Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische gebouwen

Gestart door Dirky, 21 augustus 2014, 21:55:57 PM

Dirky

Ik dreig er al lang mee ook eens van start te gaan met Belgische huisjes voor H0  :D





Het concept nog een beetje verfijnen de komende dagen...


Huugooke

Schoon! En als daar nu een oude tram moest voorbij rijden; zou prachtig zijn  ;D

Gerolf

Die ramen en de deur: WAUW - mooi filigraan  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Dirk een gat in de markt, ziet er mooi uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Het is hier ergens al eens gezegd: de meeste treinsporen liggen aan de achterkant van de huizen. Dat zag ik tenminste toch als ik de trein nam richting Mechelen vroeger. Ook hier nog een klein gaateke in de markt: achtergevels met de obligatoire verbouwingen zoals veranda's tuinkoten en van die betonplaten schuttingen.
'tis maar een idee hé  ;D

Rangeerduivel

Mooie betonplaten shutting zijn reeds verkrijgbaar bij onze vriend Paul(logigsch niet?)
Hij verkoopt ze normaal niet zelf maar via een modeltreinzaak.

;)


Huugooke

Persoonlijk zie ik liever baksteen, maar dit type staat ook veelvuldig in mijn buurt. Soms met wat bezetting los, of foeilelijk geschilderd, met een gammel dakraam...
Enfin, ik zie mogelijkheden!

bellejt

soortgelijke huisjes zijn reeds verkrijgbaar van Paul(logic) via de handel .

PeterVG

Mooi, daar kan ik iets mee. Ben dus benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.

Peter

Ook Paul Bellon (PBMessingmodelbouwà en David Goovers ( Goover models) hebben een paar Belgische huisen.
Aan de andere dingen te zien die Dirk al heeft geproduceerd, mogen we vol vertrouwen uitkijken naar zijn Belgische huizen in H0
laat ze maar komen Dirk
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Zeer leuk. Heb je nog meer varianten in petto. (Zoek nog 2 huisjes.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Dirk even het draad oppoetsen, al wat vervolg nieuws?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

Ik heb er nu enkele gemaakt met plaaster afgietsel, met gelaserde gevels, met 3D prints. Foto's volgen wel...
Mijn doel is van "iets goedkopere" huizen aan te bieden die niet moeilijk zijn om te bouwen.  De resultaten die ik nu heb voldoen niet helemaal...

Nog eventje geduld  ;) ... en bedankt voor de interesse!

Michael

Citaat van: Dirky op 28 september 2014, 21:32:43 PM
Ik heb er nu enkele gemaakt met plaaster afgietsel, met gelaserde gevels, met 3D prints. Foto's volgen wel...
Mijn doel is van "iets goedkopere" huizen aan te bieden die niet moeilijk zijn om te bouwen.  De resultaten die ik nu heb voldoen niet helemaal...

Nog eventje geduld  ;) ... en bedankt voor de interesse!

Dirk het liefst pak ik op de expo natuurlijk wat mee naar huis want zo vaak kom ik niet meer in België en de verzendkosten zijn altijd zo achterlijk duur, van B naar Nl en andersom betaal je een Gods vermogen en vauit China sturen ze de meest onnozele dingen gratis.

En dat iets goedkopere dat zint ons allemaal wel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154