Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Eurospoor2014, Internationaal Modelspoor Evenement, 24-26 okt. 2014

Gestart door Leo_H, 22 augustus 2014, 17:40:41 PM

SuSke

Citaat van: doomslu op 13 november 2014, 15:09:21 PM
'La Bosse' vind ik persoonlijk een van de mooiste modelbanen die ik ken.
Al jaren droom ik van een dergelijke baan qua opzet et afwerkingsniveau, maar met een Belgisch thema.
Voorlopig krijg ik onze Belgische top-modelbouwers hiervoor niet warm.
Nochtans zou ik maar al te graag hiervoor een plaatsje reserveren op de expo in 2016...  ;)

Zijn volop bezig om Vaerwegh Dok af te werken tegen 2016 in zijn huidige configuratie, moet op onze tentoonstelling in 2015 voor 90% klaar zijn dan kan ze in het tentoonstellingscircuit gaan.
Wat er daarna nog bij aan gebreid wordt, zien we later wel, maar die ambities zijn er zeker.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 13 november 2014, 18:14:13 PM
Citaat van: doomslu op 13 november 2014, 15:09:21 PM
'La Bosse' vind ik persoonlijk een van de mooiste modelbanen die ik ken.
Al jaren droom ik van een dergelijke baan qua opzet et afwerkingsniveau, maar met een Belgisch thema.
Voorlopig krijg ik onze Belgische top-modelbouwers hiervoor niet warm.
Nochtans zou ik maar al te graag hiervoor een plaatsje reserveren op de expo in 2016...  ;)

Zijn volop bezig om Vaerwegh Dok af te werken tegen 2016 in zijn huidige configuratie, moet op onze tentoonstelling in 2015 voor 90% klaar zijn dan kan ze in het tentoonstellingscircuit gaan.
Wat er daarna nog bij aan gebreid wordt, zien we later wel, maar die ambities zijn er zeker.
1 van de beter Belgische banen die in de maak is jullie baan. ;)

Van La Bosse had ik al gehoord maar nog niet bewust iets van gezien, inderdaad heel eenvoudig in zijn opzet en toch heel erg mooi. 't Is uiteindelijk ook zoiets dat ik wil maar dan met dat kleine rangeerstuk bij dat ik nu aan het bouwen ben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

inderdaad zoals zoveel Franse banen knap, eenvoudig en ongelooflijk knap door zijn eenvoud ! Ik zag ze en eerlijk gezegd één van de mooiste banen die ik ooit zag (in Dortmund 2 jaar terug !). Met een ongelooflijk fijne bovenleidingsdraad, nooit zag ik iets fijner(= minder breed)van bovenleidingdraad !
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

maar Wiske allé Suske natuurlijk  ;D jouw baan mag er best zijn en het is bijna even mooi !  ;)
Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: vyncky op 13 november 2014, 18:03:27 PM
Citaat van: doomslu op 13 november 2014, 15:09:21 PM
'La Bosse' vind ik persoonlijk een van de mooiste modelbanen die ik ken.
Al jaren droom ik van een dergelijke baan qua opzet et afwerkingsniveau, maar met een Belgisch thema.
Voorlopig krijg ik onze Belgische top-modelbouwers hiervoor niet warm.
Nochtans zou ik maar al te graag hiervoor een plaatsje reserveren op de expo in 2016...  ;)

Ik vond het niveau van de banen toch hoog liggen in Leuven, ter vergelijking met voorgaande edities, en conculega's .
En aan die baan wordt gewerkt, maar misschien niet tegen 2016 ;)

Yannick
Yannick, je hebt me nu wel erg nieuwsgierig gemaakt!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vyncky

Citaat van: doomslu op 14 november 2014, 08:40:11 AM
Citaat van: vyncky op 13 november 2014, 18:03:27 PM
Citaat van: doomslu op 13 november 2014, 15:09:21 PM
'La Bosse' vind ik persoonlijk een van de mooiste modelbanen die ik ken.
Al jaren droom ik van een dergelijke baan qua opzet et afwerkingsniveau, maar met een Belgisch thema.
Voorlopig krijg ik onze Belgische top-modelbouwers hiervoor niet warm.
Nochtans zou ik maar al te graag hiervoor een plaatsje reserveren op de expo in 2016...  ;)

Ik vond het niveau van de banen toch hoog liggen in Leuven, ter vergelijking met voorgaande edities, en conculega's .
En aan die baan wordt gewerkt, maar misschien niet tegen 2016 ;)

Yannick
Yannick, je hebt me nu wel erg nieuwsgierig gemaakt!  ;)
Luc,

Volg jij het forum niet  ;)
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18773.0.htmlYannick

Momenteel zijn we nog sporen aan het  leggen, en bakken aan het bouwen, zodat ik thuis eindelijk eens kan rijden. Maar enkele bakken blijven vervoerbaar.
Als dit klaar is komt de scenery aan bod, en die wil ik toch op 'n hoog niveau brengen ;)

Maar ik laat me niet afjagen  :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

Dank je. Ik volg het forum natuurlijk van naaldje tot draadje, maar had de link niet gelegd.  ;)
Slecht geheugen ook...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vyncky

Citaat van: doomslu op 14 november 2014, 12:49:55 PM
Dank je. Ik volg het forum natuurlijk van naaldje tot draadje, maar had de link niet gelegd.  ;)
Slecht geheugen ook...  :-\

't is je vergeven :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 november 2014, 23:36:54 PM
maar Wiske allé Suske natuurlijk  ;D jouw baan mag er best zijn en het is bijna even mooi !  ;)
Groeten Peter ;)
Ook een pot siroop teveel ;)
maar we doen wel onze best om er iets moois van te maken :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.



Havoc

Helenensiel was gewoon fantastisch. Nergens aan te zien dat dit Z was. Ik doe al meer dan 30 jaar Z en toch heb ik voor alle zekerheid gevraagd of het echt wel Z was. Niks overdreven aan, details in overvloed, simpel en toch een enorme zuigkracht om je erin te verplaatsen. Voor mij het hoogtepunt van Eurospoor 2014.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Prachtig gebouwd, die Helenensiel. maar de rangeerbewegingen in dat filmpje  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 16 november 2014, 23:56:20 PM
Prachtig gebouwd, die Helenensiel. maar de rangeerbewegingen in dat filmpje  ::)
Dat is waarschijnlijk één van de problemen met Z.
Verder is het een mooie baan.

Ook die forumbaan is wel leuk. Er zitten mooie modules tussen.
Maar waarom rijden daar zo'n lelijke treinen op?  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Tja, waarschijnlijk zijn er meer lelijke dan mooie treinen  ;) ;D