Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

marc goovaerts

Het opzet was vorig jaar in ieder geval geslaagd.
Maar een éénmalige confrontatie, ipv een permanente baan in een winkeletalage met veel passage, het blijft een verschil.
Misschien een idee voor de (nog bestaande) treintjeswinkels die hier meelezen ?

Rangeerduivel

Citaat van: marc goovaerts op 01 september 2014, 15:32:53 PM
Het opzet was vorig jaar in ieder geval geslaagd.
Maar een éénmalige confrontatie, ipv een permanente baan in een winkeletalage met veel passage, het blijft een verschil.
Misschien een idee voor de (nog bestaande) treintjeswinkels die hier meelezen ?

Dat ze allen eens een voorbeeld nemen aan Herman Van Daele in Tielt,
DAAR staat tenminste een treinbaan waar je klanten mee lokt en met het 'virus' bestmet!

;)

Peter

Kinderen voor de hobby warm maken, is iets dat soms heel gemakkelijk is, maar op het eind sta je zoals wij met de tranen in ons ogen voor onze kleinzoon.
Van jongsaf was (en is het eigenlijk nog) hij heel enthousiast over opa zijn trein, en zijn eerste woorden als hij hier kwam waren steevast "Opa trein??"
Helaas, sinds zijn ogen meer en meer achteruitgaan wordt het steeds moeilijker. Een paar weken geleden waren we "op zolder" en toen ik hem zei, van kijk als je hier aan de knop draait (IB box) zie de cijfertjes om sneller te rijden. Hij was even bezig en zei toen "Opa, dat zie ik niet meer" met het gevolg dat ik me moest omdraaien.
Voorlopig is gewoon aan die regelaar draaien voor mij al voldoende en moet hij gewoon naar de trein kijken of ie niet te hard gaat. Maar er zal een tijd komen :(
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts


Kees-Jan

Bentink in Apeldoorn (NL) heeft volgens mij minimaal 2 modelbaantjes (ex Ontraxs modelbanen van Jaap en Karst staan in zijn winkel (of zet die regelmatig daar tentoon). Men heeft mij wel eens benaderd om een baan in een beenhouwerij te bouwen (de eigenaar is helemaal gek van modeltreinen).

We dwalen af van de Expo! Ik heb er zin in als deelnemer  ;).

ward

Al van jongs af aan altijd een 'gezonde' interesse in het spoor gehad..
Op m'n 18 dan een Marklin startset gekregen..
Op mn 20 bij de NMBS beginnen werken..
Ondertussen een verzameling modeltreintjes naar belgisch voorbeeld..
En nu ideetjes gaan opdoen voor een mooie baan die er ooit op termijn zal komen als ik groter woon :)
Niemand in m'n omgeving die aan modelspoor deed, maar toch altijd gefascineerd als we naar Oostende gingen langs één welbepaalde etalage gaan.. Het kan dus wel, en laat ons hopen dat er zo nog bestaan  :o
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Hoeveel gaat de parking kosten? Is dat 5 euro zoals gewoonlijk in de Brabanthal?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik zal het nog eens navragen, maar een parkeerticket is de ganse dag geldig en kost 4 euro volgens mijn gegevens (prijs eind 2013, onder voorbehoud).

http://www.modelspoorexpo.be/index.php/nl/praktische-info
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Ik krijg mailtjes over de expo van bekenden en minder bekenden. Leuk, het begint te borrelen en de mensen zijn geïnteresseerd.  :)

Toch nog even melden dat er een website is over de expo: www.modelspoorexpo.be
En dat je daar kan inschrijven op de nieuwsbrief. Ik probeer elk weekend wat nieuws te sturen. Blijf op de hoogte en schrijf je in!!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: doomslu op 05 september 2014, 22:51:40 PM
Ik krijg mailtjes over de expo van bekenden en minder bekenden. Leuk, het begint te borrelen en de mensen zijn geïnteresseerd.  :)

Toch nog even melden dat er een website is over de expo: www.modelspoorexpo.be
En dat je daar kan inschrijven op de nieuwsbrief. Ik probeer elk weekend wat nieuws te sturen. Blijf op de hoogte en schrijf je in!!  ;)

én op facebook zijn er ook regelmatig updates. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.


PietB

Ik ga ook naar Leuven, weet alleen nog niet of ik op zaterdag of op zondag ga.
Mochten er uit Nederland nog 3 man willen meerijden op de zaterdag of de zondag laat mij dat dan even weten.

Ik rijd grofweg de route Amsterdam - den Haag - Rotterdam - Breda - Antwerpen - Leuven.

Woon je niet te ver van die route en wil je met mij meerijden geef dan even een PB.
En vertel je voorkeur, za of zo en waar je woont.
Dan komen we er samen wel uit.

grt Piet.

doomslu

Tof initiatief Piet. Kijk er naar uit om jou te ontmoeten!

P.S.: wees niet jaloers, ik kijk er naar uit om alle forumleden te ontmoeten.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 06 september 2014, 10:01:16 AM
Tof initiatief Piet. Kijk er naar uit om jou te ontmoeten!

P.S.: wees niet jaloers, ik kijk er naar uit om alle forumleden te ontmoeten.  ;)

HA! dus toch...  :D

;)

Jurgen

#59
Heb ik erover gelezen of komt Van Biervliet niet?


EDIT: Nevermind, ik heb ze al gevonden. Erover gelezen dus.  :-[
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.