Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische gebouwen

Gestart door Dirky, 21 augustus 2014, 21:55:57 PM

loebaske

We zijn er dan ook over eens, het zijn dakpannen, misterie opgelost

loco

Dirk
Op de derde postkaart zie ik op de zijkant van de binnenplaatst (koer) toch zoiets als een deur? Of is dit een raam? Dit moet toch een origineel element zijn?
Ik zou gokken op een deur omdat het mij logisch lijkt dat de bewoners langs de binnenplaats naar buiten kunnen.

Dirky

OK... beetje verwarring rond de term zijkant  :) mijn schuld...

Van die layout ben ik vrij zeker > het is een deur die uitgaf op de moestuin van de stationschef. Die deur was ten tijde van de jeugdclub dichtgetimmerd. Ik kan me echter niet meer herinneren of de wand tussen de overdekte koer en de aanbouw er nog stond...


Michael

Dirk, wanneer zijn de gebouwen op voorraad waar ik je laats over mailde?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

Ik mag niets beloven Michael. 'k Heb een paar Spoor 1 deadlines te halen in de komende weken...


Michael

Niet erg Dirk, kan ik nog wat sparen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Goede avond,

Het is een tijdje geleden dat ik iets heb gepost, maar dit weekend waren m'n vrouwtje en ik te gast op een ambachtenweekend te Temse.  Mijn vrouw maakt fraaie kralen en figuren uit glas in open vlam en terwijl zaten Patrick (PAJ) en ik wat te knutselen met de huisjes van onzen Dirky.  Beetje een soort  testcase...

Ik ben echt tevreden met de gevels gelasered in MDF.  Het schilderen gaat prima en alles past prima.  Dirk heeft zelf ook enkele gebouwen gemonteerd inclusief de boerderij die ik nadien nog heb afgewerkt zoals details en weathering.  Zelfs met een testgeveltje dat ik eerder kreeg toegestuurd en wat forex en dakpannen van Goover is het eenvoudig een huisje te maken.  Kortom TOP.

Natuurlijk kon ik het niet laten om de huisjes op een stuk landschap te plaatsen dat later nog ergens in geïntegreerd wordt ::).  HEt bouwen verliep vlot terwijl we uitleg gaven aan de toeschouwers in het zonnetje.

Hierbij enige plaatjes...

Boerderij:



Klein dorpje:







Het fraaie station en de kerk zijn ondertussen ook in ons bezit en in een baan verwerkt, maar deze mag publiek (nog) niet getoond worden.

Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

"enhanced" foto's - lekker dramatisch  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke


Johnnytrein

wauw wat een mooi resultaat en zoals reeds gezegd niet van echt te onderscheiden
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Zoals we van Evan gewoon zijn: gewoonweg fantastisch, net echt
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Prachtig, Evan !!!!
Natuurlijk ook aan Dirky een dikke pluim  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Tja, de gebouwen enz van Dirky is net zoals met wijn:

GOEDE WIJN BEHOEFT GEEN KRANS

Het zijn allemaal prachtige dingen die hij produceerd.
Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

Citaat van: Johnnytrein op 24 augustus 2015, 10:45:04 AM
wauw wat een mooi resultaat en zoals reeds gezegd niet van echt te onderscheiden

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

59erke

Inderdaad zeer mooie huisjes, in iets andere kleurstelling zouden deze niet misstaan op mijn ardeens getint baantje.

Zal eens aan Dirk zijn mouw moeten hangen om te vragen of N varianten ook in de pijplijn ziten ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan