MSM 139

Gestart door Michael, 19 augustus 2014, 19:53:34 PM

doomslu

Citaat van: Bolje op 30 augustus 2014, 09:56:36 AM
Citaat van: doomslu op 30 augustus 2014, 09:30:35 AM
Het is wel zo dat abonnees voor een uitgever veel belangrijker zijn dan losse kopers. Zonder abonnees is elk nummer een financiële gok en moesten we alleen losse nummers verkopen, dan was het ook niet houdbaar.
Ik kan hier niet volledig mee akkoord gaan.
Indien er evenveel zouden verkocht worden zonder abonnees wordt de winst groter. Immers de abonnees kopen goedkoper aan en er zijn extra portkosten.
Wat wel is, het geld is op voorhand beschikbaar, wat het voor de uitgever makkelijker maakt.
Ik weet dat losse nummers altijd nodig zijn. Als is het maar om reclame te maken in het boekenrek bij de verkoper. En nu en dan misschien een interessé die een los nummer koopt en die 'gecharmeerd' is en blijft kopen.
Wat ik wel weet, is dat (bijna) iedere uitgever abonnees bevoordeelt met het eerder bezorgen van het nummer. Zo krijgt de abonnee een extra voordeel.
Maar sommigen maken een keuze en daar moet niet mee gelachen worden. ;)

Wat ik nog even terzijde wil zeggen is dat ik al veel magazines heb aangekocht, al dan niet als abonnee, maar nog nooit zo'n mooie kwaliteit van papier en drukwerk heb mogen ontvangen.

Een tip voor de uitgever om nog meer abonnees te krijgen: kijk even naar andere uitgevers of magazines. (Bijna) altijd wordt een verwelkomingsgeschenk gegeven, boven op de extra korting.
Ronald: één ding heb je fout in bovenstaande: voor de uitgever is een los nummer slechts een kleine opbrengst in vergelijking met een abonnee.
De prijs die jij betaalt gaat onder andere naar de dagbladhandelaar en de distributeur.

Voor de rest heb je gelijk.

Als 'welkomstgeschenk' geven we heel dikwijls kortingen op expo's...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#61
Abonnees geven een uitgever een zekerheid, namelijk dat die hoeveelheid iedere maand weer echt verkocht zijn.
Losse nummers blijft altijd onzeker. Vergeet niet dat een aantal lezers in de winkel er even in bladert en dan pas beslist of hij of zij het koopt, dus kan het in de dagbladhandel verkochte exemplaren sterk varrieren..

Wat geschenken om abonnees te werven betreft. Ik vind dat MSM/TMM al moeite heeft gedaan om door groepsaankopen leden te werven door een lagere prijs aan te bieden, zoals bv. voor de 55 en de 62. En wie weet wat het volgende zal zijn, een 52 of 54 of ........

Nee ik ben en blijf abonnee en zal het zoals sommige  anderen niet na laten MSM te promoten bij andere modelspoorders.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bolje

#62
Citaat van: doomslu op 30 augustus 2014, 10:11:44 AM
Citaat van: Bolje op 30 augustus 2014, 09:56:36 AM
Citaat van: doomslu op 30 augustus 2014, 09:30:35 AM
Het is wel zo dat abonnees voor een uitgever veel belangrijker zijn dan losse kopers. Zonder abonnees is elk nummer een financiële gok en moesten we alleen losse nummers verkopen, dan was het ook niet houdbaar.
Ik kan hier niet volledig mee akkoord gaan.
Indien er evenveel zouden verkocht worden zonder abonnees wordt de winst groter. Immers de abonnees kopen goedkoper aan en er zijn extra portkosten.
Wat wel is, het geld is op voorhand beschikbaar, wat het voor de uitgever makkelijker maakt.
Ik weet dat losse nummers altijd nodig zijn. Als is het maar om reclame te maken in het boekenrek bij de verkoper. En nu en dan misschien een interessé die een los nummer koopt en die 'gecharmeerd' is en blijft kopen.
Wat ik wel weet, is dat (bijna) iedere uitgever abonnees bevoordeelt met het eerder bezorgen van het nummer. Zo krijgt de abonnee een extra voordeel.
Maar sommigen maken een keuze en daar moet niet mee gelachen worden. ;)

Wat ik nog even terzijde wil zeggen is dat ik al veel magazines heb aangekocht, al dan niet als abonnee, maar nog nooit zo'n mooie kwaliteit van papier en drukwerk heb mogen ontvangen.

Een tip voor de uitgever om nog meer abonnees te krijgen: kijk even naar andere uitgevers of magazines. (Bijna) altijd wordt een verwelkomingsgeschenk gegeven, boven op de extra korting.
Ronald: één ding heb je fout in bovenstaande: voor de uitgever is een los nummer slechts een kleine opbrengst in vergelijking met een abonnee.
De prijs die jij betaalt gaat onder andere naar de dagbladhandelaar en de distributeur.

Voor de rest heb je gelijk.

Als 'welkomstgeschenk' geven we heel dikwijls kortingen op expo's...

Hartelijk dank Luc voor de correctie. Dit waren inderdaad tussenstappen die ik niet bijgerekend heb.
't Is maar omdat wij daar zelf (bij ons op het werk) niet mee te maken hebben. Wij verkopen en leveren zelf.
Dit wil niet zeggen dat leveren niets kost. In tegendeel. Maar bij ons dat ook een stukje service.
Vele groeten,
Ronald

Bolje

Ps: zojuist MSM opgehaald in de krantenwinkel.
Zal dus leesvoer hebben deze namiddag.  ;D
Vele groeten,
Ronald

doomslu

Citaat van: Bolje op 30 augustus 2014, 11:37:37 AM
Ps: zojuist MSM opgehaald in de krantenwinkel.
Zal dus leesvoer hebben deze namiddag.  ;D
Ik ben wel blij dat hij in de winkels is aangekomen!  ;)

Laat gerust jullie mening weten over de inhoud...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Voor mij is het een van de betere nummers, met veel kijk en leesplezier.
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Ik heb hem zopas in de krantenzaak opgehaald, nu kan ik ook beginnen lezen.  :)
139 ziet er goed uit.

Peter

Toch nog een kleine opmerking
In mijn nummer 139 zijn de bladzijden 52 en 53 (garage artikel) vet gedrukt. Waarschijnlijk een klein foutje van de drukker.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Citaat van: Peter op 31 augustus 2014, 10:04:36 AM
... In mijn nummer 139 zijn de bladzijden 52 en 53 (garage artikel) vet gedrukt.  ...

Toch alleen maar de inleiding van het artikel ?
Bij mij is het prima in orde ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Nee, de volledige text is gedrukt zoals op de andere bladzijden de inleiding is gedrukt
De inleiding van het artikel is nog vetter gedrukt.
Kan gebeuren nietwaar?
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Bij mij is het gewoon. Peter, je hebt een "collector's item"! Zoiets als een misdrukte postzegel!

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Kan je mij een scan sturen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

DavidT

ik heb nr 139 nog steeds niet ontvangen...  :( 'n mens z'n geduld word nu en dan eens op de proef gesteld zeker?
Carpe Diem!