Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

Michael

Luc komt er nog een mogelijkheid om kaarten online te bestellen, betalen met ideaal en dan zelf printen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

Citaat van: Michael op 11 september 2014, 19:15:12 PM
Luc komt er nog een mogelijkheid om kaarten online te bestellen, betalen met ideaal en dan zelf printen?
+1

doomslu

Ik vrees het ergste.
Toen ik dat 10 maanden geleden voorstelde werd het afgewimpeld.
Het is ook een gecompliceerd systeem, want je moet ook scanners voorzien.
Bovendien werken we al met voorverkooppunten...

Ik heb wel nog een ander idee in m'n achterhoofd voor mensen die hierin geïnteresseerd zijn, geef me even tijd...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Om even in te pikken op het thema van kinderen warm te maken, de banen die kinderen boeien en intersse doen rijgen zijn NIET de banen die op de modelspoorexpo te zien zijn. Als je kinderen wil bereiken moet je iets voor hen doen. Zorgen dat er banen voor hun zijn waar ze de zaken die zij willen zien te zien zijn (zonder dat ze daarvoor een trapladder mee moeten brengen) en waar ze iets zlf mogen doen.

Zo'n typische modelspoorexpo zijn kinderen op 15 minuten door want "niks te zien".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kautenbach

he Johan,

ik begrijp je opmerking, wel een kleine noot; het is wel een modelspoor expo, alhoewel het natuurlijk altijd goed is daar waar mogelijk rekening te houden met de toekomst he ;)

Bij Wolzerdange zal daarom geen dranghek oid staan en hebben we krukjes mee, speciaal voor de kids (ook goeie hangplek voor de oudere medemens zo is gebleken), t is makkelijker om ergens op te klimmen, dan dat de hele meute door de knieeen moet he, stukkie sturen voor machinisten in de dop kan in principe ook wel, met mate,

probleem blijft; enthousiaste grijpertjes en een modelbaan in niet zo'n hele fijne combi ;) zeker niet als er iemand komt met een diorama waarbij suikerklontjes grote blokken isolatieschuim lijken (he Jean)

Huugooke

Als je de jeugdige aandacht wil aantrekken (en houden) moet je zoveel mogelijk actie op je modelbaan voorzien.
De mijne trouwens ook! (aandacht bedoel ik)  ;D ;D ;D ;D

Stieven76

Ik dacht in Genk een stand gezien te hebben waar kinderen op de grond met treintjes konden spelen. Kan me nu niet meer herinneren of het grote (LGB of dergelijke) of kleintjes (Marklin od) waren.
Er waren daar alleszins kinderen duchtig aan het spelen  ;)

Peter

Citeerprobleem blijft; enthousiaste grijpertjes en een modelbaan in niet zo'n hele fijne combi

Helaas niet enkel kinderen. Er zijn ook volwassenen die overal eens moeten aankomen  :o
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Voor de grotere   ::) kinderen is het bedienen met hun smartphone ook aantrekkelijk!

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 12 september 2014, 15:49:48 PM
... probleem blijft; enthousiaste grijpertjes en een modelbaan in niet zo'n hele fijne combi ;) zeker niet als er iemand komt met een diorama waarbij suikerklontjes grote blokken isolatieschuim lijken (he Jean)  ...

Ik hou mijn hart vast ...
Niet zozeer om dat isolatieschuim  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Citaat van: Kautenbach op 12 september 2014, 15:49:48 PM
he Johan,

ik begrijp je opmerking, wel een kleine noot; het is wel een modelspoor expo, alhoewel het natuurlijk altijd goed is daar waar mogelijk rekening te houden met de toekomst he ;)

Bij Wolzerdange zal daarom geen dranghek oid staan en hebben we krukjes mee, speciaal voor de kids (ook goeie hangplek voor de oudere medemens zo is gebleken), t is makkelijker om ergens op te klimmen, dan dat de hele meute door de knieeen moet he, stukkie sturen voor machinisten in de dop kan in principe ook wel, met mate,

probleem blijft; enthousiaste grijpertjes en een modelbaan in niet zo'n hele fijne combi ;) zeker niet als er iemand komt met een diorama waarbij suikerklontjes grote blokken isolatieschuim lijken (he Jean)

Wel, dat is het dus, die modelbaan is niet geschikt voor kinderen. En een diorama hebben ze helemaal geen boodschap aan.

Jullie schijnen te vergeten dat zo'n expo de enige manier is om de jeugd echt over de streep te trekken. Zeker die die van thuis uit er niet inzitten. Alhoewel die misschien ook omdat ze thuis nergens mogen aankomen aan die stomme baan van pa.

Als er geen jeugd komt is het gedaan met spelen.

CiteerIk dacht in Genk een stand gezien te hebben waar kinderen op de grond met treintjes konden spelen. Kan me nu niet meer herinneren of het grote (LGB of dergelijke) of kleintjes (Marklin od) waren.
Er waren daar alleszins kinderen duchtig aan het spelen 

Dat is een manier.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kautenbach

met 2 handen Jean, u heeft n groot hart ;D

Wel, dat is het dus, die modelbaan is niet geschikt voor kinderen ???? huh....ik ben er zelf een, en dr staan velen voor met hun kijkers....dus...(en hun moeders... ;D)

Martin Welberg

CiteerJullie schijnen te vergeten dat zo'n expo de enige manier is om de jeugd echt over de streep te trekken. Zeker die die van thuis uit er niet inzitten.

Dan hoef je geen concessies te doen, die komen dan toch niet...

Val-Rikard

De jeugd is zo goed als op geen enkele hobby meer aanwezig, behalve computer.
Zelf al zouden wij er een pretpark van maken vrees ik dat dit niet veel verschil zal maken. Als het hem in de echte wereld afspeelt en niet in de virtuele, waar effecten en spectaculaire dingen veel meer aanwezig zijn, zijn ze snel verveeld.  :'( :'(

bollen neus

Om eens een zegswijze te gebruiken "Je oogst wat je zaait" ("overbepamperde" jeugd zorgen)
Den Eric.