Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

Doornroosje

De Nekkerhal is niet beschikbaar voor 1 jaar omdat Studio 100 het heeft afgehuurd. Deze gebruiken de hal vooral als stockage, maar laten ook enkele van hun voorstellingen er door gaan, waaronder '14-'18.

Gert1

Aha, op zo'n fiets. Helaas dus geen verbouwing/verbetering. Da's jammer. Het gebouw is m.i. wel aan renovatie toe.

mvg,
Gert

fredje

zaterdag trein genomen om 08h10 in Blankenberge en gezellig ons naar Leuven laten sporen , prima aansluiting met de nostalbus en vlot binnengeraakt ( kaartjes in voorverkoop) .Binnen was het een gezellige drukte ,je kon rustig de standen en baantjes bekijken tot de vloot van mensen binnenkwam die hun ticket aan de kassa kochten . de gezellige drukte was opeens een drukkende drukte . Maar toch nieuwe ideetjes opgedaan en mooie banen gezien . Een dikke proficiat aan de inrichters .   

loebaske

idd. studio 100 heeft die afgehuurd....en hopelijk staat die volgend jaar LEEG....en goed LEEG
want de organisatie kiest voor boter bij de vis....
alle  normale aktiva zoals de MSM beurs heeft moeten zoeken naar iets anders en men
zou begod stom moeten zijn om nadien nog de Nekkerhal te huren ....als me u wandelen stuurt
tenzij ze met een super laag aanbod komen.....

Is zoals Ford hier de boel sluit, waarom dan nog naar hun pijpen dansen... veel auto merken
staan bij mij op de zwarte lijst voor altijd, niet zoals bij vele na een tijdje toch vergeten.....
eens met onze mensen hun voeten rammelen is het genoeg geweest....

Rangeerduivel

#484
Citaat van: loebaske op 21 oktober 2014, 16:31:36 PM
idd. studio 100 heeft die afgehuurd....en hopelijk staat die volgend jaar LEEG....en goed LEEG
want de organisatie kiest voor boter bij de vis....
alle  normale aktiva zoals de MSM beurs heeft moeten zoeken naar iets anders en men
zou begod stom moeten zijn om nadien nog de Nekkerhal te huren ....als me u wandelen stuurt
tenzij ze met een super laag aanbod komen.....

Is zoals Ford hier de boel sluit, waarom dan nog naar hun pijpen dansen... veel auto merken
staan bij mij op de zwarte lijst voor altijd, niet zoals bij vele na een tijdje toch vergeten.....
eens met onze mensen hun voeten rammelen is het genoeg geweest....


Eindelijk eens wijze praat Loebas!  :D
Ik ben het er volledig mee eens maar
als wij de industrie hier willen houden moeten wij evolueren naar de status van lageloon-land(misschien zijn wij dat bijna?)
met alle gevolgen vandien!
;)

loebaske

tja... ik heb het moeilijk mee als me altijd alles zomaar laat gebeuren en men nadien er geen zorgen over maakt...
veel producten komen hier gewoon niet meer in huis als men zomaar ons volk op straat zet om ergens anders dikke winst te maken

MARKLINRIJDER

#486
Erik,

De nekkerhal was voor de stad Mechelen, een verlieslatende post.
Ze hebben met het verhuren aan STUDIO 100, voor een zekerheid gekozen.   Niks mis mee lijkt me.
Voor bepaalde activiteiten werd er een oplossing gezocht en gevonden, echter voor de MSM expo denk ik dat het niet haalbaar was.

Ondertussen zit STUDIO 100 in de laatste fase van de overeenkomst en is de toekomst van de nekkerhal bepaalt:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-mechelen/nekkerhal-huren-wordt-dubbel-zo-duur-a1916343/

Lijkt dus dat de stad weerom kiest voor zekerheid.

Ik ken het prijzen verschil niet tussen Leuven en Mechelen.   Dat weten de organisatoren wel.

Het zal aan hen zijn de juiste beslissingen te nemen.

Ik vond de standplaats in Leuven wel fijner.   We stonden ook in het kleine zaaltje waar er meer licht was dan in het grotere deel.

Opbouw en afbraak was ook daar leuker en fijner dunkt me.

Grtjs,

David

Koen

De dropbox is aangemaakt. Foto's kan je downloaden op volgende link: https://www.dropbox.com/sh/g4vstrthyp02gkt/AABof4DaneU1otsNWrnrSgEEa?dl=0.

Mochten er mensen foto's willen plaatsen, kan dit. Ik heb een nieuw mailadres aangemaakt zodat ik dit samen met het paswoord kan vrijgeven. Aangezien iedereen hier kan meelezen (ook niet forumleden), stel ik de login gegevens enkel per mail ter beschikking. Stuur gerust een mailtje op modelspoormagazineforum at gmail dot com of via het berichtensysteem (ik weet niet of dit al terug actief is).

Veel plezier ermee.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ceuleer

Tof Koen, ik heb zopas eens gaan kijken, goed initiatief.  ;)
Ik heb wel gemerkt dat sommige foto's 90° verkeerd staan, kunnen die nog gedraaid worden ?

Grz,
Gunter

Martin Welberg

Citaat van: Peter op 21 oktober 2014, 15:17:24 PM
Marty,

Waar zat je ergens verstopt :)
Heb rondgekeken maar je stand niet gevonden.

Stand van Locdepot, had ook maar 2 modules bij me. Een baan van 9 meter mis je niet denk ik....misschien over 2 jaar  ;)

dieselfreak

Ik heb het nooit voor de Nekkerhallen gehad, ik vond dit altijd een ongezellige ruimte met slechte verlichting. De buitenkant van het gebouw vind ik ronduit lelijk, als ze de huurprijzen gaan verdubbelen mogen ze het gebouw wel een flinke renovatiebeurt geven. Maar het zou nog beter zijn moesten ze heel dat gedrocht afbreken en een nieuwbouw zetten die wel aangepast is aan de hedendaagse normen.
MC

loebaske

Oeps...denk dat dit de komende 100j  niet het geval zal zijn....

Rangeerduivel

Citaat van: Koen op 21 oktober 2014, 18:08:50 PM
https://www.dropbox.com/sh/g4vstrthyp02gkt/AABof4DaneU1otsNWrnrSgEEa?dl=0.

Mijn persoonlijke mening;

Alhoewel er vele prachtige kreaties te zien waren op de expo,vond ik toch het allermooiste de dioramatjes die te zien zijn op foto 40,41,42,43,44,45 en 46.

Het was van een Duits(terecht kunstenaar genoemd) waarvan de naam mij ontgaat.

;)

Michiel

Hoe kan ik mijn foto's in die dropbox uploaden? Ik heb een account aangemaakt, maar zie alleen maar een download knop. ???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)