Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LGB baan - zeker kijken

Gestart door dani, 31 augustus 2014, 11:15:25 AM

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

2012


ceuleer

Zeer mooi.  :)
Wat mij wel is opgevallen, er is telkens veel plaats tussen de buffers van de wagons, worden in deze schaal geen kortkoppelingen gebruikt(gemaakt) ?

2012

mja, heb hier ook een baantje liggen buiten en er worden ook hele scherpe bochten en wissels gebruikt he, kweni as men met kortkoppelingen zou weggeraken eigelijk.

EVP

mooi baantje niets van ........maar wat opvalt hier ( en bij de meeste van die banen) is de "overmaat" van de ballaststeentjes. Ook die doelloos omhoog stekende panto's , LGB heeft nog altijd dat plastiek-achtig speelgoed imago overzich heen .
En dan die scherpe bogen......jammer ,te  "ver" overhande loc's en wagons......ook het overladen geheel, less is more. Men schijnt die ziekte overgedragen te hebben  van H0 naar LGB

Maar verder best aangenaam om naar te kijken , zal ongetwijfeld wel veel werk in gestoken zijn ! Proficiat aan de maker ervan.

2012

Ja dat van die bogen is een feit he, maar je kan baantjes aanleggen op die manier... met "realistische bochten" heb je meteen een tuin nodig van dubbele grootte, t'is een compromis he, ik heb hier een treintje of 3 rondrijden en ja zunne, das best wel leuk, zelfs met overhangen en veel te scherpe bochten wissels enz ...

Willems

Ook in LGB zijn er grotere bogen voorhanden hoor ik gebruik R 5 en dan heb je voor een kwart van de boog al 240 cm nodig maar de meeste tuinen hebben die ruimte niet dus compromissen maken, kortkoppelingen is inderdaad een onbegrijpelijk ontbreken in deze schaal hoewel er al een in ontwikkeling is maar alleen nog maar te gebruiken bij sommige rhb wagens.
Wat betreft de opmerking plastic uit zien raad ik aan iets verder te kijken want dat is wel heel lang geleden hoor.
Pantografen doelloos in de lucht, ja in de tuin is dat wel heel erg lastig te gebruiken maar er zijn er wel hoor
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

centauri167

Super, de maker mag er zeker en vast fier over zijn en zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

@ Dani: bedankt voor de link.