Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische gebouwen

Gestart door Dirky, 21 augustus 2014, 21:55:57 PM

Dirky

Een volgende in de rij:



Nog een paar andere gebouwen hierna, en dan zijn de pre-series verkrijgbaar...

Michael

'k Zal maar weer gaan sparen voor gebouwen, misschien moet ik maar een bijbaantje gaan zoeken want het begint weer de spuigaten uit te lopen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

voor de prijs van een locomotief kan je al een serieus deel van een straat bebouwen Michael...  ;)

Michael

't Komt goed Dirk wees maar gerust.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

eventjes terug naar de grootstad:
Al de gevels die ik vroeger al eens voor spoor 1 heb gebouwd worden net als café Leon gedownscaled voor H0.




Dirky

de bouw van de eerste fabriekshuisjes is ook van start gegaan...


Dirky

en...



en de boerderij in spiegelbeeld:


Dirkh

Knappe dingen, straks ga ik nog overschakelen op Belgisch en Ho als je zo blijft doordoen.  ;D

Steam.N

Mooie dingen, Dirk.
Nu daar nog een mooie baan voor vinden  ;) ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bolje

Dit zijn inderdaad mooie huisjes.
Echt Belgisch!
Bij ons in de straat is ook zo'n rij gelijke huisjes, echt herkenbaar.
Misschien nog enkele 'verbouwde' gevels tussen steken? Afhankelijk van de tijdsperiode natuurlijk...
Vele groeten,
Ronald

Metpetergaathetbeter

leuk die huisjes, hoewel ze misschien in spiegelbeeld(per 2) net is speelser eruit zouden zien ! ;)

SuSke

Zo werden die huisjes ook gebouwd, 2 aan 2 in spiegelbeeld.
Dan zaten de aansluitingen voor de riolering en de schoorstenen ook 2 aan 2 op dezelfde gemeenschappelijke gevel.
Ook geen regenpijpen aan de voorgevels, alle water ging langs de zolder naar de achterkant en daar de regenput in.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Deze zijn gebaseerd op een bestaande huizenrij in Oudenaarde waar ze niet in spiegelbeeld-duo staan. Ik heb ergens een foto gepost in het draadje "waar zijn we mee bezig...". Zoek hem vanavond wel op...

SuSke

Herinner me die foto.
Kan per regio verschillen Dirk, dus waarom ook niet in model.
Tekenkundig is het een kleintje om een speigelbeeld ontwerp te maken.  8)

Het blijft een mooie reeks huisjes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Heb net eens op google de arbeiderswoningen in Oudenaarde bekeken en er zijn er dus van alle slag. De mooiste zijn die in de Gevaertsdreef. Die reeks bestaat uit een aantal huisjes met de deur links, een centraal - groter - huis met de deur centraal, gevolgd door een reeks met de deur rechts... Zal dus wel met o.a. de fantasie van de architect te maken gehad hebben.... :)