Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

ceuleer

Citaat van: Ludwig op 18 oktober 2014, 19:43:26 PM
Vallen er eventueel intressante koopjes te doen ?

Nu niet meer.  ;D ;D
Hier en daar geven ze wel wat korting, maar ik ben soms toch geschrokken van sommige prijzen, de hobby wordt precies duurder en duurder.
En over de beurs, die was TOP !
Veel volk, ook aan de MSM stand. Toffe sfeer, ook met enkele forumleden kunnen babbelen.
En knappe (mini)banen, hoe krijgen ze het gemaakt ?

Grz,
Gunter

Havoc

Enfin, de batterijen van de fototoestellen zijn opgeladen, de mijn zijn helemaal leeg. Lang geleden dat ik nog zo gewerkt heb. En zeker niet op het werk :D 't Was voor de treinen, dus een goed doel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gert1

Afgezien van dat het erg druk was, vielen mij twee dingen op: de minibaantjes stonden deze keer wel heel erg dicht op elkaar gepropt, terwijl er bij voorgaande edities veel meer ruimte omheen was. En verder: wat was het donker in de grote hal! Niet voor niks hadden zelfs enkele commerciële standhouders hun eigen verlichting meegenomen. Dat zou nochthans op zo'n zonnige dag toch niet nodig moeten zijn!

Gelukkig ondanks de enorme drukte toch nog enkele pareltjes goed kunnen bekijken. Ik noem Bouillon en Wolzerdange.
Graag over twee jaar weer terug naar Mechelen! Veel ruimer en ook lichter daar.

mvg,
Gert

wouterdt

Hallo iedereen

Wat foto's, ik laat jullie ook de laatste zien van mijn uitstap: platte band  >:(

http://www.ovmv.be/index.php/evenementen/402-foto-s-beurs-modelspoormagazine


krisds

Ik ben vandaag ook langs geweest, samen met mijn 3 jarige dochter (en bijhorende koets). Het was inderdaad redelijk druk, ik heb spijtig genoeg met de koets een paar enkels geraakt, waarvoor mijn excuses. Uiteindelijk viel de drukte voor sommige banen wel mee, indien het te druk was later altijd wel terug kunnen komen.
Verder hebben we samen genoten van verschillende banen, speciale vermelding voor die ackle zijn kijkdoos en de "high line", maar eigenlijk te veel moois gezien om alles te benoemen.
Voor de minibaantjeswedstrijd hebben we beiden gestemd, niet eenvoudig om er maar eentje uit te kiezen en vooral kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
Dankzij mijn dochter haar enthousiasme voor de live steam en LGB wil de rest van het gezin de volgende keer ook meekomen. Dan riskeer ik wel iets minder geld op te doen. Al is mijn geld vooral gegaan naar de winkels in de buurt van de LGB en marklin speelgoed baan, kwestie van de dochter even bezig te houden en papa te laten shoppen.  ;D

Moe en met een goed gevoel naar huis gegaan, meer moet dat niet zijn :)

HYA

Citaat van: krisds op 18 oktober 2014, 21:16:19 PM
Ik ben vandaag ook langs geweest, samen met mijn 3 jarige dochter (en bijhorende koets). Het was inderdaad redelijk druk, ik heb spijtig genoeg met de koets een paar enkels geraakt, waarvoor mijn excuses.
merci, ik loop nu wel met krukken en een plaaster.  ;D

Ja, dat is onvermijderlijkin een massa.

PietB

Ik ben ook geweest, rond 10.30 was ik in de hal.
Een paar keer rondgelopen en alles bekeken.
Op de stand van MSM Luc en Peter + zijn vrouw de hand geschud en de badge op gedaan en nog een rondje gelopen.
Man man wat kun je toch je ogen uitkijken, ik ben niet zo'n frequent beursbezoeker, omdat ik me niet prettig voel in grote menigtes.
De eerste stop was Turnhout NEEB

Even kort een praatje met Jean gemaakt en ook hem de hand geschud.
De bedoeling was om bij Evan langs te gaan, maar ik heb hem niet kunnen vinden, helaas.
Ik heb ook nog een tijdje bij Wolzerdange (Wim) staan kijken maar hij had het te druk met andere zaken.
De kennismaking met Evan en Wim komt nog wel een keer.

grt Piet.

loebaske

wouterdt bedankt voor de reportage...

Jurgen

Koopjes?
't Is maar wat je zoekt en waar je zoekt. Sommige "koopjes" kan je het hele jaar door doen, andere krijg je alleen op de beurs.

Ik zocht bijvoorbeeld niets en heb toch het station Remicourt gekocht bij Marnan voor € 20,00, normaal bijna het dubbele. Verder heb ik ook een bestelling gaan afhalen, maar daar heb ik andere problemen mee. Ik moet ze helaas al terug brengen omdat er 2 assen ontbreken en een draaistel valt eruit.

Trouwens, een vraagje voor Luc, kan ik morgen eventueel binnen zonder ticket om die set terug te brengen naar de handelaar? Zou men daar moeilijk over doen? Ik ga je ook nog een pb sturen via het forum, kwestie van de vraag zeker tot bij jou te krijgen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kees-Jan

Chapeau voor de organisatie!

Gisteren alles opgebouwd en vandaag een geslaagde dag gehad. Al begon deze met een boze buurman die zijn plastieken profielen molen niet op kon zetten.... En we daardoor moesten schuiven richting de andere buren die onze tafel weer gingen verzetten......

De mannen van 1 voor Leuven en allen voor 1 hebben m'n 1501 even met een schroot trein laten bollen op hun baan waarvoor dank nogmaals. De clip staat al op joetjoep voor uw site.

Morgen weer en nu naar bed.

Tot morgen!

Roderik

T was lang geleden dat ik nog op een expo had gestaan, maar ik heb me kostelijk geamuseerd. Wat een pareltjes van banen staan daar! Ik ga er geen favoriet uithalen want t is onbegonnen werk.
De zaal is inderdaad kleiner en het leek nogal druk op sommige plaatsen, maar voor Bouilliere bleef de sfeer plezant en ontspannen :). Door de zwarte doeken die rondom de zaal hangen is er ook weinig omgevingslawaai dat weerkaatst waardoor gesprekken net dat ietsje aangenamer zijn. Alleen was het wel puffen...
Echt content dat ik weer wat heb kunnen bijpraten met enkele forumleden en modelspoorvrienden.. Iedereen zit vol ideeën dus binnen twee jaar staat het daar zeker weer vol.
Nu mijnen tram in want het is morgen weer vroeg dag!
Roderik
P.s. Moest er morgen iemand van Vzw Het Locje aanwezig zijn, kan die effe passeren aan de baan?
Always be modelling!

Ludwig

Wauter bedankt voor de fotoreportage.
Maar zie ik daar weer een rij voor de ingangstaan ?
Het is toch weer niet waar zeker, ik heb 4 jaar geleden zo eens bijna een uur staan aanschuiven.
Daar heb ik geen zin meer in. :(
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Hugo

De voorgaande 3 edities hebben we altijd met een modelbaan van ModelSpoorGroep Valkenswaard ,te weten "Valkenswaard", "Veldhoven 1935", "B.A. Bodil en "De Kempen"op de beurs gestaan en nu waren we een keer als neutrale toeschouwer aanwezig. Dat is ook wel eens prettig. Onze complimenten aan de organisatie die dit jaar weer een voortreffelijke beurs hebben georganiseerd. De ruimte was beduidend kleiner dan in Mechelen wat resulteerde dat de mini-baantjes wel erg dicht op elkaar stonden. Maar je moet toch wat te zeiken hebben. Voor mij was het mini-baantje van Jean Devel met "Turnhout NEEB"het hoogtepunt. Maar er stonden nog tal van andere juweeltjes die de moeite van het zien waard waren.
Guy, Luuc en alle andere die dit evenement zo succesvol hebben gemaakt; het was een geweldige dag en we hopen tijdens een volgende editie weer met een modelbaan te mogen komen.
Hugo

ww.msgvalkenswaard.nl
Hugo

Michael

Citaat van: wouterdt op 18 oktober 2014, 21:16:11 PM
Hallo iedereen

Wat foto's, ik laat jullie ook de laatste zien van mijn uitstap: platte band  >:(

http://www.ovmv.be/index.php/evenementen/402-foto-s-beurs-modelspoormagazine


Wouter bedankt voor de foto's, een zeer geslaagde expo. Mooie baantjes gezien, veel gebabbeld, te veel gekocht, met D.G nog nen goede babbel gehad en voor mezelf met hem nog wat leuks kunnen regelen, toffe gast die David. (wordt vervolgd, kom ik later op terug in mijn draadje lijn 154).

Jammer te horen dat er 's middags een tijd geen broodje meer te krijgen was, bier was er ruim voldoende. Doet me helaas denken aan de vorige expo in Leuven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Wij zijn gisteren daar ook geweest.
Den Eric.