen alternatief maar een "aanvulling" op wat ooit had moeten gebeuren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: SuSke op 15 september 2014, 12:44:17 PM
Maak van die paar jaar maar een paar legilaturen.
De eerste legilsatuur zit elke nieuwe regering / bestuur geplaagd met de uitvoeringsbeluiten van de vorige regering / bestuur en gelijk ook met de rekeningen die die heeft achtergelaten. Met andere woorden, in het begin zijn ze aan handen en voeten gebonden en mogen gelijk hun kop door de strop steken.
Alleen de grote verliezers haasten zich dan om "hun niet verantwoordelijk zijn over het huidige gebeuren" van alle daken en pleinen uit te schreeuwen.

En "On-topic": Het is dankzij de "kazakkendraaierij" van de vorige burgervader dat er in Antwerpen nog altijd verkeersproblemen zijn en altijd zullen zijn omdat het huidige bestuur het probleem gewoon niet kan oplossen omdat het al te ver is geëvolueerd. De basis ligt zelfs nog veel vroeger, ten tijde van de aanleg van dering zelf omdat er toen reeds burgervaders waren die liever het verkeer mordicus door hun dorpskern zagen rijden dan over een "rondgaande ring".
De Oosterweelverbinding had er moeten komen toen men de ring zelf onderhanden nam, maar toen was  "de stem van het volk" veel te belangrijk voor het toemalig bestuur. En elke "andere" oplossing is geen alternatief maar een "aanvulling" op wat ooit had moeten gebeuren.

Men kan het gewoon nooit meer recht trekken, het is dweilen met de kraan open omdat ze hier geen ba**** aan hun lijf hebben, in Zwitserland zet men het doorgaand vrachtverkeer op een trein en is het openbaar vervoer niet gesubsidieerd en zit er altijd volk op het openbaar vervoer.
 

Buikske

Citaat van: jb op 13 september 2014, 05:56:28 AM
Kan moeilijk geloven dat Antwerpen op twee staat.

Men berekend dit volgens de uren stilstand en grote van ring.

En ja er is Antwerpen, en de rest is parking hé  ;)
 

just4fun

Ook mag niet vergeten worden dat de file niet door de beleidsmensen worden gemaakt maar door allen die op de ring (en elders) wensen te rijden.
Bedrijven die hun "magazijn met 14 wielen" op de autostrades zetten, de enkeling in z'n grote voiture, ...
Er moet, buiten oplossingen met de wegen, ook een mentaliteitsverandering komen.
Hier bij ons op het werk komen dagelijks verschillende van die grote trekker-opliggers leveren met welgeteld 1 pallet, da's een kleine 15m lengte bezette straat voor 1m² pallet.
Paul

janieburton

Citaat van: just4fun op 16 september 2014, 13:02:41 PM

Er moet, buiten oplossingen met de wegen, ook een mentaliteitsverandering komen.
Paul

Vroeger waren er veel bedrijven in de stadskern gevestigd maar midden jaren 70 is men met bedrijventerreinen begonnen en die lagen waar er geen openbaar ervoer langs kwam en moest iedereen noodgedwongen de auto nemen.

Citaat van: just4fun op 16 september 2014, 13:02:41 PM

Bedrijven die hun "magazijn met 14 wielen" op de autostrades zetten, de enkeling in z'n grote voiture, ...

Hier bij ons op het werk komen dagelijks verschillende van die grote trekker-opliggers leveren met welgeteld 1 pallet, da's een kleine 15m lengte bezette straat voor 1m² pallet.
Paul

Dat is van een andere orde, vroeger had ieder station een goederenloods en werden de goederen voor kleinhandelaars en KMO's, enz nar het dichtstbijzijnde station verzonden waar dan de firma zijn goederen kwam ophalen aan de goederenloods met een veel kleinere vrachtwagen of het werd geleverd door de groene vrachtwagens van de NMBS.

Blijkbaar is er in het verleden bewust of onbewust geopteerd om het vervoer van kleine hoeveelheden van goederen duurder te maken en de goederenloodsen te sluiten in het station en dan is de rekening vlug gemaakt voor de bedrijven en natuurlijk krijgt men dan rijdende magazijnen die dan bijwijzen van spreken maar een pallet van 1m² komen leveren.
 

Havoc

CiteerVroeger waren er veel bedrijven in de stadskern gevestigd maar midden jaren 70 is men met bedrijventerreinen begonnen en die lagen waar er geen openbaar ervoer langs kwam en moest iedereen noodgedwongen de auto nemen.

Niet alleen dat, Het met 2 verdienen heeft toen ook een grote vlucht genomen. En dan moest er een wagen komen voor de kinderen naar school te doen. De supermarkten hebben de kruideniers de nek omgewrongen en dan moesten we allemaal naar de supermarkt rijden om 1-2x in de week voor het hele gezin te kopen en die supermarkten hebben ze dan ook naar de rand van de stad gedreven.

CiteerBlijkbaar is er in het verleden bewust of onbewust geopteerd om het vervoer van kleine hoeveelheden van goederen duurder te maken en de goederenloodsen te sluiten in het station

Heel die problematiek lees je al in de boeken van Droeger uit de jaren '30. Het loont niet om minder dan een volledige wagonlading te transporteren omdat het behandelen/overladen gewoon duurder is dan de goederen. En dan is er JIT gekomen. Geweldige besparingen omdat we niets meer in stock hoeven te hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

EVP

Citaat van: Huugooke op 14 september 2014, 20:37:46 PM
Die ander doen trouwens al kwaad genoeg op hun eigen! Nu ik eindelijk verniet met den tram mag rijden gaan ze dat afschaffen.
En de eerlijkheid gebied te zeggen dat die verkeershinder het gevolg is van de fouten van het voorgaand bestuur  ;D




hahaaha Huugooke.......dan is de vraag .....is er dan ooit een "goed" bestuur geweest ????

marc goovaerts

Citaat van: Huugooke op 14 september 2014, 20:37:46 PM
En de eerlijkheid gebied te zeggen dat die verkeershinder het gevolg is van de fouten van het voorgaand bestuur  ;D
Het nieuwe is er dan ook nog niet lang genoeg aan om zijn eigen stommiteiten te etaleren hé.