grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

doomslu

Citaat van: mark7758 op 31 augustus 2014, 21:01:04 PM
Jippie. Zal ik dan weer zo'n mooie foto van je maken???  8) 8)
Hoeft niet echt.  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Oke zal ik geen foto maken van jou wel van de banen. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kautenbach


dani

Citaat van: Peter op 31 augustus 2014, 10:57:14 AM
Spijtig dat het ook deze keer weer niet gelukt is om een "all in" toegangskaart te kopen zoals op de beurzen waar ik met mijn echtgenote naar toe ga.

Nochthans 14 euro aan de kassa is al ne flinke prijs voor een beurs !
Tel daar je verplaatsingskosten nog eens bij en wat te drinken/knabbelen, dan ben je al wat centen kwijt nog voor je iets kan kopen.   Wat ik 2 jaar geleden in Mechelen heb gezien, rechtvaardigt geen 14 euro voor mij persoonlijk.   Ik vind 't aan de hoge kant, maar dat zal wel weer aan mij liggen ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Iedereen zijn idee over de kwaliteit van het getoonde.
Ik dacht dat twee jaar geleden in Mechelen de tentoongestelde banen toch tot de top behoorden, maar misschien ken ik er niets van?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

ik heb het niet over kwaliteit, Luc....  je begrijpt het verkeerd en je reaktie is ....   ach ja, laat ook maar.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb, Dani, maar volgens mij gaan we naar een expo om naar modelbanen te kijken.
Niet om naar mooie meisjes te kijken, want het loopt daar vol oude, grijze mannen (zegt mijn, vrouw en die heeft altijd gelijk  ;D).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Tja, inkomgeld, ik heb er hier al eens een verhitte discussie over gestart. Hier in Antwerp Expo betaal je voor sommige beurzen nog veel meer. Twintig euro is geen uitzondering.
Dit weekend is op het zondag  weer platen-cd-PC-Foto beurs; inkom 7 euro. Gezien hoe ze die dingen combineren? Een paar jaar geleden was het nog drie dagen PC-beurs! De "standgelden" swingen de pan uit, en de belangstelling gaat achteruit, en dat doet de ticketprijs stijgen.
De modelspoorexpo is een uniek evenement, je houdt er van of niet. Doe je er ideeën op? Zie je er dingen die je niet kent? Ik herinner me van twee jaar geleden dat ik spijtig genoeg veel te weinig zakgeld bij had! ;D

Wat niet wegneemt dat een "gezinsticket" wel een goed idee zou zijn.

Peter

Citeerzegt mijn, vrouw en die heeft altijd gelijk 
Ha, overal hetzelfde

1. mijn vrouw heeft gelijk
2. mijn vrouw heeft altijd gelijk
3. zelfs als ze ongelijk heeft, blijft punt 1 van kracht
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Nee, hoor, zoals degene weten die ze al ontmoet hebben,
ik heb een lieve, schattige vrouw  (en nee, ze leest niet mee ;D)
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 01 september 2014, 12:30:29 PM
Nee, hoor, zoals degene weten die ze al ontmoet hebben,
ik heb een lieve, schattige vrouw
Dat kunnen we volmondig beamen. 'Kust uw twee pollekes' !

Over de grijze, oude mannen... Zondagnamiddag in Mechelen, bij MTD, in Dortmund... zie ik toch steeds meer en meer - heel geïnteresseerde - kinderen. Maar of dat een kentering is ?
De mooie mamas zijn er meestal bij  ;)

krispy

Dat van die kinderen is juist , maar dit is meestal slechts enkele jaren totdat ze de digitale multimedia wereld leren kennen , pc ,ps3-xbox voor spellekes oneline enz...

Moet wel zeggen , als er thuis al intresse is van de ouders af , heeft dit wel een heeeele grote possitieve invloed , maar ik denk dat er maar weinigen zijn die eraan beginnen zonder dat ze iemand kennen die ermee bezig is

Ik hoop dat ik met deze gedachte verkeerd ben , maar vrees er een beetje voor . :'(
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Nonkelronnie

Citaat van: krispy op 01 september 2014, 13:35:12 PM
ik denk dat er maar weinigen zijn die eraan beginnen zonder dat ze iemand kennen die ermee bezig is

Ik ben 1 van die weinigen. Aangestoken door MSM40 te kopen uit pure verveling tijdens het pendelen :)

doomslu

Citaat van: Nonkelronnie op 01 september 2014, 14:03:00 PM
Citaat van: krispy op 01 september 2014, 13:35:12 PM
ik denk dat er maar weinigen zijn die eraan beginnen zonder dat ze iemand kennen die ermee bezig is

Ik ben 1 van die weinigen. Aangestoken door MSM40 te kopen uit pure verveling tijdens het pendelen :)
Wow, dat is inderdaad straf.

Kinderen voor de hobby aantrekken is moeilijk. De hobby is ook complex en duur...
Maar... soms komt het virus dan toch op latere leeftijd boven.
Dus, opa's en nonkels onder ons: neem neefjes, nichtjes en kleinkinderen mee naar de expo.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Ruben, ik denk ook dat je één van de weinigen bent.

Voor een stuk steek ik het ook op de handelaars.... Velen hier hadden een familielid die er al mee bezig was.
Maar dat werd voor de oudere generatie in hun jeugd nog versterkt door de handel.
Geen warenhuis dat voor sinterklaas geen mooie werkende fabrieksbanen toonde. Idem in menige etalage van treintjeswinkels.
Die staken onze jeugdige oogjes uit. Maar nu zien de fabrikanten de investering in die 'lokbanen' enkel nog zitten voor beurzen, waar de meeste bezoekers toch al overtuigden zijn..

Gelukkig 'confronteert' nu MSM blijkbaar viruskandidaten met deze mooie hobby.

SuSke

Kinderen naar een tentoonstelling lokken kan je inderdaad voornamelijk door de ouders te lokken, maar ook door dingen aan te bieden die specifiek naar de kinderen toe gericht zijn.

Met onze tentoonstelling bij MTD doen we, om het jeugdig succes van vorig jaar minstens te evenaren ook meer moeite naar die kinderen toe en hopen daarbij ook op een beetje steun vanuit de vakhandel.
Enkele banen plaatsen die de kinderen zowiezo al meer aanspreken en iets organiseren speciaal en alleen voor hen.
Je moet er natuurlijk ook wel de mensen voor hebben die daar tijd en energie willen insteken.
Maar dat het resultaat heeft, zien wij aan de jeugdige (-16 jarigen) die op de club terecht komen en daar wel opgevangen worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.