Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Reeks 84 shapeways

Gestart door GDE, 31 augustus 2014, 00:46:23 AM

GDE

Knap Erik  ;) dat gaat goed vooruit . 

GDE

#76
Citaat van: serow op 17 december 2014, 01:37:44 AM
La 84




Op het franstalig forum heeft Eric Binamé zijn 84 getoond , ziehier de foto's . Heel mooie afwerking !

Stieven76


centauri167

Knap gedaan, de rest op de foto mag trouwens ook gezien worden.

Rochevalien

Mooi gespoten, het is alleen spijtig dat de "z" schildering niet helemaal 'comme il faut' is  :o :o :o
de 'z' band is té dik ,staat té hoog op de kast ,en de onderste band moet iets lager komen dan de 2de streep. En niet de 3 de streep .
Ik bazeer mij wél op de foto's die ik heb ,misschien dat er toch in Wallonië een iets andere variant van de 'z' schildering heeft bestaan.Maar dat zou ik dan wél eens op foto willen zien  ;)   

erik de noorman


Zover staan we ondertussen. Over de ombouw zelf ben ik wel tevreden.
De schildering kan beter. Ik heb zoals gewoonlijk gebruik gemaakt van hoog glansverf omdat je daar strak mee kan spuiten. Daarna na een eventuele verwering  behandel ik de loc met een laag matte vernis. Altijd goeie resultaten mee gehad.
Ditmaal wou de lakverf niet voldoende uitharden en dekte ook niet voldoende. Dus de hele loc terug gespoten met matte zwarte lak zonder dat de vorige laklaag volledig uitgedroogd was.
Na uitdroging van de zwarte matte lak terug een laag groene hoogglans lak en ditmaal dekte de verf wel. Resultaat een te dikke laag verf dus niet echt strak gespoten. Ik heb de loc dan maar een voorlopige zware verwering gegeven deze moet nog bij gewerkt worden voor hij gepatineerd wordt.








Wat moet er nog gebeuren, De loc moet zijn nr. nog krijgen op de achterzijde. De lichten vooraan, werkende verlichting moeten nog geplaatst worden. De ruiten + ruitenwisser, handgrepen bij de opstaptrede vooraan en claxon.

Erik.

erik de noorman


Lok is afgewerkt. De achterzijde is voorzien van een  nummering. De stelplaats aanduiding (A. Dam) is ook aangebracht. De rangeeropstaptrede zijn voorzien van handgrepen. De claxon is geplaatst en de lok is voorzien van werkende verlichting. De verlichting moet nog wel bij gewerkt worden zie ik op de foto + hier en daar nog een likje verf.






Erik.

GDE

Leuk om nog een andere versie van de 84 te zien . Vooral de locs zonder de Z strepen vind ik mooi . Knap werk Erik  ;)

RD25

Citaat van: geert desc op 31 december 2014, 17:02:21 PM
Leuk om nog een andere versie van de 84 te zien . Vooral de locs zonder de Z strepen vind ik mooi . Knap werk Erik  ;)

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bekie

Mooi.
Als ik het goed zie, dan worden de frontlichten belicht vanuit de kap zelf en niet vanuit de opstaande lichtfittingen?

iemand een idee hoe dit vanuit de lichtfittingen wel mogelijk is? Waarschijnlijk wel mogelijk met smd-leds?
 

bekie

Zie ik het goed bij de 3d printfirma zijn er drie verschillende versies? (Twee 84 en een 250)
 

Peter

Gisteren avond nog een tijdje aan het lezen geweest (was niets bijzonders op tv) in het boek "De reizigers worden verzocht van in te stappen" met de prachtig foto's uit het verleden.
In dit boek, blz. 144 onder het hoofdstuk "Het uur van de machine" staat een foto van de 250.005 (reeks 84)
Ideaal voor wie foto's van de beschrifting zoekt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Ook maar eens aan begonnen.
Van het chassis zelf moesten maar vier kleine hoekjes weggevijld worden, en een twee hoeken van de printplaat.
De gaten voor de koppelingen passen precies.
Ik denk dat het gewicht boven de motor ook past als de uitstekende randen weggevijld zijn.
Zal eens kijken welk type van ROCO ik gebruik. Het was in elk geval een gedigitaliseerde.

Mijn vraag: hoe hebben jullie die balustrade gemaakt, en de lange handgreep over de lengte van de motorkap?

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 14 februari 2015, 14:49:04 PM
Zal eens kijken welk type van ROCO ik gebruik. Het was in elk geval een gedigitaliseerde.

Was daar niet de V60 van Roco voor bestemd,of heb ik het mis?

;)