grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

marc goovaerts

Ik vrees dat zelfs op een digitale pers een honderdtal exemplaren nog aan de lage kant zal zijn om een 'redelijke prijs' te halen...

modelbaanHO

Luc,

MTD laat zijn clubboekje drukken bij een digitale service. Ik dacht dat die SMIC noemde. Onze oplage ligt < 100 exemplaren.
Wat de exacte voorwaarden zijn weet ik niet. Het is een on-line serice waarbij je zelf de inhoud van het drukwerk aanlevert.
De kwaliteit is zeer aanvaardbaar.

Indien interesse wil ik wel eens verder informeren bij het bestuur van de club.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Havoc

Wel, het is een pdf dus zelf afdrukken is simpel. En veel printshops kunnen daar zonder problemen mee om. Die waar ik soms ga voor plannen te kopiëren daar hangt uit dat printwerk best als pdf wordt aangegeven. Als je het wil laten inbinden wel best een veelvoud van 4 pagina's.

Maar ik kan Luc wel volgens dat dit een leuk extraatje is maar niet geschikt voor commerciële verspreiding.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Snobby Crash

Prachtig gemaakt Luc !

Met dank aan de vele fotografen om leuke plaatjes te maken !

Geert

tsjoektsjoek

Ik sluit me aan bij Geert, bedankt voor de moeite die je hebt genomen om er een mooie collage van te maken.
een idee misschien om met dat pdf-je naar de Hema te stappen die maken er zo'n foto album van
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

doomslu

Het idee van Luc hierboven is wel leuk. Ik kende die services voor 'clubbladen' eigenlijk niet.
Al googelend heb ik er enkele gevonden, maar er rijzen wat problemen:
- ik kwam er nog geen tegen waar je tot 84 pagina's kon gaan
- voor 100 exemplaren zit je voor minder pagina's al snel aan een euro of 7 per stuk
- bij diegene die Luc noemt gaat het om een bedrijf dat van naam veranderde (editoo heet het nu) en waarbij je niet zomaar een éénmalig nummer kan laten maken.
- Hema en andere, vrees ik zijn nogal prijzig voor een éénmalige afdruk van 84 pagina's recto-verso? Of niet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

@Luc,

Ik heb op het werk dit document proberen af te drukken op een professionele kleurenlaser van Xerox. Helaas is het bestand dat vanuit de PDF wordt omgezet te zwaar. De printfile wordt ongeveer een 400MB groot en de printer weigert af te drukken  >:(.
Morgen probeer ik het op een andere manier.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Koen, ik kan zonder problemen die pdf in stukken knippen hoor.
Ik heb daar een aardig tooltje voor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Inderdaad. Ik was dit van plan met pdfsam (freeware).
En dan proberen we nog eens.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Citaat van: Koen op 07 december 2014, 18:28:42 PM
Inderdaad. Ik was dit van plan met pdfsam (freeware).
En dan proberen we nog eens.

Mvg
Koen
Gebruik ik ook.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Luc, ik wil wel eens informeren of het boekje kan gedrukt worden via de club. Enig idee om hoeveel exemplaren het dan zou gaan ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Koen

@Luc,

Ik heb zeker interesse in een exemplaar  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

loebaske