Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

Anarchy

Kan je op een uurtje of 4 alles rustig bekijken?

Peter

Ook net terug thuis.
Prachtige dingen gezien, veel forumleden ontmoet, en veel en gezellig kunnen babbelen.
Maar een ding moet me toch van het hart: het was veel te druk, dus echt drummen.
Eigenlijk was de zaal  ( wegens het grote succes en toeloop )  eigenlijk veel te klein.
Mischien dat het morgen iets rustiger is.
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Was een mooie expo , mooie dingen gezien  8) 8) en een paar dingen gekocht  :P , dus ....
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

MickeyMouse

Citaat van: Peter op 18 oktober 2014, 16:52:28 PM
Ook net terug thuis.
Prachtige dingen gezien, veel forumleden ontmoet, en veel en gezellig kunnen babbelen.
Maar een ding moet me toch van het hart: het was veel te druk, dus echt drummen.
Eigenlijk was de zaal  ( wegens het grote succes en toeloop )  eigenlijk veel te klein.
Mischien dat het morgen iets rustiger is.
Inderdaad, het was wel erg druk, hier en daar drummen.
Zou het op zondag iets rustiger zijn?

HYA

Blij dat ik er deze morgen al om 9u40 was en met de eerste binnen. Om 11u iets gedronken en dan terug maar ... Dan was het inderdaad al op de koppen lopen.

Daar net aan 't vrouweken laten zien wat er allemaal gekocht is, maar er waren alleen blijde gezichten ... Gelukkig.

Dank aan alle organisatoren, medewerkers enz.

oebr

#365
bij deze dikke proficiat en merci aan de organisatoren en exposanten !
Het was een mooie editie in een heel aangename zaal (er zal wel kritiek zijn op de afmetingen, maar ze had 10x meer charme dan mechelen - maakt veel goed :-) ). Toffe gesprekken gehad met bvb forumleden als Michael (ik kijk uit naar je baan !) en auteurs als Jacques Le PLat (er valt over Fina duidelijk nog veel meer te zeggen dan wat we in het artikel lazen).
Enkele enorm knappe baantjes gezien, modelbouw gaat meer en meer op kunst lijken - sommigen overklassen gewoon nu al - maar dan in onze discipline - wat gevestigde namen als Panamarenko - in hun discipline - creëren, alleen zonder de blabla en met veel minder publieke bekendheid. Het Spoor O team en Marcel Ackle spanden voor mij echt de kroon in deze editie.

En veel geld opgedaan, dus iedereen tevree :-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

vyncky

Het was een leuke expo! 
mooie verdeling tussen de prachtige banen en handelaars!

De banen waren prachtig,
En er waren leuke, en interessante babbels bij enkele forumleden :D

Proficiat aan de organisatie!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

Vraag me wel af wat de bezoekers aantallen nu waren ?

Jurgen

Van Biervliet kondigt trouwens iets verrassend nieuw aan! Het is iets dat we ook al van een andere fabrikant gehoord hadden, maar het is er nog niet. En het is lang geleden dat we hierover bij die andere fabrikant nog iets gehoord hebben.

Rara, wat is het?

En nu zitten degene die niet kunnen komen op het randje van hun stoel in spanning af te wachten tot iemand het juiste antwoord geeft.  ;D

De vraag is natuurlijk, welke fabrikant heeft iets aangekondigd waarvan we al een tijd niets gehoord hebben en dat er nog niet is? Het kunnen veel dingen zijn hé.

Om degene die wel kunnen gaan naar de expo die verrassing niet te ontnemen ga ik het nog niet verklappen.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

Vallen er eventueel intressante koopjes te doen ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

@Jurgen,

de broer van Desiré ! Koopjes toch zag Classix class66'en te koop staan aan 99 euro en 159 euro voor een dig. met ....?
ook leuke tweedehandsen voor aan neembare prijzen, enkel MU van Rivarossi, Memling rest.en Bisto(70euro) en Hersporingstreinen DMS aan prijs van het goud ! :-\
Groeten Peter ;)

Peter

Ludwig, er waren mooie aanbiedingen, maar de prijs :-\ Jongens toch.
Eerlijkerwijze moet ik er aan toevoegen dat de gekende handelaren fair waren, maar dat er voor een boek van 30,00 euro 89,50 euro gevraagd wordt is zelfs voor een exemplaar dat uitverkocht is  toch wat bij zijn haar getrokken. (niet het mijne hé, wat ik heb al zo weinig ::))
Buiten de grote drukte blijf ik heel positief over de beurs.
De medewerkers hebben echt hun best gedaan, en voor de deelnemers aan de minibaantjes wedstrijd heb ik niets dan lof.
Uitschieters: Hele leuke en (zelfs lange) gesprekken gehad met VBV  ;D ;D, Emmanuel Nouallier (weer wat bijgeleerd maar spijtig dat het boek niet op de beurs te koop was)), Guido Olaerts (die helaas het overlijden van Blanchard vertelde - Wat nu met de boeken) en dan al de reeds gekende, en ook de nog niet persoonlijk gekende forumleden, zoals Gerolf, Luc, Erwin, Evan Piet, Wim en en en....Was mijn echtgenote niet ziek geworden van de drukte zou ik nog veel langer gebleven
Mijn dank ook aan David (Goover) Paul (Ctraccs) en.. om ons wat te laten delen in hun toekomstige modellen
En als laatste: deelgenomen aan de stemming voor de Minibaantjes wedstrijd. Spijtig dat we maar voor 1 mochten kiezen, en met grote een plastiek zak met nieuwe dingen (veel te vroeg :'( :'() naar huis vertrokken     
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

Juist thuis,
Druk aan de baan, nog geen tijd gehad om een foto te nemen.Wel enkel bekende forumleden gesproken.Turnhout neeb wel gezien, chapeau voor de Jean.Natuurlijk geld dit ook voor de andere deelnemers van de mini baantjes wedstrijd.
Groeten eddy

jb

Voor men eerste expo was ik zeker onder de indruk!
Mooie banen, mooie spullen, mooie mensen....top!

Tim trein

Top beurs van 10 tot 1830uer rond gehangen.ik kan alleen maar zeggen nog choco!!!!chapeau aan de organisatie en deelnemers.
Tim