grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

Havoc

CiteerIk kreeg volgende info:
De bussen zullen halt houden aan het voetpad dat evenwijdig ligt met de sporen, ter hoogte van het hellend vlak naar de onderdoorgang.
De mensen van Nostalbus zetten ook een oudmodisch buspaaltje.

Als ik me niet vergis: zoek op Google maps "diestsepoort", dat is ook waar bvb de bussen naar TW stoppen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

De mensen van Nostalbus hebben me net beloofd om me een paar foto's van de juiste plek te sturen.
Straks meer hierover dus...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Een exacte lokatie aanduiding zou perfect zijn, want ik ben nog nooit van mijn leven in Leuven geweest.
Ik neem aan dat de bussen van Nostalbus goed herkenbaar zijn.

grt Piet.

doomslu

Komt in orde, Piet. Ik ga er voor zorgen.

Ondertussen kan je de collectie hier vinden: http://www.nostalbus.be/nostalbus/collectie/index.html
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 11 oktober 2014, 14:43:13 PM
Een exacte lokatie aanduiding zou perfect zijn, want ik ben nog nooit van mijn leven in Leuven geweest.
Ik neem aan dat de bussen van Nostalbus goed herkenbaar zijn.

grt Piet.

Niet nodig om te panikeren hoor Piet,het is niet het centrum van Leuven,
de locatie waar de Brabanthal zich bevindt is gewoon landelijk....zoals Nederland!  :D :D :D

;)


doomslu

Neen, maar als Piet met de trein komt, dan komt hij wel in het station aan, en dat is redelijk centraal in Leuven.
Straks zet ik alle info over de juiste locatie van de bussen online...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 11 oktober 2014, 10:35:44 AM
Ik kreeg volgende info:
De bussen zullen halt houden aan het voetpad dat evenwijdig ligt met de sporen, ter hoogte van het hellend vlak naar de onderdoorgang.
De mensen van Nostalbus zetten ook een oudmodisch buspaaltje.

Is er iemand die Leuven beter kent dan ik en kan aanduiden op een kaart of via Streetview waar dat dan precies is?


Als je jezelf wil oriƫnteren vanuit het station, dan stap je gewoon de trein uit en ga je de trappen af in de nieuwe voetgangerstunnel. Nieuw is relatief, want ondertussen ook al enkele jaren oud. Voor zij die Leuven niet kennen, het is de tunnel met de winkeltjes, de andere, oudere tunnel, ligt helemaal aan de andere kant van het station onder de voetgangersbrug, die moet je dus niet hebben. Als je verloren loopt, probeer spoor A te zoeken, dan ga je al in de juiste richting.
Je wandelt vanuit de nieuwe tunnel naar de voorkant van het station (kant Leuven) en vlak voor de helling kan je naar rechts een kleinere en smallere helling nemen (geen trappen, echt een helling, tegenover de ingang van de ondergrondse parking). Daar ga je dus naar boven en dan zou je eigenlijk moeten uitkomen waar de bussen zullen stoppen.

Sta je per ongeluk toch aan spoor A, dan zie je normaal containergebouwen staan, rechts aan het station. Achter die containers zouden de bussen moeten stoppen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk, maar het komt er op neer dat als je jezelf in het station bevindt, dat je dan rechts van het station naar rechts gaat. Dan ga je ook de bushaltes van De Lijn zien, maar je blijft gewoon bij de containergebouwen staan.


Een kaartje kan ik niet meteen maken, maar ik kan je wel de link naar street view geven:
https://www.google.be/maps/@50.8819482,4.714337,3a,75y,73.09h,89.79t/data=!3m4!1e1!3m2!1sEl3EUykM2yyly9oYpj5YZA!2e0?hl=nl

Het zou achter dit gebouw moeten zijn dat je moet boven komen volgens mijn aanwijzingen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Om het te kompleteren: de eerste foto is aan de uitgang richting Leuven centrum (er is er nl ook eentje aan de achterzijde ofte Kessel-Lo)

PietB


Herwig

zie vraag van vandaag, door Jan Jakke  #237:     " is er een vestiaire "   in de Brabanthal ?

jakke

Citaat van: Herwig op 11 oktober 2014, 23:38:39 PM
zie vraag van vandaag, door Jan Jakke  #237:     " is er een vestiaire "   in de Brabanthal ?

De organisatie antwoordde in # 238 ontkennend op mijn vraag. Oncomfortabel maar niks aan te doen...
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

jakke

De wegwijzer is weeral een goei antwoord . Nog een goed punt bij voor de organisatie .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Geert

Is het mogelijk tijdens het bezoek even naar buiten te gaan, naar je auto, om eventueel aankopen weg te doen en terrug binnen te geraken?


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

loebaske

Dat zal wel geen probleem zijn, ook om eens eene te gaan paffen...
Je krijg een stempel (op je voorhoofd) en kan je die dag binnen en buiten
lopen om je boodschap karretje leeg te maken   ;) ;) ;)