veilingen- ebay

Gestart door treinvirus, 20 april 2006, 17:01:47 PM

janjozef

een recent goed voorbeeld van te hoge prijzen betalen was de 7791 voor het personeel van de NMBS Daar is in het het begin tot 400? voor geboden op ebay. terwijl je weet dat ze eigenlijk maar 100? waard zijn. Diegenen die de 7791 hebben gekocht hebben dus veel te veel betaald.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Eigenlijk is het simpel:
- je kan vragen wat je wil voor iets, als er zotten zijn die het willen geven geraak je het kwijt
- beleggen is risico nemen, vraag dat al die die in L&H belegd hebben, soms win je, soms verlies je, als je daar niet tegen kan moet je iets anders gaan doen
- elke hobby kost geld, elke verzameling kost geld, of het nu postzegels, treinen of blond is
- belgi? is duur, voor eender wat (en het heeft niets met btw tarieven te maken)
- transport kosten zijn niet zo hoog als men wil laten uitschijnen, laatst pak dat hier toegekomen is van duitsland met premium-deutsche-post was 10 euro (daar konden gemakkelijk 10 H0 locs in) 24h later hier, maar vergeet niet dat aangetekend en verzekerd een stuk meer is, DHL en UPS ook
- wat betreft betrouwbaarheid is de zwakste schakel taxipost (langharig idioot werkschuw tuig is te zwak uitgedrukt, altijd vodden mee)
- de tering naar de nering zetten, dat wisten ze lang geleden al en dat is nu nog van toepassing
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Bedoeling van het artikel was zeker niet om de waarde van jouw en mijn verzameling onderuit te halen. Integendeel, de achterliggende gedachte was het informeren van de liefhebbers over de actuele prijzen, zodat de verzameling op een verantwoorde wijze kan worden uitgebreid. Alle prijzen zijn echt genoteerd.
Met gemiddelden moet inderdaad verantwoord worden omgegaan. Wanneer, laat ons zeggen, een artikel 10 keer is verkocht, dan zijn er zeker 3, 4, 5, misschien zelfs 6 of 7 mensen die meer hebben betaald dan het gemiddelde. En het is ook zo dat slechts ??n gelukkige de minimumprijs heeft betaald ! Vergeet dat niet. Mijn denkwijze is dan : bied niet boven dat gemiddelde. (maar dat is mijn persoonlijk keuze)
Jurgen slaat de nagel op de kop met zijn opmerking over de reeks 16 van M?rklin. Helaas was er geen ruimte in het artikel om dat uit te diepen. Gelukkig zijn de meeste modellen slechts in ??n ?smaak? te verkrijgen.
Wat betreft het heruitbrengen van een loc, zoals de 59 of, recentelijk, de 6215 van Roco, dat is een goede zaak voor al diegenen die hem nog niet hadden, maar iets slechter voor zij die er de vorige jaren een pak meer geld aan hebben gegeven, en ook slecht voor zij die voor die oude versies nu nog veel te veel vragen. Tussen haakjes, treinvirus, mijn groene 59 heb ik 50 euro betaald op een beurs, en mijn gele 55 euro in de winkel; beiden nieuw uiteraard (en de laatste maanden zitten de eBayprijzen in die buurt).
Ik sluit me volledig aan bij Jan en Gerolf : ik ?beleg? niet in treinen, maar heb graag dat ik de modellen die ik leuk vind aan een lage prijs kan kopen en dus ben ik blij met die heruitgaves.
Wat die 17 euro verzendingskosten betreft is het helaas zo dat de meeste duitsers dit bedrag vragen. Ik heb nochtans onlangs een groot pak sporen gekocht in Duitsland en daarvoor was 8 euro voldoende. Johnny moet ons hier maar eens uitleggen hoe hij de verkopers kan overhalen om met ?huifkar? te werken, want dat is een interessante tip. Vertel eens, Johnny, hoe dat werkt.
Roland : je hebt gelijk, ik denk niet dat er geld te verdienen is met treinen. Beleggen doe je waarschijnlijk beter in andere zaken.
En zoals Gerolf aanhaalt : je kan er inderdaad niet alles over weten, maar daarvoor hebben we mekaar hier op het forum, h?. (Gerolf, wees gerust, er blijf nog genoeg tijd over om echt te ?modelbouwen? [;)]; al gaat bijna al mijn vrije tijd naar modeltreinen. Maar het zou mij verbazen als ik de enige was...)

P.S. Voor de ge?nteresseerden (pas gevonden) :
http://cgi.benl.ebay.be/MEHANO-5494-Diesellok-Vossloh-HLD-77-SNCB-DC_W0QQitemZ7409188072QQcategoryZ9058QQrdZ1QQcmdZViewItem
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bartie

Hallo,

ik laat mijn aankopen van Duitsland waar men 17 euro verzendkosten voor vraagt ook met de huifkar versturen en betalen.
Je kan kiezen voor ofwel laten betalen ofwel alleen de huifkar te gebruiken of beide.
Het betalen:Na aankoop geef je de gegevens van de verkoper en het bedrag door via mail,dit wordt dan via een Duitse bank naar zijn rekening gestuurd (sneller dan via IBAN/BIC en geen kosten) en jij krijgt een bevestiging. Binnen de zes dagen betaal jij het verschuldigde bedrag over op een Belgische rekening van de huifkar.
Verzenden:Je krijgt een Duits adres (in Nordhorn) waar de pakjes naar toe gestuurd kunnen worden. Vandaar gaan ze dan met de 'huifkar' naar Genk waar je ze kan afhalen.
Een FULL SERVICE (betalen en verzenden naar Nordhorn) kost je 3 euro, enkel verzenden 2,50euro. Voor de verzending naar Genk wordt ook een kleine bijdrage gevraagd (minder dan 1 kilo gratis)
Ik heb iemand vlakbij gevonden die heel dikwijls zijn pakjes gaat ophalen in GEnk en deze van mij dan ineens meeneemt zodat ik niet naar Genk moet rijden.
Bij hoge verzendkosten is dit echt de moeite. En zoals gezegd, zeer vriendelijk en in het Nederlands.
Op onderstaande link staat trouwwens alle info.
http://www.huifkar.de/

Groetjes, Bart.

Johnnytrein

Bart, Je kan je aankopen ook vanuit Genk naar jou thuis laten zenden, aan het belgische post tarief. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

modelbaanHO

Hallo,

Betalen op een rekening van een land in de Euro-zone (zoals Duitsland)is gratis voor bedragen lager dan 12.500 Euro. Op voorwaarde dat je het IBAN en het BIC nummer van de ontvanger gebruikt. Wanneer je bank toch kosten zou aanrekenen moet je daarvoor reclameren. Wat de snelheid betreft: wanneer je de overschrijving doet voor 16.00 u (vb.via telebankieren) staat het bedrag de volgende werkdag op de rekening van de ontvanger.

Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Havoc

citaat:
Wat de snelheid betreft: wanneer je de overschrijving doet voor 16.00 u (vb.via telebankieren) staat het bedrag de volgende werkdag op de rekening van de ontvanger.


Hallo? Bij welke bank is dat? Ik heb daar overlaatst gebruik van gemaakt naar Nederland, en de bank zelf (fortis) zei dat het tot 1 volle week kon duren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

Havoc,ook ik betaal via telebankieren,meestal bestel ik mijn cd's in zweden,als ik vandaag het bedrag stort staat het morgen bij de verkoper op zijn rekening.
Een volle week!! Dat moet je toch maar eens goed navragen hoor,want dat is veel te lang.[;)]

modelbaanHO

Ik gebruik Dexia, KBC en ING en heb nog nooit last gehad van trage betalingen.
Luc
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

treinvirus

bedankt voot al de reakties
leuk om alles te lezen.
luc ik heb inderdaad ook vorige week nog een 59 gekocht aan 50 euro ( met als doel reserve onderdelen te hebben voor later) via  ebay maar er was wel een buffer gekleefd wat ook door de verkoper gemeld was en de lok was niet nagelnieuw , ook vermeld, alhoewel ik hem toch  zeer goed moest toekennen. Om in dezelfde sfeer te blijven terloops een klein vraagje: welke handelaar verkoopt rivarossi ? Weet iemand waar men orientexpresswagens ervan kan kopen of die er verkoopt aan een redelijke prijs? deze worden aktueel eveneens veel te duur aangeboden (ze zouden misschien terug uitkomen maar wanneer...). Ik vind ze mooi maar ben na al de rakties ervan overtuigd om geen hoge sommen ervoor meer te betalen .... zoals  spijtig genoeg al  2 of 3 keer  gedaan heb.
treinvirus
 

janjozef

treinvirus waarom een loc voor reserve onderdelen kopen voor 50? als je voor 59? een volledig nieuwe kunt kopen. Hierop kan je mits een kleine aanpassing een oude kap zetten. Dat begrijp ik dus niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Welke treinhandelaar verkoopt Rivarossi ?
Ik denk dat Ballien in Antwerpen Rivasossi verkoopt (verkocht). In Duitsland weet ik zeker : H?nerbein in Aachen. Rivarossi is sowieso moeilijk verkrijgbaar. Als je reserveonderdelen nodig hebt: zij zijn samen met Lima, Jouef en Minitrix failliet gegaan en ondertussen overgenomen door Hornby. Ik heb gehoord dat Rivarossi als merknaam zal blijven bestaan (zoals ook Lima en Jouef) maar dat zij voorlopig alleen in Italie weer opnieuw op de markt komen.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

treinvirus

Janjozef
de kap is volgens MSM magazine aktueel niet meer geschilderd in goede kleuren en komt plastiekerig over. Ik had een ongelukje met een der buffers op een oud-nieuw model (afgebroken)  en vond ook het zakje met de toebehoren niet meer terug (waar heb ik dat nou weer verloren...)volgens een handelaar in Halle zit er bij de nieuwe geen onderdelenzakje meer met remleidingen en zo, ook volgens hem niet meer apart te verkrijgen en als ik me niet vergis heeft Van Biervliet me hetzefde gezegd. Toen dacht ik als ik er nog een koop zijn die problemen al van de baan en ik wou laatst gekochte lok laten rijden nadien op een analoge baan wat ik voor met al mijn andere modellen niet van plan was.
Bovendien dacht ik dat de nieuwe loks 75 euro kosten.
groetjes
 


Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door treindumping

Lap ze zijn weer bezig, die denkt dat ie gouden loc's verkoopt.

http://cgi.benl.ebay.be/MARKLIN-HO-37235-4-X-SERIE-23-NMBS-SNCB-RARE_W0QQitemZ140062029377QQihZ004QQcategoryZ9058QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ja had ik ook al gezien,
Hij vraagt 2250? ervoor terwijl het hem maar 1180? heeft gekost [xx(].