Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

zelfbouw

Gestart door argilla, 18 december 2004, 18:36:00 PM

argilla

waar ik echt opzoek naar ben is tekeningen of en site die zelfbouw geeft in"o" eenvoudig simpel, rijdend matriaal locs rijtuigen enz......


de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

Dag,

Je vraag is zowat de kern van de zaak.  Spoor 0 is immers een uitsekende schaal voor zelfbouw: je vindt vrij gemakkelijk de onderdelen.  De plans zijn soms wat moeilijker te vinden.
Wat de bouw van specifieke modellen aangaat; dit hangt af van hun nationaliteit.
Bij de Cercle du Z?ro ga je eerder Franse modellen vinden, bij Arge 0 eerder Duitse, bij 0 Guil, eerder Eng; bij de nullijn eerder Nederlandse en bij 0-Forum Belgische.
Daarom naargelang je voorkeur aansluiten bij ??n van deze federaties.
De technieken: in grote lijnen dezelfde als die voor HO.

Roland

Penningmeester 0-Forum

hobbyist

voor zelfbouw van franse wagons kun je terecht op

http://katinou.club.fr/indexd.htm

onder plane/zeichnungen vindt je zowel alle spoorplannen terug van stations uit Frankrijk maar ook tekeningen van wagons met maten bij. voor locomotieven en stations gebouwen worden er in de toekomst nog wel tekeningen toegevoegd.

janjozef

Voor belgische wagens circuleren de nodige plans over belgische wagons. In SJ staan(stonden) regelmatig plans in van goederenwagons, verder heb je nog de plans van wagons van de hr De Blezer plans waarvan wagons te maken vallen alleen is een rekemachien nodig voor de maten om te rekenen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
In SJ staan(stonden) regelmatig plans in van goederenwagons


Dat vind ik nu vreemd. In het magazine over 1:1 spoorwegen staan plannen en in het modelbouwmagazine niet.

citaat:
verder heb je nog de plans van wagons van de hr De Blezer


Waar en hoe kan je daar aan geraken?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

de plannen zijn dan ook in schaal 1:1 je moet een beetje rekenen, en de plannen van De Blezer bij "Pb Messing Modelbouw info@pb-messingmodelbouw.com" Je vindt hem ook altijd op de beurs in Vilvoorde
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

hobbyist

Op deze deense site staan prachtige tekeningen van wagons in pdf formaat. deze staan in schaal 1/45 (schaal 0)

http://www.modelbaneteknik.dk/tegn/tg-pdf.htm

n/a

Ik kan je misschien wel helpen met enkele plannen , en ook een vrij grote hoeveelheid materiaal in de gevraagde schaal.

Indien je interesse hebt kan ik je enkele foto's sturen.

(erik.plettinx@verateladsl.be)

Havoc

Erik, dat interesseert me wel, maar je email adres geeft "----- The following addresses had permanent fatal errors -----". Klopt dat wel? Anders stuur ik een PM.

Laat maar, versatel ipv veratel waarschijnlijk?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

Klopt Eric, wat Havoc zegde. Ook ik heb al een e-mail gestuurd naar je en terug gekregen. Is uw e-mail adres nogwel geldig of verandert ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15