Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Reeks 84 shapeways

Gestart door GDE, 31 augustus 2014, 00:46:23 AM

Peter

Bij grote oppervlakken, zoals die grote ramen achteraan, lukt het dikwijls door aan de binnenzijde een stukje zeer dun micca te lijmen en daarna de rest aan te vullen met Micro KK. Aangeraden wordt om het daarna te beschermen met zeer helder glansvernis van bv Tamiya 
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Voor wie  Z strepen op hun 84 willen zijn er nog decals te koop bij Vanbiervliet.  de decals zijn nog van Jocadis geweest en bevatten de nodige opschriften zoals de strepen en ook het nummer 8417.  Of ze perfect passen voor de kap van bij shapeways dat weet ik niet. Ik kan het helaas niet nagaan.  Of de opschriften in de winkel van vanbiervliet te koop zijn weet ik ook niet want ik heb ze gezien op de laatste beurs van St ghislain en niet alles wat ze op de beurzen uit leggen is te zien in de winkel.

Huugooke

Is er iemand die daar al eens komt? Het interesseert me wel, en vooral wat was de prijs?

SuSke

PB voor Hugo onderweg (of al aangekomen  ;) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Heeft er iemand nog werkende linken van foto's? Ik heb nog contact met de ontwerper/maker... Als ik een goede Roco V60 of reeks 80 onderstel vind (3rail), dan overweeg ik het misschien wel.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#185
Citaat van: svvander op 03 juli 2020, 20:34:46 PM
Heeft er iemand nog werkende linken van foto's? Ik heb nog contact met de ontwerper/maker... Als ik een goede Roco V60 of reeks 80 onderstel vind (3rail), dan overweeg ik het misschien wel.

Foto's van wat, ontwerper/maker van wat?
Dit is wel een topic van 5 jaar oud hé...het Shapeways locje waar Hugooke (hij heette toen nog zo, nu heet hij Alberke...en is een klein beetje verward...! ;D) het over had staat hier reeds een paar jaar bij mij...
Hij is het mij ooit persoonlijk komen brengen! ;D
Het locje zelf rijdt nog zeer goed :)

De Z-decals bij VBv zijn ondertussen allemaal de deur uit, ik heb er ook ooit van gekocht
Niks, maar dan ook NIKS meer mee aan te vangen, ook niet met van die pottekes slapmaker...
Van 't ogenblik dat je de decals in water stak krompen ze en braken/trokken zichzelf in duizend stukken. :o
Ze waren zo oud als de straat! ::)

;)

svvander

Euh de reeks 84? Daar ging het toch over?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#187
Citaat van: svvander op 03 juli 2020, 21:05:39 PM
Euh de reeks 84? Daar ging het toch over?
Zoals ik eerder schreef, het locje heb ik hier en ik zal er morgen een paar foto's van maken en hier plaatsen, meer kan ik niet doen...

btw; De Z schilderingen die Jocadis indertijd liet maken waren in feite bestemd voor de 72/82 & 84 die zij ontwikkelden in samenwerking met het Britse DJH...

;)

erik de noorman

Omgebouwd naar een TP III


DSC04279 by erik de boeck, on Flickr

001 by erik de boeck, on Flickr

Onder tussen tegen de grond gegaan en ligt in de lappenmand.
Erik


svvander

Auw! Wel een heel leuk model.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Heb ooit voor een kennis de bouwdoos van de 84 van DJH (Jocadis) gebouwd
Vond dat een prachtig model. Enkel de motor overbrenging had beter gekund want die maakte veel toeren om te rijden.
Met een andere aandrijving had dat dus een super model geweest (en niet zo fragiel)
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#191









;)


svvander

Zie ik het nu goed: is het oppervlak nogal ruw?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 04 juli 2020, 13:15:55 PM
Zie ik het nu goed: is het oppervlak nogal ruw?

Citaat van: Rangeerduivel op 04 juli 2020, 12:00:35 PM
Enige minpunt toen waren de "printlagen" die nogal opvielen, maar die print is dan ook reeds een paar jaar oud, de huidige printtechnieken zullen, denk ik, al veel beter zijn daarin;

::)

svvander

Ok, maar ik dacht dat het al een nieuwere versie was. Dat was dus ook mijn initiële vraag: zijn er toevallig nog mensen die er nog eentje hebben aangekocht recent?

Edit: ik merk juist dat ik die post niet had bevestigd. Maar de vraag is wel hetzelfde... €86 voor zulke ruwe kap vind ik een beetje aan de hoge kant.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be