Heljan Class 66 : probleem 2

Gestart door eve, 27 augustus 2014, 11:06:49 AM

ceuleer

Deze slechte wielen zijn toch een productiefout, normaal zou heljan toch een oplossing moeten zoeken voor dit probleem.
Misschien de garantiedienst eens contacteren.
Het is toch niet de eerste keer dat er problemen met aandrijfassen zijn, dat gebeurt toch bij andere fabrikanten ook.
Ik meen me te herinneren dat er op dit forum nog al eens over gesproken is, en dat de wielen toen vervangen werden.
Eigenlijk zijn er toch vele merken die van die blinkende wielen gebruiken, ze zijn niet zo mooi als gebruinde wielen, maar problemen van slecht contact heb je er niet mee. Gekleurde wielen plaatsen is misschien om problemen vragen.
Ik zou dit probleem toch melden bij de fabrikant.

eve

Gekleurde wielen...

Er is een tijd geweest dat ook de Roco's in dit bedje ziek waren : snel vuil wordende wielen. In loop der jaren is dat gebeterd.
Dat het perfect kan bewijst Fleischmann.

Erik

Brunel

Maar Heljan is behoorlijk hardleers. De voor Olaerts ontwikkelde reeks 15 heeft precies hetzelfde probleem met de wielen.
Voor wat die koppeling betreft. Ik vraag me af of het wel de bedoeling is de bufferbalk ongewijzigd te laten zitten als je een koppeling plaatst. Er zitten zoveel details op dat die de koppeling al snel in de weg zitten. Maar ja, zoals al opgemerkt, de gebruiksaanwijzing stelt niks voor. Wordt een beetje experimenteren.

En voor wie naar Nederlands voorbeeld rijdt, is er nog een vervelende verrassing. De led voor de cabineverlichting moet ook het toplicht verlichten. Dus je kan kiezen voor een in Nederland incorrect tweepuntssein of een driepuntssein met verlichte cabine. Voldoende afschermen is me tot nu toe niet gelukt.

ERVIN

Het is een verkeerde woordkeuze Brunel , maar het doet mij deugd om te horen dat ik niet alleen ben met problemen met de Heljan loc , ik begon al aan mijzelf te twijfelen. :-[

Ja het is erg vervelend van de snel vuil wordende wielen , en even vervelend is , dat de cabineverlichting constant blijft branden!! >:(

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 14 september 2014, 17:43:17 PM
ik begon al aan mijzelf te twijfelen. :-[


oei, Ervin is het al zover met je gesteld ? Gelukkig is er nog hoop en hopelijk geen andere problemen meer met die 66 !  :) ;)
Groeten Peter ;)

Brunel

Citaat van: Brunel op 14 september 2014, 16:59:31 PM
En voor wie naar Nederlands voorbeeld rijdt, is er nog een vervelende verrassing. De led voor de cabineverlichting moet ook het toplicht verlichten. Dus je kan kiezen voor een in Nederland incorrect tweepuntssein of een driepuntssein met verlichte cabine. Voldoende afschermen is me tot nu toe niet gelukt.

Herstel.
De twee onderste lampen, de toplamp en de cabineverlichting hebben ieder een eigen led. Alleen lijken die drie leds op dezelfde functieuitgang aangesloten. Voor de led van de topverlichting en de led van de cabineverlichting is dat zeker; die hebben zelfs dezelfde draden. Het goede nieuws is dat de led voor de cabineverlichting zich gemakkelijk laat afschermen met een stukkie tape ofzo. Ik heb nu in ieder geval driepuntsverlichting zonder helverlichte cabine.
De drie leds apart aansluiten zal ook wel kunnen, maar daar heb ik nu geen zin in.

ERVIN

De Heljan blijft het voorlopig redelijk goed doen , dus is het tijd om een treinbestuurder te plaatsen , nu die cabineverlichting nog proberen aan/uit te laten schakelen , en dan lijken de problemen ( voorlopig) van de baan te zijn.


Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 16 september 2014, 11:23:49 AM
lijken de problemen ( voorlopig) van de baan te zijn.

en je loc hopelijk op de baan !

Groeten Peter ;)