Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Reeks 84 shapeways

Gestart door GDE, 31 augustus 2014, 00:46:23 AM

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 14 februari 2015, 15:41:14 PM
Citaat van: Huugooke op 14 februari 2015, 14:49:04 PM
Zal eens kijken welk type van ROCO ik gebruik. Het was in elk geval een gedigitaliseerde.

Was daar niet de V60 van Roco voor bestemd,of heb ik het mis?

;)
Jazeker, maar er zijn blijkbaar een paar modellen van in omloop; en het hangt er van af welke je hebt of je meer moet aanpassen.
Bij deze is het een fluitje van een eurocent.

Rangeerduivel

Je bedoelt dan de grote(oude) motor of de kleine(nieuwere versie)motor...
Bij deze laatse kan een deel van de ballast gewoon uitgenomen worden met de bedoeling ruimte te créeren voor de decoder,en daar kan het misschien bij jouw Shapeways-kast op aankomen,
De nieuwere heeft ook NEM schachten.
Ik meen te weten dat beide kasten identiek zijn,maar dat is dan voor jou van geen belang.

;)

Huugooke

Deze heeft inderdaad NEM schachten.
Foto's volgen.
Om die lange handgreep vast te maken had ik nog een serie van die "bollekes"; waar ga ik die weer vinden.

Huugooke





Als de ervaringsdeskundigen ervaring willen delen: graag!

erik de noorman

KLopt Hugo deze aanpassingen heb ik ook gedaan.

Erik.

Huugooke

Voila, hij is af!



Nee, graptjen!
Maar nog eens: die bollekes voor de handgrepen, de hoorns, en de ruitenwissers: waar haalt ge die?

loebaske

Niet mis Hugo, knap gedaan en strak gespoten...

erik de noorman

Hugo,
Die bollekes noemen ze dat niet kranknagels. Die kan je vinden bij P. Bellon. Kan je zelf ook maken door een druppel gel secondelijm erop te druppen en daarna laten uitharden. Ruitenwisser heb ik zelf gemaakt van aluminiumplaat. De reling van zeer fijne plasticprofielen die volledig behandeld worden met secondelijm. Door de secondelijm worden ze harder en stijver.

Huugooke

Citaat van: erik de noorman op 17 februari 2015, 21:42:45 PM
Hugo,
Die bollekes noemen ze dat niet kranknagels. Die kan je vinden bij P. Bellon. Kan je zelf ook maken door een druppel gel secondelijm erop te druppen en daarna laten uitharden. Ruitenwisser heb ik zelf gemaakt van aluminiumplaat. De reling van zeer fijne plasticprofielen die volledig behandeld worden met secondelijm. Door de secondelijm worden ze harder en stijver.
bedankt! ga ik uittesten!

OlivierV

Citaat van: erik de noorman op 17 februari 2015, 21:42:45 PM
Hugo,
Die bollekes noemen ze dat niet kranknagels. Die kan je vinden bij P. Bellon. Kan je zelf ook maken door een druppel gel secondelijm erop te druppen en daarna laten uitharden. Ruitenwisser heb ik zelf gemaakt van aluminiumplaat. De reling van zeer fijne plasticprofielen die volledig behandeld worden met secondelijm. Door de secondelijm worden ze harder en stijver.
Klinknagels ;)

Het is een knappe loc geworden die van jou Hugo!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#100
Hugo bedoelt waarschijnlijk de bolletjes met een pinnetje er aan (om in een gaatje te lijmen) en een gaatje er in om de reling erdoor te steken,
Ik denk dat Erik de Noorman er dicht bij zit,
dat zijn geen klinknagels hé mannen ::)

;)

Huugooke

Ik heb hier precies toch een paar mensen op het verkeerde been gezet. Die foto is van mijn DJH model (in witmetaal) dat al een tijdje (een jaar of 20) stof staat te vergaren in de kast.
Wat niet wil zeggen dat ik de complimenten niet aanvaard, ik vind het ook geslaagd.
Wat de Shapeways betreft: mechanisch is die in orde, onderstel en gewicht aangepast.
Ik wacht tot de wind gaat liggen om er eens grondverf op de zetten.
Ik zou er ook een versie van willen maken zoals ze oorspronkelijk waren.
Die methode om de reling te maken moet ik nog eens uittesten; zelf dacht ik aan een mal maken en dan solderen.

Davy

#102
Op de site vindt je veel leuke dingen voor een redelijke prijs.

Huugooke

De kap even in de grondverf gezet; nu zie je toch dat wel wat schuurwerk aan is:


GDE

#104
Inderdaad voorzichtig schuren indien mogelijk.  De printlijnen vallen niet altijd op door de doorzichtige materie.  Zo kwam ik onlangs nog verticale lijnen tegen die ik nog niet eerder had opgemerkt,  net onder de zijramen van de cabine. Op het Franstalige forum staat er dat iemand Mr hobby grondverf gebruikte.  Het was dikke grondverf die kleine oneffenheden verdoezeld.  Mr primer,  primer resin,  rp261.